Από το Νεστορίδειο της Ρόδου στα βήματα του Ελ Γκρέκο

Από το Νεστορίδειο της Ρόδου στα βήματα του Ελ Γκρέκο

Από το Νεστορίδειο της Ρόδου στα βήματα του Ελ Γκρέκο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 739 ΦΟΡΕΣ

Μια πρωτοποριακή εκπαιδευτική εμπειρία στον κόσμο της τέχνης για το 3ο ΓΕΛ Ρόδου!

Ολοκληρώθηκε με εξαιρετική επιτυχία η εκπαιδευτική τετραήμερη εκδρομή στην Ισπανία στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος που υλοποιήθηκε από ομάδα 30 μαθητών και μαθητριών της Β’ Λυκείου του 3ου ΓΕΛ Ρόδου.

Καπνοβιομηχανία, και συνοδούς τρεις καθηγητές. Το θέμα του εκπαιδευτικού προγράμματος στρεφόταν γύρω από την τέχνη του 20ού αιώνα όπως αποτυπώνεται στο μουσείο νεοελληνικής τέχνης του δήμου Ροδίων, στο Νεστορίδειο Μέλαθρο, σε αντιπαραβολή με τα εκθέματα δύο εμβληματικών μουσείων της Μαδρίτης και πιο συγκεκριμένα του μουσείου Reina Sofia και του Museo Del Prado.

Η μαθητική ομάδα του σχολείου κατόπιν της ουσιαστικής και καθόλα κατατοπιστικής επίσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο Νεστορίδειο με αναλυτική παρουσίαση των εκθεμάτων από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του μουσείου και ομ. Καθηγητή του πανεπιστημίου Αθηνών κ. Μάνο Στεφανίδη, μετέβη μετά από λίγες ημέρες στη Μαδρίτη, προκειμένου να γίνει η προγραμματισμένη επίσκεψη και ξενάγηση στα δύο ισπανικά μουσεία που συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών από όλα τα μέρη του κόσμου ετησίως.

Πρώτος σταθμός ήταν το Museo Reina Sofia που φιλοξενεί τον αντιπροσωπευτικότερο Ισπανό ζωγράφο του 20ου αιώνα, τον Pablo Picasso που φέρεται να είπε κάποτε : «η τέχνη είναι ένα ψέμα που μας φέρνει πιο κοντά στην αλήθεια» (El arte es una mentira que nos acerca a la verdad). Οι μαθητές/τριες θαύμασαν από κοντά μεταξύ άλλων δημιουργιών το μεγαλειώδες έργο του εκκεντρικού Ισπανού καλλιτέχνη, την Guernica, αναλογίστηκαν τη σπουδαιότητά του, ενημερώθηκαν για τις πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες που επικρατούσαν την περίοδο εκείνη και τον ενέπνευσαν να το δημιουργήσει, καθώς και τη διαδρομή του από το σχεδιασμό μέχρι και την τελική αναγνώρισή του ως σύμβολο κατά του φασισμού και του πολέμου εν γένει στην παγκόσμια ιστορία της τέχνης. Παράλληλα ενημερώθηκαν για τα κυριότερα καλλιτεχνικά ρεύματα που αναπτύχθηκαν την περίοδο εκείνη και διεύρυναν την αντίληψή μας για καθετί που αξιολογείται και συγκαταλέγεται μεταξύ των διαχρονικά κλασσικών έργων τέχνης, όπως, τον φοβισμό τον εξπρεσιονισμό, τον κυβισμό, το σουρεαλισμό και την αφηρημένη τέχνη.

Επόμενος σταθμός του 3ου ΓΕΛ Ρόδου ήταν το πολύβουο Museo Del Prado όπου μαθητές/τριες και καθηγητές δήλωσαν συνεπαρμένοι/ες από το ζωγραφικό ταλέντο και την τεχνική μεγάλων καλλιτεχνών προηγούμενων αιώνων, αρχής γενομένης από τον αρχιτέκτονα της ισπανικής Αναγέννησης και Έλληνα Κρητικού στην καταγωγή El Greco, τον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο, έργα του οποίου κοσμούν μεγάλες αίθουσες του Prado. Ήταν συγκλονιστικό για όλη την ομάδα του σχολείου να διαβάζουν στα ελληνικά αυτό που ο ίδιος ο Γκρέκο αποτύπωσε με τα λόγια «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος ἐποίει».

Τόσο ο Diego Velazquez με το πρωτοποριακό στη σύλληψη και τον σχεδιασμό ζωγραφικό του έργο Las Meninas, του 17ου αιώνα, όσο και ο Francisco de Goya με το σύνολο των Μαύρων Πινάκων του και τον προάγγελο της αφηρημένης τέχνης όπως αποτυπώνεται στο έργο του “Drowning Dog” πρόσφεραν μια ανεπανάληπτη εικαστική εμπειρία στους συμμετέχοντες στο εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα. Οι μαθητές/τριες κατανόησαν και γνώρισαν σημαντικά καλλιτεχνικά ρεύματα και δημιουργούς και συνειδητοποίησαν την αλληλεπίδραση που υπάρχει ανάμεσα στην τέχνη και τη ζωή.

Η πολυπληθής ομάδα του 3ου ΓΕΛ πέρα από τις προγραμματισμένες επισκέψεις στα μουσεία της Μαδρίτης θαύμασε από κοντά λαμπρά δείγματα της ισπανικής αρχιτεκτονικής των προηγούμενων αιώνων έως και τη σύγχρονη εποχή, μέσα από επιτόπιες επισκέψεις στον καθεδρικό ναό της Almudena, τα βασιλικά ανάκτορα, την Plaza de Toros de Las Ventas, το πάρκο Retiro με το παραμυθένιο Palacio de Cristal αλλά και την Plaza Castilla με τους δίδυμους κυρτούς πύργους της, Puerta de Europa. Η εκπαιδευτική εκδρομή ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη και ξενάγηση στο Toledo, τη μεσαιωνική πόλη της Ισπανίας με την πλούσια ιστορία που κρύβει εντός των τειχών της ανά τους αιώνες. Η επίσκεψη σε παραδοσιακό εργοστάσιο σπαθιών, στην πλατεία αλλά και στην εκκλησία που φυλάσσονται έργα του Θεοτοκόπουλου καθώς και η μετάβαση των μαθητών σε ένα καλά φυλαγμένο πηγάδι της πόλης κέντρισε το ενδιαφέρον όλων.

Μέσα από μια ποικιλία μαθησιακών προσεγγίσεων οι μαθητές/ τριες είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν το αισθητήριο της τέχνης, αλλά και της κριτικής σκέψης, συγκρίνοντας και ερμηνεύοντας τα έργα των συλλογών. Με το πρωτοποριακό αυτό εκπαιδευτικό πρόγραμμα βίωσαν μια εμπειρία ενδιαφέρουσα, ταυτόχρονα όμως ενημερωτική και επικοινωνιακή. Δίχως αμφιβολία, χάρη σε αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα οι μαθητέ/τριες του 3ου ΓΕΛ Ρόδου όχι μόνο εμπλούτισαν τις γνώσεις τους στη ζωγραφική τέχνη του 20ού αιώνα, αλλά γνώρισαν, θαύμασαν και γεύτηκαν τον πολιτισμό, την ιστορία και τις παραδόσεις μίας άλλης ευρωπαϊκής χώρας, της Ισπανίας, αναγνωρίζοντας τα στοιχεία εκείνα που συνδέουν άρρηκτα, αιώνες τώρα μεταξύ τους, τους λαούς της Μεσογείου.

Διαβάστε ακόμη

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος στο Π.Μ.Σ. με τίτλο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»

Πρωτότυπη ενδοσχολική επιμόρφωση του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ρόδου

Πλούσια, παιδαγωγικά και καλλιτεχνικά, η δράση του Μουσικού Σχολείου Ρόδου

2 χρυσά μετάλλια και 1 χάλκινο απέσπασε η Anosis Robotics Academy στην 3η Ολυμπιάδα Ρομποτικής

Πασχαλινά έθιμα στο 14ο Δ.Σ. Ρόδου

Επίσκεψη στο «Χαραλάμπειο» από το Γυμνάσιο Παραδεισίου

Workshop στο 2ο Πειραματικό Δ.Σ. Ρόδου

Το Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου υποδέχτηκε Πορτογάλους μαθητές στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus