Η μεσογειακή διατροφή μειώνει τον κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας

Η μεσογειακή  διατροφή μειώνει τον  κίνδυνο εκφύλισης  της ωχράς κηλίδας

Η μεσογειακή διατροφή μειώνει τον κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 272 ΦΟΡΕΣ

Η μεσογειακή διατροφή μπορεί να μειώσει την πιθανότητα εκδήλωσης ηλικιακής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, κύρια αιτία τύφλωσης παγκοσμίως, σύμφωνα με νέα πορτογαλική μελέτη που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Ακαδημίας Οφθαλμολογίας στο Σικάγο.

Παλαιότερες μελέτες είχαν δείξει ότι η μεσογειακή διατροφή, που είναι πλούσια σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, ξηρούς καρπούς, υγιεινά λιπαρά και ψάρια, κάνει καλό στην καρδιά και μειώνει τον κίνδυνο εκδήλωσης καρκίνου. Αλλά ελάχιστα πράγματα ήταν γνωστά για το αν βοηθά στην προστασία κατά των διαφόρων οφθαλμικών παθήσεων, όπως η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κοϊμπρα στην Πορτογαλία με τη βοήθεια ερωτηματολογίων κατέγραψαν τις διατροφικές συνήθειες 883 ανθρώπων, 55 ετών και άνω στην Πορτογαλία. Εξ αυτών 449 είχαν πρώιμου σταδίου ηλικιακή εκφύλιση ωχράς κηλίδας και 434 δεν είχαν την οφθαλμική πάθηση.
Η τήρηση του μεσογειακού προτύπου διατροφής σχετίστηκε με 35% χαμηλότερο κίνδυνο ηλικιακής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, ενώ ιδιαίτερα ωφέλιμη ήταν η κατανάλωση πολλών φρούτων.

Οι επιστήμονες παρατήρησαν επίσης ότι τα άτομα που κατανάλωναν μεγάλες ποσότητες καφεΐνης είχαν επίσης μικρότερο κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Μεταξύ όσων κατανάλωναν περίπου 78 mg καφεΐνης την ημέρα, δηλαδή περίπου ένας καφές εσπρέσσο, το 54% δεν είχε την οφθαλμική πάθηση και το 45% την είχε.

«Η μελέτη έρχεται να προστεθεί σε άλλα δεδομένα που δείχνουν ότι η υγιεινή διατροφή είναι σημαντική για την προστασία της υγείας μας, περιλαμβανομένης και των ματιών μας. Πιστεύουμε λοιπόν ότι η έρευνα είναι ένα βήμα προς την ανακάλυψη νέων αποτελεσματικών θεραπειών για την ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας» επεσήμανε ο Δρ Ρουφινο Σιλβα, καθηγητής Οφθαλμολογίας στο πορτογαλικό πανεπιστήμιο.

Πηγή: iator.gr

Διαβάστε ακόμη

«Μυοσκελετικά προβλήματα εν έτει 2026: ο ρόλος του ρευματολόγου, του διαιτολόγου, του ψυχολόγου, του φυσικοθεραπευτή, του χειροπρακτικού»

Τριήμερο Υγείας και Πρόληψης στην Κάλυμνο με ενημέρωση και δωρεάν καρδιολογικούς ελέγχους

Ο Δήμος Ρόδου διοργάνωσε με επιτυχία δωρεάν σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών στην Κρεμαστή

Δρ. Αναστάσιος Βεκρής: Ο κορυφαίος ειδικός μεταμόσχευσης μαλλιών στην Ευρώπη έχει κλινική στη Ρόδο

Γεώργιος Ι. Ρόκας: Φλεβική ανεπάρκεια – κιρσοί κάτω άκρων. Πότε η θρόμβωση στα κάτω άκρα μπορεί να είναι επικίνδυνη

Φάρμακα για το αδυνάτισμα χωρίς γιατρό: Τα περιστατικά που ανησυχούν τις υγειονομικές αρχές

Γεώργιος Ι. Ρόκας: Απολαύστε τη ζωή με όμορφα και υγιή πόδια

Νικοτίνη και εξάρτηση: 30 αποτυχημένες απόπειρες να κόψουν το κάπνισμα 1 στους 2 Έλληνες