Εξώδικο στη ΔΕΥΑΡ για ακατάλληλο νερό

Εξώδικο με το οποίο φέρνουν τη διοίκηση της ΔΕΥΑΡ προ των ευθυνών της για την ποιότητα του νερού που τους παρέχει, το οποίο, όπως τονίζουν, είναι «άκρως ακατάλληλο για ανθρώπινη κατανάλωση», απέστειλαν είκοσι ιδιώτες αλλά και επαγγελματίες από τη Νότια Ρόδο!

Η εξώδικη δήλωση έχει επίσης κοινοποιηθεί στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου, στον Δήμαρχο Ρόδου αλλά και στον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο εξώδικο που επιμελήθηκαν οι δικηγόροι κ.κ. Γιώργος Κυπραίος και Κώστας Κυπραίος, οι είκοσι συμπολίτες μας είναι ιδιοκτήτες ακινήτων στο Γεννάδι και στη Λαχανιά, όπου έχουν εγείρει οικοδομές, τις οποίες ορισμένοι χρησιμοποιούν ως παραθεριστικές οι ίδιοι ή τις εκμισθώνουν σε αλλοδαπούς και ημεδαπούς, ενώ κάποιοι άλλοι λειτουργούν σε αυτές εποχικές τουριστικές επιχειρήσεις, και ειδικότερα ξενοδοχεία, εστιατόρια κ.α.

Τα ακίνητά τους αυτά υδροδοτούνται από τη ΔΕΥΑΡ, όμως τα τελευταία τρία χρόνια (δηλαδή από το 2015) η ποιότητα του νερού που τους παρέχεται για ανθρώπινη κατανάλωση, υστερεί  όχι μόνο σε ό,τι αφορά τις απαιτούμενες από τις ισχύουσες διατάξεις προδιαγραφές της χημικής σύστασής του, αλλά και σε αυτές που σύμφωνα με τις δημόσιες ανακοινώσεις της επιχείρησης αυτό πληροί.

Στο συμπέρασμα αυτό, οι είκοσι ιδιώτες και επιχειρηματίες κατέληξαν μετά από μετρήσεις που διενήργησαν παίρνοντας δείγματα νερού από τις βρύσες των ακινήτων τους, τον Μάιο και Οκτώβριο του 2017 καθώς και τον Μάρτιο του 2018 και τα οποία εξετάστηκαν σε ανεξάρτητα εργαστήρια.

Όπως προκύπτει από τον έλεγχο αυτό, το νερό που τους παρέχεται είναι εντελώς ακατάλληλο για ανθρώπινη κατανάλωση και περιέχει μεγάλες ποσότητες αλάτων, οι οποίες προκαλούν αρκετά σοβαρά προβλήματα στους ιδιοκτήτες των ακινήτων λόγω της δυσλειτουργίας ή και καταστροφής λέβητων, ηλιακών και ηλεκτρονικών θερμοσιφώνων καθώς και όλων των διακοσμητικών και όχι μόνο φυτών και δέντρων, τα οποία μετά το πότισμα ξεραίνονται!

Οι είκοσι ιδιοκτήτες τονίζουν τον μεγάλο κίνδυνο που διατρέχει η υγεία τους από αυτήν την ποιότητα του νερού, αλλά και από το γεγονός ότι με τον τρόπο αυτό η ΔΕΥΑΡ δεν τηρεί τα όσα περιλαμβάνονται στη σύμβαση που έχουν υπογράψει με τη συγκεκριμένη εταιρεία! Οι ίδιοι αναφέρουν πως αρκετές φορές έχουν διαμαρτυρηθεί στην διοίκηση της επιχείρησης για το θέμα αυτό και έχουν ζητήσει να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου η ποιότητα του νερού που τους παρέχεται να ανταποκρίνεται στα νόμιμα πρότυπα και στα όσα οι διατάξεις των σχετικών νόμων ορίζουν. Παρόλα αυτά όμως υπάρχει «προκλητική αδιαφορία»  όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο εξώδικο, από την επιχείρηση, οι υπεύθυνοι της οποίας αντί να ενημερώνουν τους καταναλωτές για την ποιότητα του νερού και να τους δίνουν τις απαραίτητες κατευθυντήριες οδηγίες, όπως υποχρεούνται βάσει του νόμου, με δημόσιες δηλώσεις τους αναφέρουν ότι το πρόβλημα έχει λυθεί, παραπληροφορώντας τον κόσμο.

Για τους λόγους αυτούς, οι είκοσι ιδιώτες και επιχειρηματίες, καλούν για τελευταία φορά τους υπεύθυνους της ΔΕΥΑΡ, «να προβούν σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες έτσι ώστε να ανταποκριθούν στις συμβατικές και νόμιμες υποχρεώσεις τους και συγκεκριμένα να τους παρέχουν νερό, η ποιότητα του οποίου να ανταποκρίνεται στις απαιτούμενες από τις ισχύουσες διατάξεις προδιαγραφές της χημικής σύστασής του αλλά και σε αυτές που σύμφωνα με τις δημόσιες ανακοινώσεις της επιχείρησης, αυτό που μας παρέχεται δήθεν πληροί!

Οι ίδιοι ζητούν  να συγκληθεί άμεσα το διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΥΑΡ για να συζητήσει το θέμα και να αποφασίσει τη λήψη μέτρων για την όσο το δυνατόν συντομότερο επίλυση ή μείωση των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν εξαιτίας της ποιότητας νερού που τους παρέχεται. Μάλιστα στη συνεδρίαση αυτή, ζητούν να συμμετάσχουν τρεις εκπρόσωποί τους. Σε περίπτωση που δεν γίνει ούτε αυτή τη φορά κάτι, οι είκοσι ιδιώτες και επιχειρηματίες δηλώνουν έτοιμοι να προσφύγουν στη δικαιοσύνη και στα αρμόδια δικαστήρια για να αποζημιωθούν για τις ζημιές που έχουν προκληθεί στις επιχειρήσεις και στα σπίτια τους!