Ξεδιψά τα Δωδεκάνησα-Ο τολμηρός επιχειρηματίας από τη Ρόδο

Ξεδιψά τα Δωδεκάνησα-Ο τολμηρός επιχειρηματίας από τη Ρόδο

Ξεδιψά τα Δωδεκάνησα-Ο τολμηρός επιχειρηματίας από τη Ρόδο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 5701 ΦΟΡΕΣ

Της
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΓΚΙΤΣΗ
από την Εφημερίδα «Επένδυση»

Λένε, καλύτερα πρώτος στο χωριό, παρά δεύτερος στην πόλη. Κάτι που το γνωρίζουν καλύτερα απ’ όλους οι επιχειρηματίες που έχουν την έδρα τους εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων.

Όπως, για παράδειγμα, η ροδιτικη εταιρεία ΒΑΠ Π. Κουγιός ΑΒΕΕ, που μπορεί τα προϊόντα της -αναψυκτικά, νερό, τσάι και μπίρα- να είναι δύσκολο να τα βρει κανείς στην ηπειρωτική χώρα, αν και το τελευταίο διάστημα αυτό αλλάζει, αποτελούν όμως σήμα κατατεθέν για τα Δωδεκάνησα και έχουν κάνει δύσκολη τη ζωή στους μεγάλους ελληνικούς και πολυεθνικούς ομίλους.

Αύξησε το προσωπικό της
Μπορεί να έχει αισθανθεί την κρίση, ίσως σε μικρότερο βαθμό απ’ αυτόν που την έχουν αισθανθεί άλλες επιχειρήσεις που δεν έχουν την πολυτέλεια να σερβίρουν έξι μήνες τον χρόνο τουρίστες, αυτός όμως δενήταν λόγος για να μειώσει το προσωπικό της.

Αντιθέτως, η ροδίτικη βιομηχανία αναψυκτικών, νερού, τσαγιού και μπίρας μέσα σε έναν χρόνο αύξησε το προσωπικό της κατά 5,45%. Έτσι στα τέλη του 2014 απασχολούσε 116 άτομα, όταν το 2013 το προσωπικό της αριθμούσε 110 άτομα (σ.σ.: στοιχεία με βάση τον δημοσιευμένο ισολογισμό της). Και όλα αυτά τη στιγμή που τα μεγέθη της περασμένης χρονιάς σε σχέση με το 2013 κινήθηκαν πτωτικά, με τις πωλήσεις της να έχουν μειωθεί κατά 6,16% και τα καθαρά κέρδη της κατά 34,15%.

Όπως έχει πει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ΒΑΠ Π. Κουγιός ΑΒΕΕ Παντελής Κουγιός: “Η ΒΑΠ, παρά την κρίση, διατήρησε τον αριθμό των εργαζομένων της, δεν προχώρησε σε καμία μείωση μισθών και διατήρησε το κοινωνικό της έργο στα ίδια επίπεδα”.

Βέβαια, οι οικονομικές εξελίξεις των τελευταίων εβδομάδων-σ.σ.: επιβολή capital controls και νέο μνημόνιο-δεν έχουν αφήσει ανεπηρέαστη την εταιρεία, παρά το γεγονός ότι η καταλάνωση των προϊόντων της πριμοδοτείται από το μεγάλο τουριστικό ρεύμα που δέχονται τα Δωδεκάνησα. Αντιθέτως, ακόμη και η “προστατευόμενη” τουριστική αγορά δεν είναι τελικά τόσο προστατευόμενη όσο θέλουμε να πιστεύουμε.

Η κατανάλωση πιέζεται, αν και σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα ή με περιοχές που δεν είναι τουριστικοί προορισμοί.

Όμως οι αποφάσεις που λαμβάνονται κεντρικά, όπως, π.χ., η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά, είναι ακόμη ένα πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι επιχειρηματίες των νησιών, που έχουν τουλάχιστον 30% επιπλέον κόστος παραγωγής (λόγω μεταφορικού κόστους και εποχικότητας) σε σχέση με μια αντίστοιχη βιομηχανία που δραστηριοποιείται στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Οπότε, το τουριστικό ρεύμα αποτελεί ευχή αλλά και κατάρα για τους νησιώτες επιχειρηματίες, αρκετοί εκ των οποίων για να ξεπεράσουν αυτό το πρόβλημα διευρύνουν την γκάμα των προσφερόμενων προϊόντων τους και δοκιμάζουν την τύχη τους, με κόστος είναι η αλήθεια, και στην ηπειρωτική χώρα.

Όπως έχει κάνει τα τελευταία χρόνια η ΒΑΠ Π. Κουγιός, η οποία επενδύει ετησίως ένα σεβαστό ποσό σε έρευνα και ανάπτυξη προϊόντων, αλλά και σε εξοπλισμό και συσκευασίες. Αυτή η επιχειρηματική κουλτούρα έχει φέρει πλέον τη ΒΑΠ Π. Κουγιός να διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο το οποίο περιλαμβάνει αναψυκτικά, χυμούς, νερό, έτοιμο τσάικαι μπίρα σε μπουκάλι, αλλά και draft και να επιχειρεί και εκτός των “στενών” συνόρων της Δωδεκανήσου, επιδιώκοντας να πάρει κομμάτι από τη συνολική πίτα.

Το νέο brand
“Απλώς” αυτό δεν ήταν αρκετό για τον Παντελή Κουγιό. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, ο πρόεδρος της ΒΑΠ Π. Κουγιός μαζί με τον κ. Μ. Μελή, ιδιοκτήτη της εταιρείας ΙΚΤΕΟ Δωδεκανήσου, ένωσαν τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν τη Liber, εταιρεία παστερίωσης γαλακτοκομικών προϊόντων και διανομής φρέσκου γάλακτος.

Στόχος να επαναφέρουν τη Ρόδο στον χάρτη της γαλακτοπαραγωγικής αγελαδοτροφίας και, ταυτόχρονα, να διεκδικήσουν σεβαστό μερίδιο από την αγορά. Φιλόδοξο εγχείρημα, αν σκεφτεί κανείς την υπάρχουσα οικονομική κατάσταση, τα δεδομένα της Ρόδου, αλλά και το κόστος επένδυσης που έφθασε τα 2 εκατ. ευρώ και αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες που έχουν γίνει στον κλάδο τα τελευταία χρόνια.

Τα προϊόντα-φρέσκο γάλα, γιαούρτι και επιδόρπιο γιαουρτιού-, τα οποία βρίσκονται εδώ και λίγους μήνες στο ράφι, φέρουν το brand name «Απλώς», ενώ η συσκευασία τους, την οποία σχεδίασε η mousegraphics, έλαβε διεθνή διάκριση από την αμερικανική the dieline.

Οι τοπικοί παίκτες που παλεύουν με τον...γίγαντα
Οι τεκτονικές αλλαγές που συντελούνται σήμερα στην αγορά ανατρέπουν ισορροπίες δεκαετιών και δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον, που για πολλούς είναι ένας δύσκολος γρίφος.

Η συγκέντρωση σε λιανεμπόριο και χονδρεμπόριο, οι συνεργασίες μεταξύ ελληνικών βιομηχανιών, μετοχικές ή εμπορικές, αλλά πρωτίστως η δραματική μείωση του εισοδήματος του Έλληνα, η ανάγκη για value for money προϊόντα, κατά προτίμηση καινοτόμα, και ο καταναλωτικός πατριωτισμός έχουν δημιουργήσει μια νέα τάξη πραγμάτων.

Μπορεί η Coca-Cola της 3Ε να συνεχίζει να αποτελεί το “εθνικό” μας αναψυκτικό, ωστόσο τα ελληνικά soft drinks έχουν καταφέρει να προκαλέσουν κλυδωνισμούς στο γίγαντα και να συρρικνώσουν το μερίδιο του έτερου μεγάλου παίκτης, της Pepsico-ΗΒΗ, που εδώ και μια διετία αναζητά τρόπους απεγκλωβισμού της από την ελληνική αγορά.

Οι “Δαβίδ” του κλάδου, οι μέχρι και πριν από λίγα χρόνια τοπικοί παίκτες, έχουν καταφέρει να κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε όλη την επικράτεια, κερδίζοντας μερίδια και πετυχαίνοντας αύξηση πωλήσεων προς όφελος και του λιανεμπορίου, σε μια αγορά η οποία συνεχίζει να υποχωρεί.

Διαβάστε ακόμη

Αναφορά στον υπουργό Υγείας από τη Νέα Αριστερά για την καταγγελία του Συλλόγου Εργαζομένων του Γενικού Νοσοκομείου Ρόδου

Δύο μέλη από τη Ρόδο στο Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εκμισθωτών Θαλασσίων Μέσων Αναψυχής

Εγκρίθηκε η σήμανση για την επέκταση του πεζοδρόμου

Εξήντα αιτήσεις κατατέθηκαν για το σύστημα τηλεφροντίδας μοναχικών ηλικιωμένων

Στη Σαουδική Αραβία ταξιδεύουν τρία προϊόντα του Νοτίου Αιγαίου για να εκπροσωπήσουν την Περιφέρεια

Αύριο η συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής των Ευρωεκλογών στη Ρόδο

Με τον πατέρα του 10χρονου που κατήγγειλε τον αρχαιοφύλακα στη Νίσυρο συναντήθηκε ο Στέφανος Κασσελάκης

Δύο διαμερίσματα στην Αθήνα παραχωρεί η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στον Σύλλογο Καρκινοπαθών Δωδεκανήσου