Στο ΤΑΪΠΕΔ περιέρχονται το λιμάνι και το Μανδράκι

Στο ΤΑΪΠΕΔ περιέρχονται το λιμάνι και το Μανδράκι

Στο ΤΑΪΠΕΔ περιέρχονται το λιμάνι και το Μανδράκι

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 378 ΦΟΡΕΣ

Με απόφαση του συμβουλίου της Επικρατείας

Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας με 28 αποφάσεις της (υπ΄ αριθμ. 1129 έως 1156/2016) έκρινε συνταγματική και νόμιμη την παραχώρηση στο ΤΑΙΠΕΔ και την εν συνεχεία μεταβίβαση σε τρίτους των μικρών λιμένων και τουριστικών λιμένων σκαφών αναψυχής, καθώς η μεταβίβαση αποσκοπεί σε σκοπούς δημοσίου συμφέροντος.

Αναλυτικότερα, στο Συμβούλιο της Επικρατείας είχαν προσφύγει Δήμοι, Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και κάτοικοι περιοχών που έχουν λιμάνια και ζητούσαν να ακυρωθεί η από 13.8.2012 απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων για τη μεταφορά στο ΤΑΙΠΕΔ μικρών λιμένων και τουριστικών λιμένων σκαφών αναψυχής (μαρίνες) σε διάφορες περιοχές της χώρας. Το ΤΑΙΠΕΔ, με συμβάσεις, έχει το δικαίωμα παραχώρησης σε τρίτους για την εκμετάλλευση, χρήση κλπ των μικρών τουριστικών λιμένων.

Στην εν λόγω απόφαση περιελήφθησαν από τα 900 μικρά και τουριστικά λιμάνια της χώρας τα 46 τα οποία δεν ήταν αναγκαία για στρατιωτικούς σκοπούς, δεν είχαν παραχωρηθεί σε ιδιώτες, καθώς και εκείνα που δεν είχαν τις στοιχειώδεις εγκαταστάσεις, όπως και ορισμένοι τουριστικοί λιμένες οι οποίοι μπορούν να ενταχθούν σε ενιαία ιστιοπλοϊκή ή ναυσιπλοϊκή διαδρομή έτσι ώστε να μπορεί να δημιουργηθεί μια μαρίνα (hub-marines, satellite ports).

Η Ολομέλεια του ΣτΕ απέρριψε ως αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς των Δήμων, κλπ, υπογραμμίζοντας ότι σύμφωνα με τη μνημονιακή νομοθεσία, οι εν λόγω παραχωρήσεις των μικρών λιμένων «αποσκοπούν στην ικανοποίηση συγκεκριμένου δημόσιου συμφέροντος, δηλαδή στη αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, βάσει σχετικού συνολικού προγράμματος».

Σύμφωνα με τους συμβούλους επικρατείας είναι «επιτρεπτή και δεν προσκρούει στις διατάξεις των άρθρων 106, 25 και 5 του Συντάγματος, αλλά ούτε στο άρθρο 24 που προστατεύει τον αιγιαλό και την παραλία».
Ειδικότερα, στο ΣτΕ είχαν προσφύγει:

1) Οι δήμοι Γλυφάδας, Σκύρου, Σκιάθου, Πόρου, Μυκόνου, Επιδαύρου Ζακύνθου και Ρεθύμνου,

2) Τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία: α) Πύργου για τον λιμένα Κατακώλου, β) Νότιας Δωδεκανήσου για τον λιμένα Μανδρακίου Ρόδου και γ) Νότιας Δωδεκανήσου για τους λιμένες Ρόδου και Ύδρας,

3) Κάτοικοι, Αλίμου, Γλυφάδας, Μυκόνου, Ύδρας, Ρόδου, Κω Ρεθύμνου, Σούδας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας, Ιτέας και Κατακώλου,

4) Ο Σύλλογος Εργαζομένων στα Λιμενικά Ταμεία Δυτικής Κρήτης και

5) Η Ανώνυμη Εταιρεία Εκμετάλλευσης Τουριστικού Λιμένα Κω, η οποία έχει μισθώσει από τον δήμο Κω από το 1999 και για 40 χρόνια τον λιμένα της Κω (ο δήμος Κω συμμετέχει κατά 90% στο κεφάλαιο της εταιρείας).

ΔΕΝ ΚΑΤΑΘΕΤΕΙ ΤΑ ΟΠΛΑ Ο ΔΗΜΟΣ ΡΟΔΟΥ
Δεν προτίθεται να καταθέσει τα όπλα ο Δήμος της Ρόδου και το Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου (Λ.Τ.) όσο αφορά στο ιδιοκτησιακό καθεστώς του λιμένα Μανδρακίου και του λιμανιού της Ακαντιάς, παρά την απόφαση του ΣτΕ με την οποία παραχωρούνται στο ΤΑΙΠΕΔ.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Λ.Τ., κ. Μιχάλη Χριστοδούλου, δεν θα αφήσουν το ζήτημα αυτό και θα επανέλθουν αφού προτίθενται να κάνουν ένσταση. Μάλιστα, το θέμα το διαχειρίζεται ο ίδιος ο Δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος, ο οποίος και το έθεσε στον Υπουργό Ναυτιλίας κ. Θοδωρή Δρίτσα κατά την παρουσία του στη Ρόδο το περασμένο Σάββατο. Από πλευράς Δήμου, είπαν, λοιπόν, στον Υπουργό ότι ο Δήμος και το Λ.Τ. δεν θα εγκαταλείψουν τις ενέργειες ώστε να επανέλθουν τα λιμάνια αυτά στο πρότερο ιδιοκτησιακό τους καθεστώς που την εκμετάλλευσή τους είχε το Λ.Τ.

Ο κ. Χριστοδούλου, σε δήλωσή του, δεν παρέλειψε ακόμη να τονίσει ότι με το να πάει στο ΤΑΙΠΕΔ είτε η Ακαντιά είτε η μαρίνα Μανδρακίου, τους δένει τα χέρια για τα όποια σχέδια έχουν για την αξιοποίησή τους αλλά όχι μόνο αυτό αφού από αυτά τα λιμάνια το Λ.Τ. έχει έσοδα με το οποία μπορεί να συντηρεί και να κάνει έργα και στα υπόλοιπα.

Έτσι, στις αμέσως επόμενες ημέρες αναμένεται να εξεταστούν οι ενέργειες στις οποίες μπορεί να προβεί το Λ.Τ. και ο Δήμος με τους νομικούς συμβούλους.

ANTIΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΚΩ Γ. ΚΥΡΙΤΣΗ
Σε ανακοίνωσή του ο δήμαρχος Κω Γ. Κυρίτσης αναφέρει τα εξής:
‘’ H απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που έκρινε νόμιμη και συνταγματική την παραχώρηση λιμένων και τουριστικών λιμένων σκαφών αναψυχής στο ΤΑΙΠΕΔ, δεν μπήκε στην ουσία της υπόθεσης σε ότι αφορά στη Μαρίνα της Κω.
Το καθεστώς της Μαρίνας Κω δεν έχει καμία σχέση με το καθεστώς λειτουργίας άλλων λιμανιών ή τουριστικών λιμένων σκαφών αναψυχής.

Η κυβέρνηση οφείλει να αποκαταστήσει την τάξη, να διορθώσει μια λανθασμένη οριζόντια απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης, σε ότι αφορά στη Μαρίνα της Κω. Υπενθυμίζω ότι υπάρχει, εδώ και χρόνια, σύμβαση παραχώρησης χρήσης και εκμετάλλευσης της Μαρίνας Κω ανάμεσα στο Δήμο και στον ΕΟΤ. Ο Δήμος τηρεί όλες τις συμβατικές του υποχρεώσεις, καταβάλει το ετήσιο μίσθωμα ενώ έχει επενδύσει εκατομμύρια ευρώ, υλοποιώντας σειρά έργων στη Μαρίνα της Κω.

Η σύμβαση αυτή δεν έχει καταγγελθεί από καμία πλευρά.
Το Κράτος οφείλει να σέβεται τις συμφωνίες που το ίδιο συνάπτει, αυτό αποτελεί θεμέλιο λίθο μιας δημοκρατικά συντεταγμένης Πολιτείας.

Η δημοτική αρχή είναι έτοιμη ακόμα και να συζητήσει επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, έχοντας συγκεκριμένο σχέδιο που προβλέπει:
-Επικαιροποίηση των μελετών και των έργων της δεύτερης φάσης, με αύξηση των θέσεων ελλιμενισμού και παροχή νέων υπηρεσιών και διευκολύνσεων.

-Μετατροπή της χερσαίας ζώνης σε πόλο έλξης για κατοίκους και επισκέπτες με τη δημιουργία εγκαταστάσεων πολιτισμού, αναψυχής και αθλητισμού.
-Δημιουργία δικτύου Μαρινών σε άλλες περιοχές του νησιού, καθώς και σε νησιά της αρμοδιότητας του Λιμενικού Ταμείου,με τη Μαρίνα της Κω να έχει την κεντρική διαχείριση και διοίκηση.

-Ολοκληρωμένη στρατηγική προβολής και προώθησης των πλεονεκτημάτων και των υπηρεσιών που προσφέρει η Μαρίνα, ενταγμένη στη στρατηγική τουριστικής προβολής της Κω.
Ο Δήμος Κω θα υπερασπιστεί τα δικαιώματα του.

Άμεσα θα αποφασιστούν όλες οι ενδεδειγμένες νομικές ενέργειες ενώ θα καλέσω τους επικεφαλής των παρατάξεων και τους φορείς προκειμένου να συναποφασίσουμε τις επόμενες κινήσεις μας.
Η υπόθεση αυτή μας αφορά όλους, υπερβαίνει κόμματα και παρατάξεις. Άλλωστε η πιο μεγάλη παράταξη είναι η Κως.’’

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΔΡΙΤΣΑ
Με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θεόδωρο Δρίτσα συναντήθηκε το Σάββατο ο Δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος στο πλαίσιο εθιμοτυπικής επίσκεψης. Ο Υπουργός επισκέφθηκε το νησί μας στα πλαίσια του 18ου Τακτικού Συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος.

Στη συνάντηση παρευρέθηκαν ο Γεν. Γραμματέας Ναυτιλίας κ. Γιάννης Θεοτοκάς, ο Αρχηγός Λιμενικού Σώματος Αντιναύαρχος Σταμάτης Ράπτης, ο ‘Α Υπαρχηγός Λιμενικού Σώματος, Αντιναύαρχος Κλιάρης Θεόδωρος, οι Βουλευτές Δωδεκανήσου κ. Νεκτάριος Σαντορινιός και Δημήτρης Γάκης, η Αντιδήμαρχος Τουρισμού Διεθνούς προβολής και Αποδήμων Ροδίων κα Μαρίζα Χατζηλαζάρου και ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδ/σου κ. Μιχάλης Χριστοδούλου.

Στη συνάντηση κυριάρχησαν το θέμα της συνεργασίας του Δήμου με το Λιμενικό Σώμα για την καλύτερη αντιμετώπιση του προσφυγικού ζητήματος.

Ο Δήμαρχος έθεσε στον Υπουργό το θέμα της άμεσης αξιοποίησης της Μαρίνας του Μανδρακίου αλλά και της δημιουργίας και άλλων μικρότερων μαρινών στο νησί, αφού όπως ενημέρωσε ο Δήμαρχος τον Υπουργό, υπάρχει ανάλογο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Εκ μέρους του Δημάρχου, του Προέδρου και της Αντιπροέδρου του Λιμενικού Ταμείου, τέθηκαν τα θέματα της αναγκαιότητας ολοκλήρωσης του master plan του λιμανιού της Ακαντιάς, που εκπονείται από την 4η Δ/νση του Υπουργείου Μεταφορών αλλά και το σημαντικό έργο της εγκατάστασης ολοκληρωμένου συστήματος ασφαλείας στο Τουριστικό Λιμάνι της Ρόδου, το οποίο δεν εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ για τυπικούς λόγους αν και υπάρχει πλήρης μελέτη από το Λιμενικό Ταμείο, ύψους 3.500,000 €.

Έγινε εκτενής συζήτηση και για τα Υδατοδρόμια, αφού στο Λιμενικό Ταμείο Ρόδου υπάγονται 7 νησιά και έχει ήδη υπογράψει προγραμματική σύμβαση με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, καθώς και το μείζον πρόβλημα της διάβρωσης των ακτών όλης της βορειοδυτικής πλευράς του νησιού, για την αντιμετώπιση του οποίου ο Δήμος επιχείρησε να εντάξει την μελέτη σε Διασυνοριακά Ευρωπαϊκά Προγράμματα, πλην όμως απαιτούνται μεγάλα κονδύλια για την αντιμετώπιση του φαινομένου.

Ο Υπουργός ευχαρίστησε τον Δήμαρχο και τη Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου για την ενημέρωση και δεσμεύτηκε ότι θα εξετασθούν τα θέματα της συζήτησης και θα υπάρξει παρέμβαση από το Υπουργείο Ναυτιλίας ώστε να προχωρήσουν άμεσα τα παραπάνω έργα.

Διαβάστε ακόμη

Συνέδριο με θέμα «Ο ρόλος της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος στην περιφέρεια»

Γ. Χατζημάρκος: «Αυτοί οι «ευαίσθητοι» δεν είναι φίλοι του περιβάλλοντος. Φίλοι του... μαζούτ είναι.»

Λήγει η προθεσμία για τις εγκαταστάσεις αδέσποτων ζώων

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η άσκηση «Δια Πυρός 2024» στη Ρόδο

Ριζικές παρεμβάσεις για το κέντρο υπόσχεται ο δήμαρχος

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη

Θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στην Ακρόπολη της Ρόδου

Κοινή επιστολή του δημάρχου Ρόδου και του προέδρου του ΙΣΡ για τη διευθέτηση των περικοπών που υφίστανται οι εργαστηριακοί γιατροί