Μαίρη Παπανδρέου: Σχολές Γονέων

Μαίρη Παπανδρέου: Σχολές Γονέων

Μαίρη Παπανδρέου: Σχολές Γονέων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 522 ΦΟΡΕΣ

Γράφει η Μαίρη Παπανδρέου

Ο Τουρισμός στη Ρόδο, αυξάνεται αριθμητικά και για περισσότερους μήνες τον χρόνο, και σ’ αυτό συντελούν και οι ζεστές ημέρες που επεκτείνονται μέχρι το Φθινόπωρο.

Έχουμε μόνον μία μέρα διαφορά ηλιοφάνειας από τη Χαβάης και επίσης είναι πλησιέστερος, πολύ γοητευτικός και πιο αγαπημένος, προορισμός, όχι μόνον για τους Σκανδιναβούς φίλους μας αλλά και για τους φίλους της Ε.Ε. Οι αναταραχές και οι συρράξεις στη γειτονική μας Μέση Ανατολή, έφεραν ακόμα περισσότερους επισκέπτες, αλλά και πρόσφυγες.

Οι ποικίλοι και πολυάριθμοι «επισκέπτες», είναι φυσικό να επηρεάζουν τις συνθήκες διαβίωσης και τις παραδόσεις του τόπου, «εισάγοντας» νέους και άγνωστους μέχρι πρότινος, τρόπου σκέψης και ζωής, κυρίως των νεότερων γενιών και μάλιστα, όταν οι γονείς λόγω συνθηκών, είναι υποχρεωμένοι να εργάζονται πολλές ώρες της ημέρας και απουσιάζουν από το σπίτι.

Η έλλειψη παρουσίας των γονιών εξαιτίας της εργασίας τους, τα παιδιά είναι υποχρεωμένα να μένουν με τις γιαγιάδες και τους παππούδες, αν υπάρχουν, ή σε ολοήμερους βρεφονηπιακούς σταθμούς εάν και εφόσον οι γονείς μπορούν να εκπληρώνουν τα απαιτούμενα έξοδα, ενώ πρέπει ταυτόχρονα να αιτιολογούν στα παιδιά τους, τους λόγους που τους αναγκάζουν να λείπουν από το σπίτι.

Δηλαδή, χρειάζεται μία ιδιαίτερη «μεταχείριση», χωρίς να ξεχνάμε ότι υπάρχουν και «οφέλη», καθώς τα παιδιά, «μυούνται» στην ύψιστης σημασίας «κοινωνικότητα».

Αυτοί οι λόγοι, όπως και πλήθος άλλων ενδοοικογενειακών θεμάτων που πολλές φορές εγείρονται, αποδεικνύουν πως είναι ιδιαίτερα σημαντικός ο ρόλος των «Σχολών Γονέων», όπου συζητούνται και βρίσκονται λύσεις για πλείστα ενδοοικογενειακά προβλήματα.

Αναμφισβήτητα οι «εξωσχολικές δραστηριότητες» είναι σημαντικές, και ιδιαίτερα οι δραστηριότητες που αναπτύσσουν την αίσθηση της κοινωνικότητας, της συνεργατηκότητας και όχι του ανταγωνισμού, και βέβαια, υπάρχουν στην πόλη μας φορείς που προάγουν την κοινωνικότητα και όχι τον ανταγωνισμό, την ευρύτερη μάθηση και καλλιέργεια, όπως π.χ. ομάδες παιδιών που διδάσκονται ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, εκμάθηση λαϊκών μουσικών οργάνων όπως π.χ. έχει θεσπίσει εδώ και δεκαετίες η «Αδελφότητα Κρητών Ρόδου», το «Λύκειο Ελληνίδων Ρόδου» και άλλοι παροικιακοί Σύλλογοι, που δίνουν στα παιδιά και την «αίσθηση» της Ελληνικής μας Ταυτότητας.

Αναμφισβήτητα, οι «Σχολές Γονέων», προσφέρουν όλη την «Ψυχολογική» και «Διανοητική», γνώση και υποστήριξη στους γονείς, για τη σωστή παιδεία των παιδιών τους, και βοηθούν στην επίλυση των ενδεχομένων ποικίλων προβλημάτων που μπορούν να παρουσιαστούν στο μεγάλωμα των παιδιών τους.

Επί δημαρχίας Δρ. Σάββα Καραγιάννη, υπήρχαν δύο «Σχολές Γονέων», που η μία λειτουργούσε σε αίθουσα του Ροδινιού και η δεύτερη στη μεγάλη αίθουσα του Εργατικού Κέντρου, όπου ανελλιπώς παρακολουθούσε απίστευτα μεγάλος αριθμός γονιών, όπου εκτός από τις εισηγήσεις των διδασκόντων, ακολουθούσαν πολύωρες συζητήσεις για εξατομικευμένα και συγκεκριμένα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι γονείς.

Η Ρόδος, έχει άξιους επιστήμονες που μπορούν να «διδάσκουν» στις Σχολές Γονέων», όπως είναι οι Ψυχολόγοι, οι Κοινωνιολόγοι, οι Παιδίατροι, οι Κοινωνικοί Λειτουργοί, κ.ά. Ο δήμος Ρόδου επίσης, έχει κατάλληλες αίθουσες διδασκαλίας μέσα στην πόλη της Ρόδου, αλλά υπάρχουν και αίθουσες που ανήκουν σε εκκλησίες.

Μπορούν επίσης να «φιλοξενούνται» Σχολές Γονέων και σε σχολικές αίθουσες απογευματινές ώρες. Χρειάζεται μόνον ενόραση, προγραμματισμός και πάνω απ’ όλα «καλή θέληση».

Διαβάστε ακόμη

Ηλίας Καραβόλιας: Το μέλλον που δεν βλέπουμε

Γιάννης Παρασκευάς: Μία βόλτα στη Λίνδο

Μανώλης Κολεζάκης: Σελίδες από την πολεμική ιστορία της Ρόδου

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;

Πέτρος Κόκκαλης: Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γιάννης Ρέτσος: Υπερτουρισμός: μύθοι και αλήθειες