Με ένα μόνο λιμάνι δεν υφίσταται ανάπτυξη κρουαζιέρας

Με ένα μόνο λιμάνι δεν υφίσταται ανάπτυξη κρουαζιέρας

Με ένα μόνο λιμάνι δεν υφίσταται ανάπτυξη κρουαζιέρας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 507 ΦΟΡΕΣ

Συνέντευξη του Κυριάκου Αναστασιάδη, Διευθύνοντος Συμβούλου της Louis Cruises

Για τις εξελίξεις στο χώρο της κρουαζιέρας μιλά σε συνέντευξη του στο Sofokleousin.gr o Κυριάκος Αναστασιάδης, Διευθύνων Σύμβουλος στην Louis Cruises, παραθέτοντας τους λόγους που κάνουν ανταγωνιστική την κρουαζιέρα έναντι άλλων μορφών τουρισμού και παράλληλα επισημαίνοντας ότι, με ένα μόνο λιμάνι δεν υφίσταται ανάπτυξης της κρουαζιέρας, γιατί δεν υπάρχουν περιθώρια επιλογής προορισμών στις εταιρίες κρουαζιέρας.

Κύριε Αναστασιάδη, πώς βλέπετε τις εξελίξεις στον κλάδο κρουαζιέρας στην Ελλάδα;
Η κρουαζιέρα είναι ένα από τα πλέον καινούργια και ανερχόμενα είδη τουρισμού και διακοπών σε παγκόσμιο επίπεδο. Μπορεί η Καραϊβική να είναι ο Νο1 προορισμός παγκοσμίως αλλά και η Ελλάδα κατατάσσεται στην τρίτη θέση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο με περίπου 5 εκ επιβάτες.

Εδώ να σημειώσω ότι η χώρα μας διαθέτει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με την ποικιλία και τη μοναδικότητα των νησιών της αλλά κυρίως τις κοντινές αποστάσεις που εξασφαλίζει οικονομίες κλίμακος για μία εταιρεία κρουαζιέρας. Θεωρούμε επομένως ότι τα ελληνικά νησιά είναι ο ιδανικός τόπος για την απορρόφηση αυτής της αυξητικής τάσης της κρουαζιέρας πάντα με σεβασμό στο περιβάλλον και με γνώμονα τη βιώσιμη και ισορροπημένη ανάπτυξη, αποφεύγοντας τον κορεσμό προορισμών που λειτουργεί αρνητικά στην εικόνα και εμπειρία του επισκέπτη.

Σε αυτό το πλαίσιο που περιέγραψα η βασική θέση μας είναι ότι το κράτος θα πρέπει να χαράξει μία κεντρική στρατηγική ανάπτυξης των υποδομών κυρίως σε περιφερειακά λιμάνια και να γίνει ορθότερη κατανομή των κονδυλίων. Αυτό σημαίνει να μην δαπανώνται για παράδειγμα, τεράστια ποσά για επέκταση του λιμανιού του Πειραιά, όταν δεν έχουν αξιοποιήσει ή εκσυγχρονίσει τις υφιστάμενες υποδομές του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας και όταν στη Σαντορίνη που είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός κρουαζιέρας, δεν λειτουργούν ούτε οι υποτυπώδεις υποδομές των ναυδέτων.

Επιπλέον, χρειάζονται βασικές υποδομές κρουαζιέρας για τον ασφαλή λιμενισμό των πλοίων για την αποφυγή καθυστερήσεων ή κινδύνων κατά τη διάρκεια της από-επιβίβασης των επιβατών, όπως το σύστημα κατανομής θέσεων παραβολής (Berth Allocation) και τη ομοιογενή εφαρμογή του κώδικα ασφαλείας (ISPS) σε ορισμένα λιμάνια, καθώς και εξασφάλιση ρυμουλκών και μέσων για την αντιμετώπιση πιθανού ατυχήματος.

Τέλος, υπάρχουν και θέματα γενικότερων χερσαίων υποδομών, οδικού δικτύου, μεταφορές, παροχής υπηρεσιών. Και εδώ φέρνουμε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Σαντορίνη, ένα κορυφαίο προορισμό που όλοι ‘όνειρεύονται να επισκεφτούν’ αλλά λαμβάνουμε τα μεγαλύτερα παράπονα για την ταλαιπωρία και την καθυστέρηση λόγω των ελλιπών υποδομών.

Τι είναι αυτό που μπορεί να κάνει την κρουαζιέρα ανταγωνιστική έναντι των άλλων μορφών τουρισμού;
Αυτό που κάνει την κρουαζιέρα την πλέον ανταγωνιστική επιλογή διακοπών, ειδικά σήμερα που όλοι μας υπολογίζουμε και το παραμικρό ευρώ, είναι ότι η κρουαζιέρα πραγματικά συμφέρει γιατί με ένα ολοκληρωμένο πακέτο μεταφοράς, διαμονής, διατροφής και ψυχαγωγίας, δεν έχεις άγχος για περιττά και απρόβλεπτα έξοδα.

Συνοψίζοντας όμως τα θετικά σημεία για την κρουαζιέρα θα έλεγα ότι είναι δύο ότι πρώτο βλέπεις πολλαπλούς προορισμούς που για να τα επισκεφτείς θα ήθελες είτε αεροπλάνο είτε μία περιουσία και κατά δεύτερον το ότι απολαμβάνεις υψηλές υπηρεσίες φιλοξενίας και διασκέδασης σε πολύ προσιτές τιμές.

Είναι ακριβή η κρουαζιέρα για μία οικογένεια;
Για να απαντήσω στο ερώτημά σας, θα έλεγα ότι η κρουαζιέρα απευθύνεται σε όλους, για όλες τις ηλικίες, για όλα τα γούστα και κυρίως για όλα τα βαλάντια. Και για να εξηγήσω τι εννοώ. Με μία τιμή που ξεκινά από 81 ευρώ την ημέρα το άτομο, έχεις καλύψει το ταξίδι με το πλοίο, την καμπίνα, την πλήρη διατροφή σου με πρωινό, μεσημεριανό, απογευματινό σνακ και βραδυνό και ένα πακέτο οχτώ ποτών.

Για παράδειγμα, σε μία τριήμερη με το Louis Cristal και στα νέα μας προγράμματα που προανέφερα που ξεκινούν από τις 4 Ιουλίου ως και τέλος Αυγούστου, με προορισμούς, το Κουσάντασι, τη Μύκονο, τη Σάμο και τη Μήλο μπορείς με μόνο 243 ευρώ, να δεις όμορφους προορισμούς και με ένα απολύτως ελεγχόμενο προϋπολογισμό. Για τη δε ελληνική οικογένεια είναι σημαντικό το γεγονός ότι τα παιδιά μέχρι 15 ετών πληρώνουν μόνο λιμενικά τέλη που είναι 82 ευρώ. Επομένως για μία τετραμελή οικογένεια συμφέρει πραγματικά γιατί αντίστοιχα για να μετακινηθεί με ακτοπλοϊκό, αυτοκίνητο, ξενοδοχείο αλλά και για να καλυφθεί το κόστος διατροφής χρειάζεται τουλάχιστον τα διπλάσια χρήματα.

Τι μπορεί να περιλαμβάνει ένα ταξίδι κρουαζιέρας;
Όπως σας προανέφερα η κρουαζιέρα αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πακέτο διακοπών που περιλαμβάνει τη διαμονή, τη διατροφή αλλά και τη διασκέδασή σου. Κάθε βράδυ έχει πολλές επιλογές διασκέδασης στο πλοίο, είτε με εκπληκτικά show είτε στα μπαρ και στη ντίσκο. Με κάποιο επιπλέον κόστος μπορείς να συμμετέχεις σε εκδρομές σε μοναδικούς προορισμούς, οι υπηρεσίες ομορφιάς, το Καζίνο ή αγορές στο Κατάστημα Αφορολογήτων Ειδών του κρουαζιερόπλοιου. Φέτος δε για να ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο την ‘εμπειρία’ που προσφέρουμε εν πλω έχουμε διοργανώσει 62 θεματικές κρουαζιέρες με γευσιγνωσία, οινογνωσία, συναυλίες με γνωστούς έλληνες καλλιτέχνες και πολλές άλλες εκπλήξεις για όλους τους επιβάτες μας.

Τα έργα υποδομής για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα γιατί λιμνάζουν και ο Πειραιάς υστερεί έναντι των άλλων λιμένων της Μεσογείου;
Όπως σας ανέφερα και στην αρχική σας ερώτηση, εκείνο που για εμάς έχει σημασία δεν είναι τα έργα υποδομής σε ένα μόνο λιμάνι και συγκεκριμένα αυτό του Πειραιά. Το οποίο θεωρώ ότι εξυπηρετεί την κρουαζιέρα ως έχει παρά κάποια θέματα που υπάρχουν. Το θέμα είναι ότι με ένα μόνο λιμάνι δεν μπορείς να έχεις ανάπτυξη της κρουαζιέρας γιατί απλά δεν δίνεις και πολλά περιθώρια επιλογής προορισμών στις εταιρείες κρουαζιέρας.

Αυτό που τονίζουμε σε όλους τους υπεύθυνους φορείς είναι ότι πρέπει να ανοίξει ένας διάλογος με τις εταιρείες αρχικά για τα πλάνα τους στην ανάπτυξη προορισμών τα επόμενα χρόνια. Βάσει αυτού στη συνέχεια να χαραχτεί μία κοινά αποδεκτή στρατηγική ανάπτυξης των υποδομών κυρίως σε περιφερειακά λιμάνια γιατί μόνο έτσι θα αποκομίσει τα βέλτιστα οφέλη τόσο η εθνική όσο και οι τοπικές οικονομίες.

Το νομοσχέδιο για την κρουαζιέρα είναι πλέον φιλικό;
Ναι είναι φιλικό αλλά δεν είναι αρκετό ούτε και τα νομοσχέδια είναι πανάκεια. Η πολυδιαφημιζόμενη άρση του καμποτάζ δεν επηρέασε σε τίποτα την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα. Φυσικά και είναι πολύ καλή η απελευθέρωση αλλά δεν είναι αυτό το κίνητρο που θα φέρει την επενδυτική άνοιξη στη χώρα μας. Είναι παρά πολλά τα θέματα, αλλά θα σας εκθέσω αυτά που θεωρώ τα πιο σημαντικά από τις σχετικές συζητήσεις που έχουμε κατά καιρούς πραγματοποιήσει στην CLIA.

Οι εταιρείες κρουαζιέρας προκειμένου να εγκατασταθούν και να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα, χρειάζονται κυρίως ένα σταθερό και αξιόπιστο νομικό και οικονομικό πλαίσιο λειτουργίας. Ισότιμη απονομή δικαιοσύνης, χωρίς καθυστερήσεις, παρεμβάσεις, χρονοβόρες διαδικασίες.

Επίσης, χρειάζεται όπως αναλυτικά σας περιέγραψα ανάπτυξη των υποδομών κρουαζιέρας για τον ασφαλή λιμενισμό των πλοίων και αποφυγή καθυστερήσεων ή κινδύνων, εξασφάλιση ρυμουλκών και μέσων για την αντιμετώπιση πιθανού ατυχήματος. Τέλος αυτό που τονίζουμε είναι ο συντονισμός με όλους τους εμπλεκομένους Φορείς, προκειμένου να προχωρήσει άμεσα η θεσμοθέτηση ενός Κεντρικού Συντονιστικού οργάνου, ένα ουσιαστικά Εθνικού Συμβουλίου Κρουαζιέρας - που θα είναι πάνω από κόμματα και δεν θα αλλάζει ανάλογα με τις κυβερνήσεις. Αυτό το κεντρικό όργανο αφού μελετήσει σοβαρά και επί συγκεκριμένων απτών παραδειγμάτων, θα πρέπει να χαράξει τη στρατηγική της χώρας για τα επόμενα πέντε χρόνια στην κρουαζιέρα και παράλληλα και θα προωθεί την υλοποίηση των στόχων που έχουν τεθεί.

Ποιοι οι στόχοι σας για τα επόμενα 3-5 χρόνια;
Η Louis Cruises βασίζει για την προσεχή πενταετία την ανάπτυξη και εμπλουτισμό των δημοφιλών προγραμμάτων της («Iconic Aegean») και στην καθιέρωση στην παγκόσμια τουριστική αγορά των νέων προορισμών («Idyllic destinations») στο Αιγαίο, στα παράλια της Τουρκίας, στο Ιόνιο, στη Νότια Ιταλία και στη Νότια Αδριατική- Δαλματικές Ακτές. Σε αυτό το πλαίσιο έχουμε εντάξει ακόμα 8 νέους προορισμούς για το 2015 , όπως Μπάρι/Νότιος Ιταλία, Δαλματικές Ακτές, Αλβανία, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Πάτρα, Κατάκολο και Μονεμβασιά. Πάντα όμως όπως σας προανέφερα με γνώμονα την ήπια και βιώσιμη ανάπτυξη και χωρίς να παρεμβαίνουμε στην ιδιαιτερότητα και το κάλλος αυτών των προορισμών, γεγονός που μας το εξασφαλίζει το μεσαίο μέγεθος των κρουαζιεροπλοίων μας.

* Συνέντευξη στην Έλενα Ερμείδου

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός: Τα σήματα για το καλοκαίρι από τις αφίξεις τριμήνου

Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων: Iσχυρές αντιδράσεις στην υπερφορολόγηση του κλάδου

Με τον πρέσβη της Σιγκαπούρης συναντήθηκε η υπουργός Τουρισμού

Αυξημένες κρατήσεις από την Ολλανδία και το Βέλγιο

Α. Βασιλικός: Θετικό πρόσημο θα έχει η εφετινή τουριστική χρονιά για την Ελλάδα

Το top - 10 των ξένων αγορών για τον ελληνικό Τουρισμό

Όλγα Κεφαλογιάννη: Τουρισμός και Πολιτισμός καθορίζουν την Ελλάδα

Όλγα Κεφαλογιάννη: Το υπ. Τουρισμού έχει για πρώτη φορά κονδύλια για να αναπτύξει την τουριστική προσφορά