Π. Εγγλέζος: Διαπιστώνεται εκμετάλλευση κυρίως των νέων εργαζομένων

Π. Εγγλέζος: Διαπιστώνεται εκμετάλλευση κυρίως  των νέων εργαζομένων

Π. Εγγλέζος: Διαπιστώνεται εκμετάλλευση κυρίως των νέων εργαζομένων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2038 ΦΟΡΕΣ

Για το πώς έχει διαμορφωθεί η κατάσταση για τους εργαζόμενους στον Τουρισμό και στην εστίαση, με το κλείσιμο της φετινής σεζόν και την προετοιμασία για την επόμενη, μίλησε χθες, σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ρόδου (ΕΚΡ), κ. Παναγιώτης Εγγλέζος, στέλνοντας και τα…ανάλογα μηνύματα προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις.

Καταρχάς, ερωτηθείς σχετικά με τις καταγγελίες που δέχονται το τελευταίο διάστημα και αφορούν κυρίως καταστήματα εστίασης, ανέφερε ότι, όλο το προηγούμενο διάστημα, θεωρούσαν ότι ο κύριος όγκος των εργαζομένων στο νησί είναι οι ξενοδοχοϋπάλληλοι, ευτυχώς, όμως, λόγω της σύμβασης που έχει υπογράψει το σωματείο και έχει γίνει υποχρεωτική, έχουν ελάχιστες ως και καθόλου περιπτώσεις που αφορούν σε ξενοδοχεία.

Στον αντίποδα, ο κύριος όγκος καταγγελιών και αυτό που αντιμετωπίζουν καθημερινά είναι από καταστήματα εστίασης και κυρίως καφέ.

Όπως εξήγησε, εκεί διαπιστώνεται μία μεγάλη εκμετάλλευση των εργαζομένων και κυρίως των νέων που θέλουν ν’ απασχοληθούν για να συμπληρώσουν το εισόδημά τους ή ακόμα και φοιτητών οι οποίοι έρχονται για να βοηθήσουν τις οικογένειές τους, με αποτέλεσμα να δέχονται σωρεία καταγγελιών και να διαπιστώνεται αντίστοιχα σωρεία παραβάσεων.

Σύμφωνα λοιπόν με τον κ. Εγγλέζο, αυτό που έχει κάνει το ΕΚΡ το τελευταίο διάστημα είναι να επισκέπτεται αυτά τα καφέ, να έρχεται σε επαφή με τους ιδιοκτήτες και ν’ αντιμετωπίζει τέτοιου είδους καταστάσεις.

Μάλιστα, στην περιοχή μας, όπως είπε, υπάρχει και η «μόδα» πλέον που είναι η απειλή στα παιδιά αυτά ότι αν απευθυνθούν στο ΕΚΡ ή σε κάποιον άλλο φορέα δεν θα βρουν δουλειά στο νησί και θα έρθουν αντιμέτωπα με καταστάσεις πρωτόγνωρες.

Στη συνέχεια, ο πρόεδρος του ΕΚΡ θέλησε να στείλει και το εξής μήνυμα: «Εμείς, λοιπόν, δηλώνουμε σ’ αυτούς τους επιχειρηματίες, που ευτυχώς είναι λίγοι και είναι οι ίδιοι: να σταματήσουν να εκμεταλλεύονται τους εργαζόμενους. Εμείς έχουμε ζητήσει εντατικούς ελέγχους από την Επιθεώρηση Εργασίας, να βγουν σ’ αυτά τα καφέ και να ελέγξουν τις συνθήκες εργασίας και τα ωράρια.

Η «μόδα» ότι τους δηλώνουμε τετράωρα και τους απασχολούμε οκτάωρα-δεκάωρα ή τους απασχολούμε ανά πάσα στιγμή της ημέρας που κρίνουμε εμείς ότι έχει δουλειά το μαγαζί μας, πρέπει να σταματήσει. Αυτοί οι νέοι εργαζόμενοι έχουν δικαιώματα και καλούμε τους συναδέλφους αυτούς ν’ απευθυνθούν στο ΕΚΡ ώστε να παρεμβαίνουμε και να δίνουμε λύσεις».

Για τις απάτες

Ο πρόεδρος του ΕΚΡ αναφέρθηκε και σ’ ένα…φαινόμενο που έκανε την εμφάνισή του στην περιοχή μας το τελευταίο διάστημα, με καταγγελίες που τους έγιναν ότι κάποιοι παίρνουν τηλέφωνο εργαζόμενους δήθεν εκ μέρους του ΕΚΡ και ζητάνε στοιχεία για να δώσουν κάποιο επίδομα. Θέλησε λοιπόν να ξεκαθαρίσει: «Κάτι τέτοιο δεν στέκει. Κανένας από το ΕΚΡ δεν θα πάρει τηλέφωνο και θα ζητήσει προσωπικά στοιχεία ή λογαριασμούς για να τους βοηθήσει για τα επιδόματα».

Όπως είπε, υπάρχει το Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων που λειτουργεί και στο ΕΚΡ και στ’ Αφάντου, που βοηθάει τους εργαζόμενους για να καταθέσουν τις αιτήσεις τους για το επίδομα ανεργίας αλλά και τις επαναπροσλήψεις, οι οποίες ολοκληρώνονται τέλη Ιανουαρίου.

Εκεί, λοιπόν, μπορούν ν’ απευθύνονται οι ενδιαφερόμενοι εργαζόμενοι και να τακτοποιούν όλες τις εκκρεμότητές τους και βέβαια να ταυτοποιούν τα στοιχεία που θα τους ζητηθούν μόνο από το συγκεκριμένο γραφείο του Σωματείου. Ο κ. Εγγλέζος, είναι κατηγορηματικός, λέγοντας, ότι κανένας δεν πρέπει να δίνει στοιχεία του στο τηλέφωνο, καλώντας τους συμπολίτες μας «να μην είναι τόσο ευκολόπιστοι ότι με ένα τηλεφώνημα θα μπορέσουν να πάρουν ένα επίδομα».

Επανέλαβε, πάντως, ότι στο ΕΚΡ δεν έχουν σχεδόν καθόλου καταγγελίες για ξενοδοχεία-οι μόνες ήταν για τις αναστολές λόγω της φωτιάς αλλά κι αυτό έχει τακτοποιηθεί. Οφειλόταν ακόμα και σε λάθη των λογιστηρίων των ξενοδοχείων και με την παρέμβαση του Σωματείου και του ΕΚΡ έχουν τακτοποιηθεί όλοι οι εργαζόμενοι οι οποίοι ήταν σε αναστολή λόγω της φωτιάς.

Εάν υπάρχουν κάποιες μικρομεσαίες επιχειρήσεις-γιατί το αντιμετώπισαν κι αυτό-που έχουν εκκρεμότητες ακόμη, πρέπει να απευθυνθούν άμεσα στο υπουργείο Εργασίας και στο αρμόδιο τμήμα, το οποίο συνδέεται με αυτές τις αναστολές, ώστε να κάνουν τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Όπως εξήγησε, το πρόβλημα εντοπίζεται στο ότι το υπουργείο έχει ζητήσει στοιχεία από την πρώτη ημέρα καταγραφής και, έτσι, τους παροτρύνουν και οι ίδιοι ν’ απευθυνθούν ξανά στο υπουργείο.

Τα επιδόματα

Καταρχάς, όσον αφορά στο επίδομα ανεργίας, σύμφωνα με τον κ. Εγγλέζο, έχει ξεκινήσει και καταβάλλεται κανονικά. Δυστυχώς, όμως, δεν έχουν εφαρμοστεί οι δεσμεύσεις για επέκτασή του, ένα διαχρονικό αίτημα του ΕΚΡ που, όπως λέει, θα συνεχίσουν να το διεκδικούν αφού είναι δικαίωμα των εργαζομένων, δικές τους οι κρατήσεις κ.λπ. και πρέπει κάποια στιγμή να επιστραφούν,

«Ειδικά στους εργαζόμενους στον Τουρισμό που είναι αυτοί που κρατάνε όρθια την οικονομία της χώρας, σε μία περιοχή όπως είναι η Ρόδος, που σπάμε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.

Αλλά, τα ρεκόρ αυτά δεν τα σπάμε γιατί κάποιοι έρχονται απλά για να μείνουν στο νησί. Κάποιοι εξυπηρετούν, κάποιοι δουλεύουν», είπε και ανέφερε ότι η απάντηση που τους έδωσαν από την πλευρά της κυβέρνησης είναι ότι τα οικονομικά δεν επιτρέπουν να καλύψουν την επέκταση του επιδόματος και αντ’ αυτού δίνονται τα λεγόμενα pass.
Από το ΕΚΡ πάντως είναι διατεθειμένοι να συνεχίσουν τη διεκδίκηση, ώστε να διαρκεί το επίδομα όπως προ κρίσης.

Όσον αφορά το δώρο των Χριστουγέννων, είναι υποχρεωτικό να καταβληθεί τις μέχρι 22 Δεκεμβρίου, διαφορετικά ακολουθείται η αυτόφωρη διαδικασία. Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΕΚΡ θέλησε να προειδοποιήσει εργοδότες να μην επαναλάβουν «τρικ» που έχουμε δει τα προηγούμενα χρόνια, όπως να βάζουν το δώρο και μετά να το ζητούν ξανά πίσω, διαμηνύοντας ότι δεν θα ο επιτρέψουν κάτι τέτοιο στην περιοχή μας.

Πέρυσι, είχαμε δύο τέτοια περιστατικά στην περιοχή μας και τα αντιμετώπισαν.
Σε τέτοια περιστατικά, λοιπόν, καλούν τους εργαζόμενους να τους ενημερώσουν και θα βρίσκονται εκεί. Επίσης, αυτό που τους λένε ότι επειδή τους έβαζαν 5 ευρώ στη μισθοδοσία καλύπτεται το δώρο, δεν στέκει.

Κλείνοντας, ο κ. Εγγλέζος είπε ότι έχουν κερδίσει κάποια πράγματα, όμως το βασικό που δεν έχει κερδηθεί και πρέπει η κυβέρνηση να καταλάβει ότι, από τη στιγμή που οι εργαζόμενοι είναι εποχιακοί και το μοναδικό έσοδο του τόπου είναι από τον Τουρισμό πρέπει να ενισχυθούν οι εργαζόμενοι αυτοί. Η επιστροφή των υπαλλήλων στον Τουρισμό και η κάλυψη των θέσεων εργασίας δεν έρχεται μόνο με τη βελτίωση των συνθηκών αλλά και με μία σειρά από μέτρα, όπως είναι η επαναφορά του επιδόματος ανεργίας.

Δούλεψαν φέτος επτά μήνες εάν είχαν και ένα επίδομα πέντε μηνών, αυτό θα τους διασφάλιζε ένα εισόδημα όλο τον χρόνο, άρα δεν θα έχουν λόγο να μην επιστρέψουν στα εποχικά επαγγέλματα. Ενώ, με ένα επίδομα τριών μηνών, έχουν δύο μήνες κενούς, δηλαδή, ακόμη και οικογένειες, μένουν χωρίς εισόδημα.

Διαβάστε ακόμη

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η άσκηση «Δια Πυρός 2024» στη Ρόδο

Ριζικές παρεμβάσεις για το κέντρο υπόσχεται ο δήμαρχος

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη

Θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στην Ακρόπολη της Ρόδου

Κοινή επιστολή του δημάρχου Ρόδου και του προέδρου του ΙΣΡ για τη διευθέτηση των περικοπών που υφίστανται οι εργαστηριακοί γιατροί

Καθορίστηκαν τα εκλογικά τμήματα στα οποία θα ψηφίσουμε στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου

Αθώοι λόγω αμφιβολιών κρίθηκαν από το Πενταμελές Εφετείο Δωδεκανήσου οι δύο εφοριακοί που κατηγορούνταν για δωροληψία

Συνεδρίασε το συντονιστικό για τη δασοπροστασία των νησιών