Στο Ελσίνκι εκπαιδευτικοί του 12ου Δημ. Σχ. Ρόδου στο πλαίσιο του σχεδίου Erasmus+ ΚΑ122 με θέμα την κλιματική αλλαγή

Στο Ελσίνκι εκπαιδευτικοί του 12ου Δημ. Σχ. Ρόδου στο πλαίσιο του σχεδίου Erasmus+ ΚΑ122 με θέμα την κλιματική αλλαγή

Στο Ελσίνκι εκπαιδευτικοί του 12ου Δημ. Σχ. Ρόδου στο πλαίσιο του σχεδίου Erasmus+ ΚΑ122 με θέμα την κλιματική αλλαγή

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1451 ΦΟΡΕΣ

Το 12ο Δημ. Σχ. Ρόδου συμμετείχε για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ122 με θέμα «Σταματάμε την Κλιματική Αλλαγή ως πολίτες του μέλλοντος!». Στο πρόγραμμα συμμετείχε αντιπροσωπεία 5 εκπαιδευτικών (Γρηγόρης Φλουρίδης, Τσιρώζη Θεολογία, Καζαντζόγλου Βασίλης-Διευθυντής-, Καλούτσας Θωμάς και Μάνια Σκουμπουρδή) του σχολείου καθώς επίσης και εκπαιδευτικοί από τη Γαλλία και τη Ρεϋνιόν (υπερπόντια περιοχή της Γαλλίας στον Ινδικό Ωκεανό).

Οι στόχοι του επιμορφωτικού σεμιναρίου ήταν οι εξής: εκπαίδευση για την παγκόσμια πολιτειότητα (Global Citizenship Education), εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή (Climate Change Education), εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη (Education for Sustainable Development), βιωσιμότητα και κυκλική οικονομία στη Φινλανδία, δημιουργία σχεδίου δράσης για το κλίμα. Η επίτευξη των στόχων πλαισιώθηκε από βιωματικές δράσεις συνεργατικής μεθόδου, οι οποίες καταγράφηκαν σε e-portfolio στην πλατφόρμα wakelet.


Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η εκπαιδευτικός Τσιρώζη Θεολογία: «αναγνωρίσαμε τα μαθησιακά αποτελέσματα στο πλαίσιο μιας εκπαίδευσης για την παγκόσμια πολιτειότητα (GCE), εξερευνήσαμε αποτελεσματικές παιδαγωγικές μεθόδους και συμμετείχαμε σε βιωματικές δράσεις, οι οποίες μας προβλημάτισαν σχετικά με την εύρεση τρόπων διασύνδεσης μεταξύ των μαθημάτων των αναλυτικών προγραμμάτων και της GCE.


Επίσης συζητήσαμε για τις προκλήσεις αναφορικά με την κλιματική αλλαγή, μεθόδους μετάδοσης πληροφοριών για το κλίμα βασισμένες στα 5Ds (πέντε αντιδράσεις και απαντήσεις στην επικοινωνία για το κλίμα: iDentity, denial, dissonance, doom, distance) και τα 5Ss (story, signal, simple, supportive, social) από τον Epson Stocknes, συντάξαμε έναν χάρτη δραστηριοτήτων για την κλιματική αλλαγή στην εκπαίδευση και παρακολουθήσαμε την ταινία «2040».


Επιπλέον ενημερωθήκαμε σχετικά με την αειφόρο ανάπτυξη (ESD), την κυκλική οικονομία και διδαχτήκαμε μεθόδους διδασκαλίας στην τάξη μέσα από εκπαιδευτικά παιχνίδια και ντοκιμαντέρ όπως: “Circular Economy: definition & examples for Sustainability Environment”.


Επιπρόσθετα παρακολουθήσαμε διεθνές συνέδριο με τίτλο: “Ηow to build hope for a sustainable future in education” στο πανεπιστήμιο Haaga Helia University of Applied Sciences στο Ελσίνκι, ενημερωθήκαμε για τις συνήθειες των Φινλανδών και την ένταξη στην καθημερινότητά τους των βασικών αρχών της αειφορίας.


Οι στόχοι του επιμορφωτικού σεμιναρίου επιτεύχθηκαν με απόλυτη επιτυχία και γι’ αυτό θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, ως εκπρόσωπο του Erasmus+ στην Ελλάδα, για την ευκαιρία που μας παρείχε καθώς επίσης και την Europass Teacher Academy για την ολοκληρωμένη επιμόρφωση.»

Διαβάστε ακόμη

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Μοναδική γιορτή επιστήμης και τεχνολογίας, στο 1ο Γ.Ε.Λ. ΡΟΔΟΥ «Βενετόκλειο»

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος στο Π.Μ.Σ. με τίτλο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»

Πρωτότυπη ενδοσχολική επιμόρφωση του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ρόδου

Πλούσια, παιδαγωγικά και καλλιτεχνικά, η δράση του Μουσικού Σχολείου Ρόδου