Σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση του λιμένα Μανδρακίου Νισύρου
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 166 ΦΟΡΕΣ
Ολοκληρώθηκε διήμερη επίσκεψη εργασίας από τους μελετητές και το Υπουργείο Υποδομών
Σημαντική πρόοδος σημειώνεται στην πορεία υλοποίησης ενός έργου πνοής για τη Νίσυρο. Κατά το διήμερο 8 και 9 Ιουνίου 2026, πραγματοποιήθηκε επίσημη επίσκεψη εργασίας στο νησί από την ομάδα μελετητών της εταιρείας «ECOS Μελετητική Α.Ε.», αποτελούμενη από τους κ.κ. Θεόδωρο Μελάχρη και Μαρία Ειρήνη Εμμανουηλίδου.
Την ομάδα συνόδευσαν η Προϊσταμένη της Ε.Υ.Δ.Ε. Κατασκευής Υδραυλικών και Λιμενικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, κ. Ιουλία Καρυά, καθώς και οι επιβλέποντες του έργου, κ.κ. Αριστείδης Κονιδάρης, Σπυρίδων Μπουρδάρας και Ζωή Μουτάφη.
Αντικείμενο της επίσκεψης αποτέλεσε η επιτόπια αυτοψία στο λιμάνι του Μανδρακίου, στο πλαίσιο της εκπονούμενης μελέτης με τίτλο: «Μελέτη Βελτίωσης, Επέκτασης Λιμενικών Εγκαταστάσεων Μανδρακίου Νισύρου».
Το έργο βρίσκεται πλέον σε τελική τροχιά υλοποίησης, έχοντας εξασφαλίσει όλες τις απαραίτητες θεσμικές εγκρίσεις. Ειδικότερα:
• Ολοκληρώθηκε και εγκρίθηκε το Α' Στάδιο της μελέτης (Υ.ΥΠΟ.ΜΕ/Γ.Δ.Υ.ΛΙ.Κ.Υ./59150/ΜΕΛ 1015/09/04/2026).
• Ελήφθη θετική γνωμοδότηση από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων – ΕΣΑΛ (ΥΝΑ/ΔΙΛΙΚΥΠ/3121.6/17764/25/11-03-2025).
• Εκδόθηκαν επισήμως οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου (ΑΔΑ: ΡΨ68ΟΡ1Ι-Β0Τ).
Με τις βάσεις αυτές, η μελέτη διανύει πλέον το τελικό στάδιο της οριστικής μελέτης και της σύνταξης των τευχών δημοπράτησης.
Κατά τη διάρκεια της κοινής επίσκεψης στον χώρο του λιμένα, οι μελετητές παρουσίασαν αναλυτικά στους εκπροσώπους της Υπηρεσίας τον τεχνικό σχεδιασμό. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένη συνάντηση εργασίας στο γραφείο του Δημάρχου Νισύρου, κ. Χριστοφή Κορωναίου, όπου συζητήθηκαν η πορεία της μελέτης, τα χρηματοδοτικά εργαλεία για την κατασκευή, καθώς και τα πολλαπλά οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.
Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις της μελέτης στοχεύουν:
• Στην ασφάλεια: Διασφάλιση ασφαλούς πρόσδεσης των πλοίων υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες.
• Στη λειτουργικότητα: Επέκταση και εκσυγχρονισμός υποδομών για καλύτερη εξυπηρέτηση επιβατών και οχημάτων.
• Στην ανάπτυξη: Ενίσχυση τουριστικής κίνησης και διευκόλυνση της καθημερινής σύνδεσης της Νισύρου.
Η στενή συνεργασία της μελετητικής ομάδας, των στελεχών του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και της Δημοτικής Αρχής εγγυάται την αρτιότητα του σχεδιασμού. Κοινός στόχος είναι η ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση των διαδικασιών, ώστε το έργο να περάσει άμεσα στη φάση της δημοπράτησης και της κατασκευής.
Δήλωση Δημάρχου Νισύρου, κ. Χριστοφή Κορωναίου:
«Η σημερινή επίσκεψη των μελετητών και των στελεχών του Υπουργείου Υποδομών αποτελεί μια αποφασιστική στιγμή για το μέλλον της Νισύρου. Το λιμάνι του Μανδρακίου είναι η πύλη εισόδου και η κυκλοφοριακή αρτηρία του νησιού μας. Η αναβάθμιση και επέκτασή του δεν είναι απλά ένα τεχνικό έργο – είναι μια επένδυση στην ασφάλεια, την καθημερινότητα των κατοίκων, την τοπική επιχειρηματικότητα και την τουριστική μας προοπτική. Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος γιατί, μετά από προσπάθεια οκτώ ετών και από συστηματική δουλειά και συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, φτάνουμε πλέον στο τελικό στάδιο της μελέτης. Ο Δήμος Νισύρου θα συνεχίσει να στηρίζει με κάθε μέσο την ωρίμανση και χρηματοδότηση του έργου, ώστε το συντομότερο δυνατό να δούμε τα συνεργεία να μπαίνουν στο λιμάνι μας. Η Νίσυρος αλλάζει σελίδα – με σχέδιο, συνέπεια και όραμα.»

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News