Στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής η υπουργός Παιδείας

Στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής η υπουργός Παιδείας

Στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής η υπουργός Παιδείας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 435 ΦΟΡΕΣ

Την ανάγκη προώθησης της νέας τεχνολογίας στα σχολεία, με τρόπο που να προάγονται οι αρχές και αξίες της ανθρωπιάς και της αλληλεγγύης, επεσήμανε η υπουργός Παιδείας, ʼννα Διαμαντοπούλου, με αφορμή την παρουσία της στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής πο

Την ανάγκη προώθησης της νέας τεχνολογίας στα σχολεία, με τρόπο που να προάγονται οι αρχές και αξίες της ανθρωπιάς και της αλληλεγγύης, επεσήμανε η υπουργός Παιδείας, ʼννα Διαμαντοπούλου, με αφορμή την παρουσία της στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής που πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (Νόεσις) της Θεσσαλονίκης.

Η υπουργός παρακολούθησε με ενδιαφέρον τις εργασίες των μαθητών από σχολεία όλης της Θεσσαλονίκης, οι οποίες έγιναν με τη χρήση νέων τεχνολογιών και ηλεκτρονικών υπολογιστών, κάτι που προβλέπεται στο επερχόμενο ψηφιακό σχολείο, που έχει ανακοινώσει ήδη το υπουργείο Παιδείας.

Το φετινό μαθητικό συνέδριο πληροφορικής ξεπέρασε κάθε προσδοκία, αφού συμμετέχουν περισσότεροι από 1.000 μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, οι οποίοι θα παρουσιάσουν, ομαδικά ή ατομικά με τη μορφή εισηγήσεων ή πόστερ, περίπου 180 εργασίες, με θέματα της επιλογής τους, που αφορούν ιατρικά, περιβαλλοντικά, διαστημικά, κοινωνικά, εκπαιδευτικά ζητήματα, καθώς επίσης και πρωτότυπες κατασκευές, μηχανισμούς και λογισμικά.

Στην ομιλία της, η κ.Διαμαντοπούλου τόνισε ότι η τεχνολογία δεν πρέπει να χρησιμοποιείται με τρόπο που να στρέφεται εναντίον της ανθρωπότητας και ανέφερε ως παράδειγμα μία επιστολή κρατουμένου στο ʼουσβιτς, στην οποία ο υπογράφων δήλωνε ότι γνώρισε εκεί πολλούς σπουδαίους επιστήμονες που ήξεραν πολλά γύρω από την τεχνολογία, ωστόσο κατέληγαν με αυτή να σκοτώνουν συνανθρώπους τους.

Ακόμη, αναφέρθηκε στις αλλαγές του «νέου σχολείου» και στην εισαγωγή των νέων τεχνολογιών, ενώ πρόσθεσε για μία ακόμη φορά ότι πρωταγωνιστής σε αυτό είναι ο μαθητής, μαζί με τους δασκάλους και τους γονείς.

Χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους και με την καθοδήγηση υπεύθυνων καθηγητών πληροφορικής, οι μαθητές από το 1ο Γυμνάσιο Πεύκων παρουσίασαν «το σχολείο του μέλλοντος» μέσα από τη δική τους οπτική και το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο, την απεικόνιση του ηλιακού μας συστήματος με τη χρήση powerpoint. Μαθητές από το 2ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης και το 2ο Γυμνάσιο Περαίας, ασχολήθηκαν με τις τεχνολογικές εξελίξεις στη ρομποτική χειρουργική και στο «έξυπνο σπίτι».

Το ιδιωτικό δημοτικό Μαντουλίδη κατασκεύασε έναν ρομποτικό κάδο απορριμμάτων - με χρήση φωτοκύτταρων και πρόγραμμα ηλεκτρονικού υπολογιστή - ο οποίος ανοίγει αυτόματα όταν κάποιος πλησιάσει το χέρι του, ενώ ειδοποιεί τον χρήστη ότι έχει γεμίσει και πρέπει να τον αδειάσει.

Οι μαθητές του λυκείου δημιούργησαν μία πρωτότυπη ορχήστρα ψηφιακής μουσικής με τη χρήση κινητών τηλεφώνων i - phone. Οι μαθητές θα παρουσιάσουν το «Imagine» του Τζον Λένον, παίζοντας πιάνο και ντραμς, πατώντας τα πλήκτρα τους κινητού τους τηλεφώνου.

Το 4ο ΓΕΛ Σταυρούπολης, που αποτελεί ένα από τα πιλοτικά σχολεία της Ευρώπης στο πρόγραμμα Nanoyou για τις επιπτώσεις από τη χρήση της νανοτεχνολογίας, θα παρουσιάσει εφαρμογές της «μικροεπιστήμης» στη ζωή μας και ηθικά διλήμματα από τη χρήση της.

Μαθητές της πρώτης Λυκείου της ελληνογαλλικής σχολής «Καλαμαρί», ανέπτυξαν λογισμικό που αφορά τον τρόπο λειτουργίας της «μενδελικής κληρονομικότητας». Μέσα από το πρόγραμμα αυτό οι μαθητές κατανοούν στο μάθημα της βιολογίας τις διασταυρώσεις και τις μεταβιβάσεις γονιδίων, με βάση τη θεωρία του Μέντελ. Συγκεκριμένα, επιλέγοντας χαρακτηριστικά από μία λίστα δεδομένων, μπορούν να διαπιστώσουν τα χαρακτηριστικά που θα έχουν οι απόγονοι ενός ζευγαριού, για παράδειγμα την ομάδα αίματος κ.α.

Διαβάστε ακόμη

Στοιχεία «σοκ» από την ΕΛ.ΑΣ. για την ενδοοικογενειακή βία: 493 περιστατικά σε έξι ημέρες

Φορολογικές Δηλώσεις - Σωρεία προβλημάτων και ταλαιπωρίας η υποβολή τους

«Πράσινο φως» από το ΣτΕ για την κυκλοφορία των mini bus στα νησιά

MyInfo: Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα του gov.gr

Πράσινο φως από το ΣτΕ για την κυκλοφορία των mini bus στα νησιά

ΕΟΔΥ: Προσοχή στα κουνούπια και τον ιό του Δυτικού Νείλου – Τα μέτρα προφύλαξης

Αντικειμενικές αξίες: Αυτοί είναι οι δήμοι και οι ζώνες στις οποίες «κουρεύονται»

Διεπιστημονική έρευνα στις Νησίδες του Αιγαίου