Διαφωνίες και καταγγελίες μετά...  μουσικής

Σφοδρή αντιπαράθεση με εκατέρωθεν καταγγελίες ανάμεσα στον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Pro Musica Rhodes κ. Αλέξανδρο Βελώνη και τον πρόεδρο του ΔΟΠΑΡ κο Στέφανο Κυριαζή, ξέσπασε το τελευταίο διήμερο.

Ο κος Βελώνης με δημόσια επιστολή του, χαρακτήρισε απαράδεκτη τη στάση του Δήμου της Ρόδου και του ΔΟΠΑΡ σε ότι αφορά την βοήθεια που προσφέρει ενόψει της διοργάνωσης, ενώ αντίστοιχα απαράδεκτη χαρακτηρίζει και ο Δήμος Ρόδου διά του προέδρου του ΔΟΠΑΡ κου Στέφανου Κυριαζή, τη στάση του κου Βελώνη.

Η καταγγελία του κου Βελώνη
Στην καταγγελία του ο κος Βελώνης σημειώνει:
«Το Φεστιβάλ Pro Musica Rhodes είναι μια συνδιοργάνωση του Δήμου Ρόδου και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα μουσικά γεγονότα στην Ελλάδα και κάτι πρωτοφανές σε επίπεδο για τη Ρόδο.

Έχω εξασφαλίσει ένα επιτελείο καλλιτεχνών από τη Σκάλα του Μιλάνου, τη Κρατική Όπερα της Βιέννης, τη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης οι οποίοι έρχονται στη Ρόδο για αυτό το φεστιβάλ.

Αξίζει να σημειώσουμε πως η ΕΡΤ είναι χορηγός επικοινωνίας, ενώ η εφημερίδα Καθημερινή επίσης στηρίζει το φεστιβάλ.

Τρέχω για αυτή τη διοργάνωση προσπαθώντας να συντονίσω και να βοηθήσω τους αρμόδιους από το Μάρτιο.

Ο πρόεδρος του ΔΟΠΑΡ και υπεύθυνος για το μέρος του Δήμου, μου ανακοίνωσε σήμερα δύο μέρες πριν την έναρξη του φεστιβάλ πως αρνείται, ή μάλλον πως είναι αδύνατη η μεταφορά του πιάνου του Δημοτικού Θεάτρου, κάτι το οποίο μπορώ να σας εγγυηθώ ζώντας στο εξωτερικό και περνώντας σημαντικό μέρος της ζωής μου στα θέατρα, πως είναι πρωτάκουστο, έτει δη για ένα πιάνο θεάτρου, τα οποία μεταφέρονται διαρκώς για τις ανάγκες συναυλιών.

Επίσης με ενημέρωσε πως τους είναι αδύνατο να βάλουν καθίσματα για τις εκδηλώσεις και απαίτησαν να το κάνω ο ίδιος. Όντας ο μαέστρος για τη συναυλία-gala τη πρώτη Αυγούστου και καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ, μπορείτε να αναλογιστείτε πως δεν έχω χρόνο ούτε για τον εαυτό μου, πόσο μάλλον για να τοποθετήσω μόνος καθίσματα για μια διοργάνωση η οποία παραμένει επίσημα Δημοτική.

Μέρος του φεστιβάλ είναι masterclasses, μαθήματα τελειοποίησης, στα οποία θα λάβουν μέρος νέοι ερχόμενοι από την Ελλάδα και κάθε γωνιά της Ευρώπης αντιπρόσωποι των σημαντικότερων Πανεπιστημίων και Μουσικών Ακαδημιών. Μερικοί από αυτούς είναι ήδη στα πρώτα στάδια της καριέρας τους, δουλεύουν ήδη σε θέατρα.

Ο Πρόεδρος του ΔΟΠΑΡ αρνείται να φροντίσει επίσης για το φωτισμό της συναυλίας και την τοποθέτηση αναλόγιων για τους μουσικούς.

Καταλαβαίνετε τον όγκο εργασίας που περιλαμβάνει μια τέτοια διοργάνωση, τον οποίο έχω επωμιστεί αποκλειστικά. Το μόνο που περίμενα από τον ΔΟΠΑΡ ήταν η διευθέτηση της προετοιμασίας του χώρου, για το οποίο προσφέρθηκα να βοηθήσω.

Επίσης μέρος των υποχρεώσεων του ΔΟΠΑΡ ήταν η πληρωμή του ξενοδοχείου για τη διαμονή των καλλιτεχνών, το οποίο έπραξαν μόνο μετά από παρέμβαση του ίδιου του Δημάρχου, την εβδομάδα έναρξης του φεστιβάλ. Πρέπει και οφείλει να σημειωθεί πως ο κ Δήμαρχος έχει κάνει ότι μπορούσε για να βοηθήσει αυτή την κατάσταση, απαιτώντας την άμεση διευθέτηση αυτών των υποχρεώσεων από τους αρμόδιους.

Είναι βέβαια σαφές πως ο Δήμαρχος έχει να μεριμνήσει για την υδροδότηση του νησιού και δεν του είναι δυνατό  να παρακολουθεί προσωπικά, ότι οι αρμόδιοι πράττουν ως οφείλουν κάθε βήμα της διοργάνωσης.

Εξαιτίας προφανών προβλημάτων επικοινωνίας μεταξύ του Δήμου και της Περιφέρειας έχω αναγκαστεί να πληρώσω τις πτήσεις των καλλιτεχνών από το προσωπικό μου λογαριασμό, μπαίνοντας σε χρέος, μιας και οι καλλιτέχνες δέχθηκαν να συμμετάσχουν εμπιστευόμενοι εμένα, ήτοι όχι μόνον δεν πληρώθηκα για αυτή τη διοργάνωση αλλά μάλλον βρέθηκα να πληρώνω ο ίδιος, ένα θέμα που ο Δήμαρχος ζήτησε να διορθωθεί στο μέλλον.

Οι αρμόδιοι ζήτησαν να αναβληθεί το φεστιβάλ. Αυτό που πρέπει να κατανοήσετε είναι πως οι καλλιτέχνες αυτοί είναι κλεισμένοι μέχρι το 2020 και πως το ότι έρχονται στη Ρόδο είναι μεγάλη τιμή για τον τόπο μας. Επίσης πέραν των καλλιτεχνών 12 μαθητές απο την Ευρώπη και την Ασία είχαν ήδη κλείσει τις πτήσεις τους και τα ξενοδοχεία τους, πως είναι δυνατόν να μιλά κανείς για αναβολή αυτής της διοργάνωσης;!

Ο κ Benjamin Bruns, ένας απο τους διασημότερους τενόρους στην Ευρώπη, σολίστας στη Κρατική Όπερα της Βιέννης, τη Κρατική Όπερα της Βαυαρίας, τη Σεμπερ Όπερα της Δρέσδης, ο πρώτος από τους καλλιτέχνες που έφτασε στη Ρόδο, είχε έρθει μαζί μου για να συναντίσουμε τον πρόεδρο του ΔΟΠΑΡ, μπροστά στο γραφείο του οποίου βίωσε τον εκβρισμό μου και τις φωνασκίες κατά μου από τους αρμόδιους, κάτι το οποίο τον προσέβαλε απεριόριστα.

Ο μόνος τρόπος επικοινωνίας με τον κ. Bruns είναι μέσω της Μάνατζερ του, το ότι παρουσιάστηκε ο ίδιος και βρέθηκε να είναι μάρτυρας ενός τέτοιου περιστατικού αποτελεί αδιανόητη προσβολή.

Αξίζει να σημειώσω πως αν θελήσετε ο κ. Bruns θα ήταν πάνω από διαθέσιμος να δώσει σχετική συνέντευξη.

Με τρομερή μου απογοήτευση κάνω αυτή την καταγγελία, προς αποφυγήν του να μείνουν το κοινό και οι επίσημοι στο σκοτάδι, οι καλλιτέχνες χωρίς όργανα και το κοινό χωρίς καθίσματα».

Η απάντηση του ΔΟΠΑΡ
"Δεν με ενδιαφέρει πόσα θα πληρώσετε"  με αυτά τα λόγια εκνευρισμένος ο κ. Βελώνης θέλησε να κάνει τις διακοπές του στο νησί μας.

Δηλώσεις  ενός  καλλιτέχνη που διαμένει στο  εξωτερικό και θέλει διακαώς να κάνει μια εκδήλωση. Κατέθεσε μια καλλιτεχνική πρόταση για την οποία  άλλα ζητούσε πριν από ένα τρίμηνο και άλλα τον τελευταίο μήνα. Και όλα αυτά αφού προηγουμένως η εν λόγω πρόταση είχε απορριφθεί από άλλους φορείς.

Πέρα από την ιδιότητα του πιανίστα βλέπουμε  και το  ταλέντο του στη συκοφαντία. Ενώ τον ενημερώσαμε εγκαίρως ότι το πιάνο του Δημοτικού θεάτρου,  είναι αδύνατο να  μετακινηθεί, του προτείναμε  το πιάνο στην Ροδιακή Έπαυλη. Μετά  την επίσκεψη της  μητέρας του, κας Βελώνη, στην αίθουσα όπου βρίσκεται το συγκεκριμένο  πιάνο, ο καλλιτέχνης  έκρινε   ότι είναι ακατάλληλο για την εκδήλωση. Να σημειώσουμε ότι όλοι οι  συνάδελφοι του αναγνωρισμένης αξίας το χρησιμοποιούν στις παραστάσεις τους.

Κατά τη διάρκεια τακτικής συνεδρίασης του Οργανισμού μας, παρουσία  των μελών του Δ.Σ. καθώς  και του Αντιδημάρχου Πολιτισμού κου Χατζηιωάννου  Ελευθέριου ο κος Βελώνης  μαζί με την μητέρα του, με απαράδεκτο τρόπο άρχισε να εξαπολύει εκβιασμούς  εναντίον του Οργανισμού  χρησιμοποιώντας ανυπόστατους ισχυρισμούς. Θεωρούμε βέβαιο ότι στο εξωτερικό όπου εργάζεται δεν απαιτεί  την στήριξη από δημόσιες Υπηρεσίες και Φορείς με αυτή την συμπεριφορά.

Ο κος  Βελώνης θεωρεί  τον ΔΟΠΑΡ φιλανθρωπικό ίδρυμα. Ψάχνει άλλοθι έχοντας ο ίδιος άγνοια των απαιτούμενων διαδικασιών.

Ο ΔΟΠΑΡ έχει νόμους και κανόνες και ένα  ΔΣ που αποφασίζει σύμφωνα με την νομοθεσία. Δεν μπορεί κανένας να απαιτεί και να εκβιάζει.

Το ήθος μου σαν  άνθρωπος  και σαν  αιρετός  δεν μου επιτρέπει να εισπράττω  όλη αυτή τη συκοφαντία.

  Επιφυλασσόμενοι  για όλες τις νόμιμες ενέργειες.»

Ο Πρόεδρος του Δ.Ο.Π.Α.Ρ.
Στέφανος Κυριαζής