Συμμετοχή του 1ου Πειραματικού Σχολείου σε πρόγραμμα στη Φινλανδία

Συμμετοχή του 1ου Πειραματικού Σχολείου σε πρόγραμμα στη Φινλανδία

Συμμετοχή του 1ου Πειραματικού Σχολείου σε πρόγραμμα στη Φινλανδία

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1470 ΦΟΡΕΣ

Το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου, παρατηρώντας την ετερογένεια του μαθητικού πληθυσμού καθώς και τις επιπτώσεις της πανδημίας στην ψυχοσύνθεση των μαθητών/τριών προέβη σε αίτηση για συμμετοχή εκπαιδευτικών σε Πρόγραμμα ERASMUS+/Δράση ΚΑ1 Σχολική Εκπαίδευση, η οποία και εγκρίθηκε τον Αύγουστο του 2022.

Το συγκεκριμένο επιμορφωτικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα επιλέχθηκε με γνώμονα την παροχή των απαραίτητων γνώσεων για:
1. Την ενίσχυση σχέσεων συνεργασίας και αλληλεγγύης με τις οικογένειες των μαθητών για την αντιμετώπιση των συναισθηματικών και μαθησιακών δυσκολιών που προκύπτουν.

2. Τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος μάθησης χαρακτηριστικά του οποίου θα είναι η κοινωνική και σχολική ένταξη όλων των μαθητών, η καλλιέργεια της αποδοχής και της διαφορετικότητας και η εξάλειψη στερεοτύπων, η ενίσχυση κινήτρων μάθησης, η μαθησιακή αυτονομία, ο ψηφιακός γραμματισμός.

3. Την ενίσχυση του ευρωπαϊκού προσανατολισμού μέσω συνεργασιών.

Στο πλαίσιο υλοποίησης του εγκεκριμένου Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ρόδου «Καθολικός σχεδιασμός για τη μάθηση: Στρατηγικές και ψηφιακά εργαλεία για την υποστήριξη όλων των μαθητών», τέσσερις εκπαιδευτικοί του σχολείου μετακινήθηκαν στο Ελσίνκι της Φιλανδίας τον Φεβρουάριο του 2023 και συμμετείχαν στο επιμορφωτικό πρόγραμμα: “Universal Design for Learning: Strategies and Digital Tools to Support All Learners”.

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα το οποίο διοργανώθηκε από τον φορέα Europass Teachers Academy παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα, τη Ρουμανία, την Ιταλία, το Βέλγιο και τη Γαλλία.

Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης έγινε παρουσίαση του φινλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος, το οποίο κατέχει τη 2η θέση παγκοσμίως στα πιο δίκαια εκπαιδευτικά συστήματα, καθώς παρέχει την ευκαιρία σε όλους ανεξαρτήτως τους μαθητές/τριες, ισότιμης πρόσβασης στη μάθηση.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου επιμορφώθηκαν στα παρακάτω πεδία:
Α) Στις αρχές του Καθολικού Σχεδιασμού Μάθησης, η εφαρμογή των οποίων δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές/τριες να έχουν πρόσβαση στη διδακτέα ύλη ανεξάρτητα από το διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο, τα διαφορετικά κίνητρα και ενδιαφέροντα, τον διαφορετικό ρυθμό και τρόπο ανάπτυξής των γλωσσικών ή άλλων δεξιοτήτων.

Ειδικότερα, επιμορφώθηκαν στον σχεδιασμό διδακτικών σεναρίων με την παροχή πολλαπλών μέσων/τρόπων κινητοποίησης του ενδιαφέροντος, παρουσίασης της διδακτέας ύλης και έκφρασης των κατακτημένων γνώσεων.

Β) Στην προσέγγιση της Θετικής Εκπαίδευσης και στο μοντέλο PERMA που είναι απόρροια της Θετικής Ψυχολογίας. Η θετική Εκπαίδευση είναι μια καινοτόμος παιδαγωγική μέθοδος, που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να αναπτύξουν από μικρή ηλικία δεξιότητες ζωής και τα δυνατά στοιχεία του χαρακτήρα τους, εξασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο περισσότερα οφέλη στο μέλλον.

Η ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των παιδιών και η ευημερία τους έχει ως αποτέλεσμα και τη βελτίωση των ακαδημαϊκών τους επιδόσεων.

Οι εκπαιδευτικοί συγκεκριμένα επιμορφώθηκαν στην εφαρμογή του μοντέλου PERMA στη μαθησιακή διαδικασία, προκειμένου τα παιδιά κατά τη διάρκειά της να βιώνουν θετικά συναισθήματα, να επιθυμούν να την παρακολουθήσουν, να δημιουργούν διαπροσωπικές σχέσεις, να βρίσκουν νόημα και σκοπό σε ό,τι μαθαίνουν και να αισθάνονται ικανοποίηση από τις επιδόσεις τους.

Γ) Στη χρήση νέων ψηφιακών εργαλείων για την επέκταση του ψηφιακού γραμματισμού τους και την εφαρμογή τους στον σχεδιασμό διδακτικών σεναρίων που θα εναρμονίζονται με τις Αρχές του Καθολικού Σχεδιασμού Μάθησης και του μοντέλου PERMA.

Στη διάρκεια του επιμορφωτικού προγράμματος δόθηκε επίσης η δυνατότητα της συνεργασίας σε ομάδες για την ανταλλαγή απόψεων, ιδεών και προβληματισμών με συναδέλφους άλλων ευρωπαϊκών χωρών για τον σχεδιασμό της μάθησης με στόχο την ενεργή συμμετοχή και πρόσβαση όλων των παιδιών ώστε να βιώνουν θετικά συναισθήματα, να ενισχύουν τα δυνατά τους σημεία και να αναπτύσσουν και άλλα.

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα επίσης περιλάμβανε εκπαιδευτική επίσκεψη στη βιβλιοθήκη Oodi, ξενάγηση στο Ελσίνκι και στο Porvoo.

Το επιμορφωτικό υλικό του σεμιναρίου καθώς και άλλο χρήσιμο ενημερωτικό υλικό που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο υλοποίησης του σχεδίου δράσης, έχει δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του σχολείου μας: https://1dim-peir-rodou-new.dod.sch.gr

Διαβάστε ακόμη

Επίσκεψη στη Βιομηχανία Αεριούχων Ποτών «ΒΑΠ-Π. Κουγιός ΑΒΕΕ»: Μία εκπαιδευτική ματιά στην τοπική παραγωγή

Τη δράση «MyEU2024 - Συμμετέχω ενεργά στο Μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης» φιλοξένησε ο δήμος Ρόδου για μαθητές του νησιού μας

Ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο: Το υβριδικό σύστημα που θα υπάρχει σε απομακρυσμένες περιοχές

Τρία βραβεία σε διεθνή διαγωνισμό απέσπασε ο «Δράκος της Ρόδου»

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων