ΠΑΜΕ Ρόδου: Φιέστα της συγκυβέρνησης  το αναπτυξιακό συνέδριο

Την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της παιδείας καυτηριάζει το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών, με αφορμή τη διεξαγωγή στη Ρόδου του 13ου περιφερειακού αναπτυξιακού συνεδρίου για την παραγωγική ανασυγκρότηση, το οποίο και χαρακτηρίζει… φιέστα.

Συγκεκριμένα, χθες, παραχώρησαν συνέντευξη τύπου ο μόνιμος εκπαιδευτικός ‘Α/βάθμιας εκπαίδευσης κ. Αναστάσιος Γιουρούκογλου, η μόνιμη εκπαιδευτικός Α’/βάθμιας εκπαίδευσης κα Μαρδίτσα Πάνου και η αναπληρώτρια εκπαιδευτικός Α’/βάθμιας εκπαίδευσης κα Ειρήνη Κακαλέ, κατά την οποία και εξέθεσαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τόσο πανελλαδικά όσο και στην περιοχή μας.

Ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο κ. Γιουρούκογλου:
«Στη φιέστα που ετοιμάζει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στη Ρόδο το διήμερο 16 και 17 Απριλίου, θα ακούσουμε πολλά από τα κυβερνητικά στελέχη, από την περιφερειακή και τη δημοτική αρχή που όχι μόνο συμφωνούν αλλά και ασκούν όλοι μαζί αντιλαϊκή πολιτική. 

Θα ακούσουμε πολλά παραμύθια από τους κυβερνητικούς που απευθύνονται στο λαό, αλλά τις πραγματικές υποσχέσεις που θα κρατήσουν τις απευθύνουν  στους μεγαλοξενοδόχους, τους μεγαλέμπορους και μεγαλοεπιχειρηματίες. 

Θα μιλήσουν για «επιστροφή στην ανάπτυξη», που  τη βαφτίζουν δίκαιη, βιώσιμη, επιστροφή στις αγορές, προσέλκυση επενδύσεων, θα μιλήσουν για τη «γεωστρατηγική αναβάθμιση» της περιοχής, για την «επόμενη μέρα» που θα είναι καλύτερη για το λαό για την “επιστροφή στην κανονικότητα”.

Με όλες αυτές τις βαρύγδουπες εκφράσεις, που χρησιμοποίησαν κυβέρνηση και τοπικοί άρχοντες σ’ όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας που στήθηκαν αυτές οι φιέστες, θέλουν να κρύψουν τη βαρβαρότητα που επιφυλάσσουν με τα μέτρα που θα πάρουν ενάντια στους εργαζόμενους, τους νέους, τους μικροεπαγγελματίες και συνταξιούχους». 

Στη συνέχεια, περιέγραψε αυτή την «κανονικότητα» και τη «δίκαιη ανάπτυξη» που βιώνουν εκπαιδευτικοί και μαθητές από την αρχή της κρίσης ως εξής:

• Ο προϋπολογισμός για την παιδεία στο -50% και διατηρήθηκε και από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ

• 25.000 αναπληρωτές σε όλη την Ελλάδα, με ιδιαίτερα μεγάλο αριθμό στην περιοχή μας, περίπου στο 35-40%. 

• Τμήματα που στοιβάζονται 25 μαθητές στην πρωτοβάθμια και 28 στην δευτεροβάθμια 

• Αίθουσες διδασκαλίας σε σχολεία που χτίστηκαν στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, που χρόνια τώρα παρ’ όλες τις παρεμβάσεις του ταξικού κινήματος, δεν έχει γίνει κανένας αντισεισμικός έλεγχος. Αλλά και όπου κρίνονται ακατάλληλα και επικίνδυνα τα σχολικά κτήρια με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό της Κάσου, πέρα από τις ευθύνες που ρίχνει ο ένας στον άλλο, τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί εξακολουθούν να διδάσκουν σε ακατάλληλα σχολεία με ό, τι αυτό συνεπάγεται.

• Νήπια μετακινούνται από το σχολείο τους σε διπλανά δημοτικά σχολεία, παράδειγμα στο Γεννάδι χωρίς να υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές (τουαλέτες για τα νήπια, εξοπλισμός νηπιαγωγείου κλπ)

Κανονικότητα είναι, επίσης, τα πολλά κενά που υπάρχουν ειδικά στην ειδική αγωγή, όπου στην παράλληλη στήριξη στην περιοχή μας, ακόμα και τώρα που τελειώνει η σχολική χρονιά, φθάνουν τα 60 με αποτέλεσμα ένας δάσκαλος να έχει από  2 έως και 3 παιδιά και άλλα να μένουν έξω από τις δομές έτσι ώστε  πολλοί γονείς να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Κανονικότητα είναι η, κατά πάσα πιθανότητα,  αρνητική εισήγηση του Δημάρχου για την εφαρμογή της 2χρονης προσχολικής αγωγής, εξαιτίας της έλλειψης αιθουσών. 

Κανονικότητα για όλους αυτούς που στηρίζουν αυτή την πολιτική είναι η όποια καινούρια σχολική  μονάδα δημιουργηθεί να είναι μέσω Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), γι’ αυτό και ο δήμαρχος Ρόδου έκανε πρόταση προς το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ για την ένταξη 11 σχολικών μονάδων όλων των βαθμίδων του δήμου Ρόδου στα έργα που εκτελούνται με ΣΔΙΤ, που η μέθοδος κατασκευής ενός σχολείου με τη μέθοδο ΣΔΙΤ δεν αποτελεί αθώα ιστορία. Με το γνωστό επιχείρημα της έλλειψης χρημάτων, ανοίγουν σταδιακά το δρόμο της ιδιωτικοποίησης δομών και πλευρών της Εκπαίδευσης, που μέχρι τώρα αποτελούσαν κρατική υπόθεση. 

Συνοψίζοντας, τα αιτήματα των εκπαιδευτικών είναι τα παρακάτω:
• Εδώ και τώρα μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων για να καλυφθούν τα 25.000 χιλιάδες κενά στα σχολεία.

• Εδώ και τώρα αυξήσεις στους μισθούς μας, επαναφορά 13ου – 14ου μισθού, αναγνώριση της διετίας 2016 – 2017 στη μισθολογική εξέλιξη.

• Δε θα δεχτούμε καμία απόλυση συμβασιούχου συναδέλφου. Να μπει τέρμα στη χρόνια αδιοριστία, τη διάλυση της ζωής των αναπληρωτών. Να μπει τέρμα στην αθλιότητα μανάδες και έγκυες συναδέλφισσες να παραιτούνται επειδή δε δικαιούνται άδειες, να παραμένουν οικογένειες χωρισμένες στα δυο εξαιτίας της χρόνιας περιπλάνησης. 

• Δε δεχόμαστε κριτήρια στις προσλήψεις, που θα οδηγούν σε απολύσεις και κλοπή ετών προϋπηρεσίας. Το πτυχίο μοναδικό εφόδιο για τη δουλειά. Όλη η γνώση μέσα στο πτυχίο. Όχι στο πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας. 

• Δυναμώνουμε τον αγώνα για να παρθούν όλα τα  μέτρα, να δημιουργηθούν όλες οι προϋποθέσεις για την άμεση εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής, να μπορούν όλα τα  νήπια και τα  προνήπια να βρίσκονται στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο.

• Να μην έρθουν καν για ψήφιση οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης για το Λύκειο. Οι μαθητές των ΕΠΑΛ να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στο νέο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και στα ΤΕΙ με το ποσοστό του 20% που ίσχυε και πριν.

• Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ούτε 1€ από την τσέπη των λαϊκών οικογενειών για τη λειτουργία του σχολείου.

• Κατάργηση του απεργοκτόνου νόμου και του νόμου που ποινικοποιεί την πάλη ενάντια στους πλειστηριασμούς.