Iκανοποίηση του ΣΕΤΕ για την παραχώρηση των αεροδρομίων

Iκανοποίηση του ΣΕΤΕ για την  παραχώρηση των αεροδρομίων

Iκανοποίηση του ΣΕΤΕ για την παραχώρηση των αεροδρομίων

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 496 ΦΟΡΕΣ

Είναι ενάντια στο δημόσιο συμφέρον υποστηρίζει ο βουλευτής Δ. Γάκης

Την ικανοποίησή του για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων είναι τα αεροδρόμια Ρόδου και Κω, εκφράζει με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Όπως τονίζεται πρόκειται για μέτρο που κινείται σε θετική κατεύθυνση με ευρύτερες επιπτώσεις στον τουρισμό. Ειδικότερα, αναφέρονται στην ανακοίνωση τα εξής:

“Ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού αποτελεί η ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης των 14ων κύριων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Είναι προφανές ότι για το, κατά γενική ομολογία, υψηλό τίμημα συνυπολογίστηκαν τα ρεκόρ που σημείωσε ο ελληνικός τουρισμός την τελευταία διετία και η διαγραφόμενη δυναμική του με βάση τον Οδικό Χάρτη 2021.

Είναι σημαντικό ότι ελήφθησαν υπόψη οι προτάσεις του ΣΕΤΕ, για μακράς διάρκειας μίσθωση με ανταγωνιστικές χρεώσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, που θα αναβαθμίσουν το επίπεδο των υποδομών, θα επιτρέψουν τη παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και θα συμβάλουν στην ενίσχυση του ελληνικού ταξιδιωτικού και τουριστικού προϊόντος που συστηματικά προωθεί ο ΣΕΤΕ. Στην κατεύθυνση αυτή είναι θετικό το γεγονός ότι δεν προβλέπεται αύξηση από τα 14,5 € ανά επιβάτη, που ισχύει σήμερα, έως την ολοκλήρωση των επενδύσεων για την ανάπτυξη των υποδομών, ενώ το προσδιορισμένο από τη Σύμβαση επίπεδο συνολικών χρεώσεων μετά την ολοκλήρωση και πιστοποίηση των αναβαθμίσεων, έως τα 20 € ανά επιβάτη, είναι συγκρίσιμο με σύγχρονα αεροδρόμια της εγγύτερης στην Ελλάδα περιοχής της Τουρκίας και της Νότιας Ευρώπης (Ιταλία, Ισπανία).

Έχοντας ως δεδομένο ότι ένας ανάδοχος ανέλαβε και τις 2 ομάδες αεροδρομίων (7 αεροδρόμια έκαστη), απαιτείται σύσταση και οργάνωση κατάλληλα στελεχωμένης Εποπτικής Ρυθμιστικής Αρχής για τις χρεώσεις των αεροδρομίων, η οποία θα ελέγχει και θα εξασφαλίζει τη πιστή εφαρμογή της Σύμβασης.

Παράλληλα, γίνεται περισσότερο επιτακτική από ποτέ η επέκταση του χρόνου παραχώρησης του αεροδρομίου της Αθήνας, η οποία θα επιτρέψει την αναγκαία μείωση του επιπέδου των χρεώσεών του, με παράλληλη διατήρηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Μία τέτοια εξέλιξη, σε συνδυασμό με τα εκσυγχρονισμένα πλέον και καλύτερα οργανωμένα, σε σχέση με το παρελθόν, περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, θα συμβάλει καθοριστικά στη δημιουργία μιας έντονα και ευδιάκριτα ανταγωνιστικής ελληνικής αγοράς αερομεταφορών.

Οι παραπάνω συνδυαστικές ενέργειες πρέπει να γίνουν το συντομότερο δυνατό, ώστε να μεγιστοποιηθεί και να κεφαλαιοποιηθεί η τουριστική δυναμική της χώρας, αλλά και η συνέχιση της φετινής εντυπωσιακής ανάκαμψης της πρωτεύουσας της.
Ο ΣΕΤΕ και ο τουριστικός κόσμος της χώρας προσβλέπουν σε ουσιαστική και εποικοδομητική συνεργασία με την κοινοπραξία FRAPORT AG – SLENTEL Ltd. προς όφελος της περαιτέρω βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού”.

THN ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΚΦΡΑΖΕΙ Ο ΔΗΜ. ΓΑΚΗΣ
Σε ανακοίνωσή του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δ. Γάκης, αναφέρει τα εξής:
“Η πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων, ανάμεσά τους οι αερολιμένες της Ρόδου και της Κω, αποτελεί μια αρνητική εξέλιξη για την αναπτυξιακή προοπτική στη Δωδεκάνησο. Η πώληση (χθεσινή ανακοίνωση του προτιμητέου επενδυτή για τα περιφερειακά αεροδρόμια από το ΤΑΙΠΕΔ) είναι ενάντια στο δημόσιο συμφέρον.

Η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων στην περιφέρεια συνιστά μια νεοφιλελεύθερη ιδεολογική εμμονή της συγκυβέρνησης και όχι μια αναπτυξιακή ανάγκη. Πέραν των όποιων κυβερνητικών επικοινωνιακών διθυράμβων για την παραχώρηση των αεροδρομίων, η πραγματικότητα της εκποίησης της δημόσιας υποδομής, είναι εξαιρετικά δυσμενής για τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες. Θα μειωθούν τα δημόσια έσοδα και όπως προβλέπεται στη σύμβαση, θα αυξηθούν τα αεροπορικά εισιτήρια, πλήττοντας καίρια τον Έλληνα φορολογούμενο και την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος. Στο πλαίσιο αυτό ανησυχούμε έντονα και για την τύχη και των υπόλοιπων αεροδρομίων στα νησιά της Δωδεκανήσου.

Η πρότασή μας για περιφερειακή ανάπτυξη στη νησιωτική χώρα, προϋποθέτει αξιόπιστα αεροπορικά δρομολόγια, ένα δημόσιο δίκτυο συνδυασμένων συγκοινωνιών για τη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών, που θα προβλέπει προσιτά αεροπορικά ναύλα, ιδιαίτερα για τους κατοίκους των μικρών ακριτικών νησιών. Και φυσικά, τον εκσυγχρονισμό των υποδομών για τη βέλτιστη λειτουργία και όχι το ξεπούλημα των περιφερειακών αεροδρομίων, που έχουν πρωτεύοντα οικονομικό ρόλο με τη συμβολή τους στη γενικότερη τοπική ανάπτυξη των νησιών και ειδικότερα στον τουρισμό.

Μαζί με όλους τους νησιώτες, τις επαγγελματικές ενώσεις και τους τοπικούς αναπτυξιακούς φορείς στη Δωδεκάνησο, ως ΣΥΡΙΖΑ δηλώνουμε κατηγορηματικά την αντίθεσή μας σε αυτή την ενέργεια.
Οι Γερμανοί μετά τις τηλεπικοινωνίες ελέγχουν και τα αεροδρόμια στην Χώρα μας - Μετά τον ΟΤΕ αναλαμβάνουν και τους 14 αερολιμένες. Ήρθε και πάλι η ώρα της αντίστασης του λαού μας. Μπορούμε να ακυρώσουμε την αποικιοκρατική σύμβαση”.

Διαβάστε ακόμη

Για μία ακόμα φορά καθαρίστηκε η είσοδος του καταυλισμού των Ρομά στο Καρακόνερο

ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Προσοχή! Επιτήδειοι αποσπούν χρήματα από πολίτες και επιχειρηματίες, υποδυόμενοι υπαλλήλους της Περιφέρειας

Νέα Αριστερά: Οι καθυστερήσεις στις πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου οδηγούν στην πλήρη απαξίωσή του

Ενημερώθηκε το περιφερειακό συμβούλιο για την 9η Διεθνή Διάσκεψη για τους Ωκεανούς

Δύο διαμερίσματα στην Αθήνα θα διατεθούν στον Σύλλογο Καρκινοπαθών

Νέες αρμοδιότητες στον Κ. Μενεγάκη

Στη Ρόδο για το Κτηματολόγιο και τα δικαστήρια ο γ.γ. του υπουργείου Δικαιοσύνης

Γνωμοδότηση της Αντεισαγγελέως του Αρείου Πάγου για το Τ.Α.Π. στη Ρόδο