Το «γούρι» της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ 2024, σημαίνει πολλά για την πόλη μας

Το «γούρι» της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ 2024, σημαίνει πολλά για την πόλη μας

Το «γούρι» της ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ 2024, σημαίνει πολλά για την πόλη μας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 922 ΦΟΡΕΣ

Mε αναφορές να κυκλοφορούμε σε μία «βιώσιμη πόλη» και όχι σε μια πόλη μακριά από τους στόχους της «βιώσιμης κινητικότητας»!

Από την ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου - Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:

«Η Ρόδος είναι ο τόπος που το ποδήλατο κατείχε για ολόκληρες δεκαετίες ιδιαίτερη θέση τόσο σε καθημερινό όσο και αγωνιστικό επίπεδο. Ήταν η πρώτη πόλη της χώρας που ήδη ένα αιώνα πριν διέθετε ανοιχτό αγωνιστικό ποδηλατοδρόμιο που ακόμη υπάρχει αλλά δεν λειτουργεί σαν τέτοιο. Σήμερα το ποδήλατο είναι εξαφανισμένο από την καθημερινότητα της πόλης που παρά το γεγονός ότι διαθέτει ένα πολύ μεγάλο δίκτυο κοινόχρηστων χώρων, αυτοί δεν λειτουργούν συμπληρωματικά στην αναγκαιότητα ελαχιστοποίησης της χρήσης του αυτοκινήτου.

 

Ωστόσο, σήμερα βγάζει επιτακτικά στην επιφάνεια και σε ελάχιστο χρόνο αυτό που χρόνια κυοφορούνταν σαν ιδέα αλλά ουδέποτε υλοποιήθηκε.
Την πραγματική «βιώσιμη κινητικότητα» με την απόδοση μέρους του δικτύου των κοινόχρηστων χώρων – δρόμων στον πεζό και το ποδήλατο. Πόλεις της χώρας, έχουν εντάξει χρόνια τώρα ποδηλατοδρόμους εκατοντάδων χιλιομέτρων ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων μεγαλουπόλεων της Ευρώπης.

Μια τέτοια κατεύθυνση προβλέπεται εξ’ άλλου από τη «Διακήρυξη της Στοκχόλμης» στα πλαίσια της 3ης παγκόσμιας Υπουργικής Διάσκεψης για την Οδική ασφάλεια, 19-20 Φεβρουαρίου 2020, όπου σαν παγκόσμιος πλέον στόχος συν τοις άλλοις αναφέρεται ρητά: «Επιταχύνουμε την πορεία προς ασφαλέστερους, καθαρότερους, πιο αποδοτικούς ενεργειακά και οικονομικά προσιτούς τρόπους μεταφοράς και προωθούμε υψηλότερα επίπεδα σωματικής δραστηριότητας όπως το περπάτημα και η ποδηλασία καθώς και τον συνδυασμό αυτών των τρόπων μεταφοράς με τη χρήση των δημόσιων μέσων μεταφοράς για να πετύχουμε τη βιωσιμότητα».

Προς αυτή την κατεύθυνση εξ’ άλλου, με έμφαση στην εφαρμογή της βιώσιμης κινητικότητας, συμφώνησαν και συνυπέγραψαν οι τοπικές Αρχές στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της ΕΥΘΥΤΑ-Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας Ρόδου εναρμονισμένων με την 5η παγκόσμια εβδομάδα για την οδική ασφάλεια του ΟΗΕ, 6-12/5/2019.

Από τον δήμο Ρόδου έχουν συνταχθεί κατά καιρούς διάφορες συγκοινωνιακές μελέτες, όμως ουδεμία έθετε σαν στόχευση ή προτεραιότητα τη λεγόμενη «βιώσιμη κινητικότητα» στην πράξη και όχι στα λόγια. Όλες περιορίστηκαν σε τεχνοκρατικού τύπου προσεγγίσεις με «ανακάτεμα» των ροών κυκλοφορίας των οχημάτων και κάποιες αποσπασματικές πεζοδρομήσεις. Οραματικού τύπου προσέγγιση ουδέποτε υπήρξε. Οι εμβληματικότεροι χώροι της πόλης μας, ουδεμία βεβαίως σχέση έχουν με πλατεία, αλλά αποτελούν ένα ατέλειωτο πάρκινγκ. Σε όλο το μνημειακό συγκρότημα, κίνηση και βουητό το πρωί, σκοτεινιά και νέκρα το βράδυ. Είναι κρίμα, ένα από το ομορφότερα «σκηνικά» της χώρας να έχει μια τέτοια τύχη.

Πληθαίνουν και πυκνώνουν οι φωνές για την αναγκαιότητα εφαρμογής ενός μοντέλου πραγματικής «βιώσιμης κινητικότητας» μιας πόλης βιώσιμης με την απόδοση περισσότερου χώρου στον πεζό και το ποδήλατο.

Ενώνουμε τη δική μας φωνή προτείνοντας να τεθούν άμεσοι και μεσοπρόθεσμοι στόχοι. Στους άμεσους συμπεριλαμβάνεται η ενθάρρυνση εναλλακτικών μέσων μεταφοράς – άθλησης με τη δημιουργία ποδηλατόδρομου παράλληλου προς το παραλιακό μέτωπο της πόλης, επεκτείνοντας σε δεύτερη φάση το δίκτυο και σε άλλα σημεία της αλλά και εκτός αυτής, ενώνοντας παράλληλα περιοχές ειδικού ενδιαφέροντος (όπως για παράδειγμα η λειτουργική διασύνδεση των αρχαιολογικών χώρων της πόλης με δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων).

Συμπεριλαμβάνεται επίσης η απόδοση μέρους του υφιστάμενου οδικού δικτύου κυκλοφορίας και στάθμευσης οχημάτων στους πεζούς. Έχει καταφανώς αναδειχθεί η αναγκαιότητα αναμόρφωσης των πλατειών Ελευθερίας και Αντιναυάρχου Ιωαννίδη καταργώντας τις θέσεις στάθμευσης και δημιουργώντας πραγματικές πλατείες. Το ερώτημα «και πού θα παρκάρουμε» έχει ήδη απαντηθεί από πολλές αντίστοιχες πόλεις της χώρας. Και βέβαια, η όλη αυτή προσπάθεια πρέπει να συνδυασθεί με την αναβάθμιση και επαναπροσδιορισμό κάτω από άλλη λογική, των μέσων μαζικής μεταφοράς και των αντίστοιχων δρομολογίων που σήμερα λειτουργούν μάλλον αποτρεπτικά προσδιορίζοντας παράλληλα περιφερειακούς χώρους στάθμευσης.

Στους μεσοπρόθεσμους στόχους είναι η σύνταξη ενός σύγχρονου στρατηγικού περιεχομένου πολεοδομικού σχεδιασμού για την πόλη της Ρόδου που να καλύπτει τις ανάγκες της όχι με «πολεοδομικά κλισέ» αλλά με σύγχρονες προσεγγίσεις και να ενσωματώσει όλες τις επί μέρους προσπάθειες που στο μεταξύ επιβάλλεται να γίνουν με στόχευση τη «βιώσιμη κινητικότητα».

Σας ευχόμαστε Καλή Χρονιά με ασφαλείς μετακινήσεις!»

Διαβάστε ακόμη

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη

Θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στην Ακρόπολη της Ρόδου

Κοινή επιστολή του δημάρχου Ρόδου και του προέδρου του ΙΣΡ για τη διευθέτηση των περικοπών που υφίστανται οι εργαστηριακοί γιατροί

Καθορίστηκαν τα εκλογικά τμήματα στα οποία θα ψηφίσουμε στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου

Αθώοι λόγω αμφιβολιών κρίθηκαν από το Πενταμελές Εφετείο Δωδεκανήσου οι δύο εφοριακοί που κατηγορούνταν για δωροληψία

Συνεδρίασε το συντονιστικό για τη δασοπροστασία των νησιών

Από 4 έως 7 Ιουλίου οι «Διάλογοι της Νισύρου»

«Μάνες της τέχνης» - Πρωτότυπη εκδήλωση στο ΚΑΠΗ Δήμου Ρόδου αύριο με αφορμή τη γιορτή της μητέρας