Η δημιουργική προσέγγιση της τεχνολογίας στην αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων

Η δημιουργική προσέγγιση της τεχνολογίας στην αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων

Η δημιουργική προσέγγιση της τεχνολογίας στην αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1795 ΦΟΡΕΣ

Το Γυμνάσιο Καλυθιών μαζί με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Καλυθιών, δημιουργώντας, «Εκπαιδευτικό Όμιλο» ένωσαν τις δυνάμεις τους και συμμετείχαν το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024 στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Νοτίου Αιγαίου FIRST® LEGO ®League που πραγματοποιήθηκε στη Ρόδο, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου για 3η χρονιά.

Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός δεν απαιτεί μόνο τη δημιουργία εντυπωσιακών ρομπότ, αλλά και την επίλυση προβλημάτων που αφορούν επίκαιρα και τοπικά ζητήματα. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές του Ομίλου επέλεξαν να ασχοληθούν με θέματα που αφορούν την κοινωνία μας εστιάζοντας στη ραγδαία αύξηση της βίας κατά των γυναικών, στην προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στη διατήρηση και τον διαμοιρασμό της γνώσης της τοπικής ιστορίας.

Τα δύο σχολεία που «ένωσαν» τις δυνάμεις τους, δημιουργώντας «Εκπαιδευτικό Όμιλο Ρομποτικής» και συγκεκριμένα, Γυμνάσιο Καλυθιών μαζί με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Καλυθιών, περί της ανωτέρω συμμετοχής τους στον διαγωνισμό Ρομποτικής, αναφέρουν τα εξής:

«Κατά τη διάρκεια του 1ου πρότζεκτ οι μαθητές δημιούργησαν το δικό τους τραγούδι, όπου και το παρουσίασαν στο «Ράδιο Αρχάγγελος» με τη βοήθεια των ειδικών του σταθμού αλλά και την πολύτιμη συμβολή του κ. Κώστα Σκουλά (τραγουδιστή και καθηγητή λύρας, λαούτου και μαντολίνου), ο οποίος τραγούδησε και συνόδευσε τους μαθητές με τη λύρα. Έπειτα, δημιούργησαν ένα βίντεο, περνώντας ένα ηχηρό μήνυμα κατά της βίας των γυναικών αλλά και της στήριξης των κακοποιημένων γυναικών με τη βοήθεια των χορογράφων κας Μαρίνας Αντωνά και κας Αγγελικής Πλύγκου, αλλά και φωτογράφων κ.κ. Χατζηδιάκο Τσαμπίκο και Καστρουνή Φώτη. Μέσα από τα πρότζεκτ τους, ανέδειξαν τον θετικό τρόπο χρήσης της τεχνολογίας, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αντιμετώπιση αυτού του κοινωνικού φαινομένου αλλά και για την πρόληψή του.

Κατά τη διάρκεια του 2ου πρότζεκτ οι μαθητές δημιούργησαν τα δικά τους έργα τέχνης βασισμένα στην τοπική ιστορία. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά έμαθαν για την ιστορία του νησιού μας αλλά και για συγκεκριμένα τοπικά γλυπτά και αγάλματα με την βοήθεια του Έλληνα αρχαιολόγου και καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας και Νομισματικής του Τμήματος Μεσογειακών Σπουδών Πανεπιστημίου Αιγαίου κ. Εμμανουήλ Στεφανάκη.

Έπειτα, με τη συνάντηση και την ανάλυση του φωτογράφου κ. Καστρουνή Φώτη για τα βασικά εργαλεία του επαγγέλματος και τις διαφορές μεταξύ τους αλλά και του κ. Πετίδη Ιακώβου δημιούργησαν τον Κολοσσό της Ρόδου χρησιμοποιώντας 3d εκτυπωτή και επεξεργάστηκαν φωτογραφίες. Τέλος, με τις συμβουλές του ζαχαροπλαστείου «Θεϊκές Γεύσεις» στον Αρχάγγελο και τη βοήθεια της ειδικής ζαχαροτέχνη κας Άννας-Μαρίας Παξινού προέβησαν στην αναπαράσταση του νομίσματος της Ρόδου με την απεικόνιση του θεού Ήλιου.

Κατά τη διάρκεια του 3ου πρότζεκτ τους δημιούργησαν το δικό τους κουκλοθέατρο με θέμα την προστασία των ζώων του τόπου μας, τόσο από τις καταστροφικές φωτιές του περασμένου καλοκαιριού στο νησί μας όσο και από τον ανθρώπινο παράγοντα, όπου και παρουσίασαν. Αρωγοί σε αυτήν τη προσπάθεια ήταν η κα Αργυρού Νίτσα αλλά και ο ηχολήπτης κ. Χρήστος Μαλωνάς όπου βοήθησαν, τόσο στην εμψύχωση των μαθητών όσο και στην τροποποίηση των φωνών των παιδιών.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι ο Όμιλος μας και πιο συγκεκριμένα, η τρίτη ομάδα, κατάφερε να αποσπάσει ένα βραβείο και το εισιτήριο της πρόκρισης για τον τελικό της διοργάνωσης που θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη 8-9/3/2024. Κλείνοντας, θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας προς τις Διευθύνσεις των Σχολικών Μονάδων του 2ο Δημοτικού Καλυθιών κα Ανδριοπούλου Δέσποινα και του Γυμνασίου Καλυθιών κ. Σολδάτο Θωμά, όπου στηρίζουν αυτές τις δράσεις παρά τις δυσκολίες, βρίσκονται συνεχώς στο πλευρό των μαθητών. Τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των δύο σχολικών μονάδων για την οικονομική συμβολή.

Τις εκπαιδευτικούς και συντονίστριες του Εκπαιδευτικού Ομίλου Ρομποτικής κ.κ. Σκούμπρου Ειρήνη και Κασταμούλα Καλλιόπη Τσαμπίκα, όπου διαχειρίστηκαν και εκπαίδευσαν 30 παιδιά με μαθήματα εκτός σχολικού ωραρίου, όλους τους ειδικούς όπου προσήλθαν αφιλοκερδώς στον χώρο των Σχολικών Μονάδων αλλά και όλους αυτούς, που μέσω τηλεδιασκέψεων, απλόχερα μετέδωσαν τις γνώσεις τους στους μαθητές μας.

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς που μετέφεραν τα παιδιά καθημερινά εκτός σχολικού ωραρίου, από και προς τις Σχολικές Μονάδες, όλους τους εκπαιδευτικούς που βοήθησαν με το δικό τους τρόπο, ειδικότερα την κα Χατζηδιάκου Τσαμπίκα για τη βοήθειά της στον συντονισμό των δράσεων, την κα Καλημέρη Μαρία για τη δημιουργία και συμβολή της στον τομέα της κατασκευής έργων τέχνης από ζαχαρόπαστα,το βιβλιοπωλείο «Το τρενάκι» στις Καλυθιές και τον ιδιοκτήτη του κ. Μπαλάκη για την πληθώρα υλικών που παραχώρησε για τη δημιουργία των παραπάνω πρότζεκττ. Και τέλος, τα ζαχαροπλαστεία, Θεϊκές Γεύσεις» στον Αρχάγγελο, «Σαρικάς» στις Καλυθιές αλλά και το εργαστήριο της Άννας Μαρίας Παξινού για την παραχώρηση τόσο των υλικών όσο και των χώρων τους για την υλοποίηση των κατασκευών.

Συνοψίζοντας, η συμμετοχή των παιδιών σε αυτού του τύπου διαγωνισμούς είναι μία αναμφισβήτητη απόδειξη του ταλέντου, της δημιουργικότητας και της δέσμευσής τους στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου. Ας συνεχίσουμε να εμπνέουμε τις νέες γενιές να χρησιμοποιούν την τεχνολογία με σωστό και δημιουργικό τρόπο προς όφελος όλων μας».

Διαβάστε ακόμη

Επίσκεψη στη Βιομηχανία Αεριούχων Ποτών «ΒΑΠ-Π. Κουγιός ΑΒΕΕ»: Μία εκπαιδευτική ματιά στην τοπική παραγωγή

Τη δράση «MyEU2024 - Συμμετέχω ενεργά στο Μέλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης» φιλοξένησε ο δήμος Ρόδου για μαθητές του νησιού μας

Ψηφιακό σχολείο και φροντιστήριο: Το υβριδικό σύστημα που θα υπάρχει σε απομακρυσμένες περιοχές

Τρία βραβεία σε διεθνή διαγωνισμό απέσπασε ο «Δράκος της Ρόδου»

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων