Ελευθερία Μουρσελλά-Δράκου: Η εορτή των Χριστουγέννων

Ελευθερία Μουρσελλά-Δράκου: Η εορτή των Χριστουγέννων

Ελευθερία Μουρσελλά-Δράκου: Η εορτή των Χριστουγέννων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 939 ΦΟΡΕΣ

Γράφει η
Ελευθερία Μουρσελλά-Δράκου

Χρόνια και χρόνια
πρόσμεναν να ‘ρθή
ψυχές βασανισμένες
στο σκοτάδι του κόσμου
ον μεγάλο λυτρωτή
να’ ρθή κάποια νυχτιάσαν αύρα λάδι.
Αλ. Σταυρίτης

Μεγάλες και επίσημες είναι τούτε οι μέρες για όλο τον Χριστιανικό κόσμο. Για να καταλάβουμε την σπουδαιότητα της Γέννησης του Χριστού θα πρέπει να σχηματίσουμε στο μαυλό μας μια εικόνα και κοινωνία που επικρατούσε την εποχή εκείνη.


Τρεις κοινωνίες υπάρχουν αυτή την εποχή. Η ελληνική, η ρωμαϊκή και η εβραϊκή. Οι θρησκείες τους παρουσιάζουν κατάπτωση και οι αξίες τους συνέχεια χάνονται.
Η Ελληνική, η Ρωμαίκή και η Εβραϊκή. Οι θρησκείες τους παρουσιάζουν κατάπτωση και οι αξίες τους συνέχεια χάνοντια.


Η ελληνική θρησκεία των Ολυμπίων θεών θεωρείται ανεπαρκής και οι Έλληνες αναζητούν τον άγνωστο Θεό. Η ρωμαϊκή θρησκεία βρίσκεται σε χειρότερη θέση, αφού έφτασαν στο σημείο που οι Ρωμαίοι θεοποιούσαν τους ίδιους τους αυτοκράτορες οι οποίοι πολλές φορές ήταν θεριά ανήμερα. Ακόμα και οι πρεσβύτεροι της εβραϊκής θρησκείας νόθεψαν τον Μωσαίκό νόμο και έγιναν κερδοσκόποι και φιλοχρήματοι. Σε μία τέτοια σαθρή εποχή κυριαρχούσε η ειδωλολατρία και το εμπόριο δούλων. Η ζωή των αδυνάτων και των φτωχών ήταν μια απέραντη κοιλάδα πόνων και αναστεναγμών.


Σε μία κρίσιμη για την ανθρωπότητα στιγμή Γεννιέται ο Χριστός. Ο Πανάγαθος Θεός διάλεξε τον πιο ταπεινό τρόπο και τον πιο φτωχικό δρόμο για να στείλει τον μοναχογιό του στον κόσμο.


Ο Ρωμαίος Καίσαρας κυρίαρχος τότε του γνωστού κόσμου, θέλοντας να καταγράψει τους υπηκόους του και κυρίως τα περιουσιακά στοιχεία τους, έβγαλε μία διαταγή που έλεγε πως όλοι πρέπει να παρουσιαστούν στον τόπο καταγωγής τους για να απογραφούν. Ο νόμος ήταν πολύ σκληρός για κάθε παραβάτη.


Η Ιουδαία ιδιαιτέρα πατρίδα του Ιωσήφ και της Μαρίας ανήκε στην ηγεμονία των Ρωμαίων.

Ο Ιωσήφ και η Μαρία απλοί και φτωχικοί άνθρωποι είχαν καταγωγή από την γεννιά του Δαυβίδ, υπακούοντας στην διαταγή πήραν τον δρόμο που τους οδήγησε από την Ναζαρέτ που έμεναν στην ήσυχη Βηθλεέμ για να απογραφούν.
Εκτός από τις άσχημες καιρικές συνθήκες τους ληστές και η απόσταση ήταν οι δυσκολίες που συνάντησαν.

Περίπου πέντε ημέρες βάδιζαν με βροχή και κρύο. Η Παναγιά πάνω στο γαϊδουράκι όπως την απεικονίζουν πολλές εικόνες και ο Ιωσήφ περπατώντας για να φτάσουν στον προορισμό τους.


Το φτωχικό παρουσιαστικό και η απλότητά τους, τους άφηνε αδιάφορους όλους αυτούς στον οποίον κατέφευγαν για να βρουν ένα ήσυχο κατάλυμα για να ξαποστάσουν. Η ενδιαφέρουσα όμως κατάσταση της Μαρίας, ήταν βλέπετε στον τελευταίο μήνα της εγκυμοσύνης ανάγκασαν τον Ιωσήφ να δεχθεί σαν μοναδική λύση την σπηλιά που τους δόθηκε.


Έτσι το σπήλαιο της ήσυχης ταπεινής Βηθλεέμ που σ’ αυτό κατέφευγαν οι βοσκοί με τα ζώα τους για να ζεσταθούν από το τσουχτερό χειμωνιάτικο κρύο έγινε ο τόπος της Γέννησης του θεανθρώπου. Η δε ταπεινή φάτνη των αλόγων η κούνια που μέσα σ’ αυτή κοιμήθηκε ο Σωτήρας του κόσμου.


Η Γέννηση του Ιησού έγινε κατά τρόπον υπερφυσικό. Αν και ο χειμώνας ήταν βαρύς οι ουρανοί άνοιξαν και ξεχύθηκε στον κόσμο αμέτρητη γαλήνη.


Στρατιές αγγέλων κατέβαιναν από το ουράνιο στερέωμα διαλαλώντας τον ερχομό του θείου βρέφους. Το άστρο της Βηθλεέμ φωτίζει την ταπεινή σπηλιά. Μάγοι σοφοί της Περσίας θαμπωμένοι από την πρωτοφανή αυτή φεγγοβολή του λαμπερού αυτού αστεριού ξεκινούν το μακρινό ταξίδι προς την Βηθλεέμ για να συναντήσουν τον Μεγάλο Βασιλιά.


Η Γέννηση του Χριστού υψώνει πρωτόγνορες αξίες. Κεντρικά πρόσωπα του κοσμοϊστορικού αυτού γεγονότος είναι η Παναγία και ο Χριστός. Γυναίκα και παιδί. Δυό υπάρξεις που ο Χριστιανισμός τις έδωσε ξεχωριστή θέση στην μετέπειτα κοινωνία.
Έπαψαν να θεωρούνται πράγματα. Η Χριστιανική θρησκεία είναι θρησκεία της αισιοδοξίας και ελπίδας.

Ποτέ ως τότε και ποτέ από τότε δεν ακούστηκε πιο χαρμόσυνο και πιο σοφό μήνυμα στον κόσμο. Είναι το μήνυμα της αγάπης μεταξύ όλων των λαών της γης. Το μήνυμα της αγάπης μεταδόθηκε με ταχύτητα όπως μια μπάλα χιονιού κυλάει πάνω σ’ ένα χιονισμένο τοπίο και συνέχει μεγαλώνει. Είναι αλήθεια πως η σκέψη των ανθρώπων επηρεάστηκε από τα θαυμάσια και μοναδικά κηρύγματα του Χριστού. Ποιητές, ζωγράφοι και φιλόσοφοι επηρεασμένοι από την ιδιαιτερότητα και την μαγεία της Γέννησης του θεανθρώπου δημιούργησαν αξιοθαύμαστα και αθάνατα έργα.


Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος όλος ο χριστιανός κόσμος πανηγυρίζει την Γέννηση του Θεανθρώπου. Το χαρμόσυνο αυτό γεγονός το γιορτάζουμε με χαρά και αγαλίαση. Όλοι μικροί και μεγάλοι, πλούσιοι και φτωχοί νιώθουμε μια ξεχωριστή χαρά στην ψυχή μας για να υποδεχθούμε με αγάπη και αληθινή καολύσνη τον Θεό που ξεκινάει από την μικρή φτωχική φάτνη για να σταθεί κοντά σε κάθε πονεμένη ψυχή και να την σώσει. Το θείο φως του άστρου της Βηθλεέμ ας φωτίζει τον δρόμο της ζωής μας.
Ας ελπίζουμε πως οι μεγάλοι και τρανοί της γης να νιώσουν το μήνυμα.της αγάπης και της ειρήνης που τόσο πολύ σήμερα το έχει ανάγκη ο σύγχρονος άνθρωπος. Ταπεινά και με πίστη ας ψελλίσουμε τον αγγελικό ψαλμό.


«Δόξα εν υψίστοις Θεώ και επί γης ειρήνη εν ανθρώποις ευδοκία. Με την υχή να βρει την τέλεια εκπλήρωσή του στη ζωή μας και να πάψουν οι πόλεμοι, η πείνα, η βία και η δυστυχία.
Χειμώνας Δεκέμβρης
κι αν είναι τί τάχα;
Eμάς μας θερμαίνει η πίστη μονάχα.
Στην φάτνη σαν τότε
και τώρα ξανά
η σκέψη ας πετάξει για
να ψάλλει «ωσσανά»

Διαβάστε ακόμη

Θάνος Ζέλκας: Μέτρα. Όχι ημίμετρα

Αγαπητός Ξάνθης: Ο κος Ζαχαριάδης, ένας ακάματος εργάτης της Δημοσιογραφίας και εκπομπής ήθους

Ηλίας Καραβόλιας: Το μέλλον που δεν βλέπουμε

Γιάννης Παρασκευάς: Μία βόλτα στη Λίνδο

Μανώλης Κολεζάκης: Σελίδες από την πολεμική ιστορία της Ρόδου

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;