Σκόρπιες σκέψεις για το τουριστικό προϊόν

Σκόρπιες σκέψεις για το τουριστικό προϊόν

Σκόρπιες σκέψεις για το τουριστικό προϊόν

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 238 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο αρχιτέκτονας Αγαπητός Ξάνθης

Για να μπορέσουμε να δούμε το τουριστικό προϊόν με άλλο μάτι μπορούμε να σκεφτούμε:
1. Τα προγράμματα προβολής οφείλουν να εμπεριέχουν μια πλούσια παλέτα δράσεων και κινήσεων που μπορούν να εξυψώσουν το τουριστικό προϊόν της Ρόδου, ακόμη περισσότερο σ’ ένα τοπίο ανταγωνιστικότητας και πολλών επιλογών στη Μεσόγειο.
2. Οι προϋπολογισμοί της όποιας επιλεγόμενης προβολής να συντρέχουν μέσα από μια μελέτη για την επιτυχία και αποτελεσματικότητα της δράσης.

3. Η συνέργια φορέων, των δύο βαθμών της Τ.Α και κεντρικής Διοίκησης (Υπουργείο Τουρισμού και ΕΟΤ) είναι επιβεβλημένη και αναγκαία.
4.Η αξιολόγηση της συμμετοχής του αριθμού των εκθέσεων μιας περιοχής είναι επιλογή και πάντως ωφέλιμη για την παρουσία της περιοχής στο κάδρο της διεθνούς προβολής και βεβαίως εξαρτάται από συγκεκριμένους τουριστικούς παράγοντες.

5. Τα αποτελέσματα επιτυχίας μιας εκθέσεως από ένα Φορέα και η αριθμητική στοχευόμενη εξεύρεση τους είναι μια διαδικασία πολυδαίδαλη και πάντως μετρίσιμη σε «μικρές» χώρες που σήμερα αναφύονται ως χώρες αναχώρησης (π.χ. Σλοβακία, Τσεχία κ.α) [μικρό εύρος target group-λίγα έτη εξέλιξης πελατών/χρόνου] για το νησί μας.
6. Σήμερα η τεχνολογία και η χρήση του i-phone είναι «βαθύ» στοιχείο επικοινωνίας και προβολής και σ’ αυτό οφείλεται ειδική μέριμνα και ευρύτερη υποστήριξη από το χώρο προσφοράς και φιλοξενίας (GPS).

7. Ο ΠΡΟΤΟΥΡ αποτελέσουμε από το 1996 πρότυπο εργαλείο προβολής του Δήμου Ροδίων, συγκροτώντας τον από τις παραγωγικές δυνάμεις από το ΕΒΕΔ, την Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου και το Δήμο. Το έργο που ο φορέας επιτέλεσε εποικοδομητικό και ανορθωτικό, παρά τα όποια σχόλια εκ των υστέρων. Σήμερα αποτελεί αδήριτη ανάγκη, κατά την προσωπική μας άποψη, να διατηρηθεί αλλά να επεκταθεί ως ένα «αναπτυξιακό βαγόνι» στη βάση του τουριστικού ανταγωνισμού. Μπορεί να εμπλουτίσει τους σκοπούς του, πέρα της προβολής και επικοινωνίας και διαχείρισης του μάρκετινγκ, σ’ ένα ερευνητικό όργανο των τάσεων και απαιτήσεων του «νέου» τουρίστα μέσα από τα σύγχρονα αειφόρα δεδομένα και «smart» αντιλήψεις του ψηφιακού τουρισμού.

8. Σήμερα, παρά πότε, εκτός των κλασσικών μεθόδων επικοινωνίας και φιλοξενίας απαιτείται ειδικό γραφείο τεχνολογικής υποστήριξης και πιθανά (παλαιότερο αίτημα), η ίδρυση γραφείου για τα συνέδρια και τις ειδικές μορφές τουρισμού για την ενδυνάμωση της προβολής του νησιού μας.
Τα παραπάνω απηχούν προσωπικές θέσεις μέσα από τη διεθνή βιβλιογραφία και τις καινοτόμες εξελίξεις στο χώρο της αγοράς. Ο νέος τουρίστας γίνεται «smart», ερευνητής, εναλλακτικός, περιηγητής και από «αριθμός» γίνεται ιδιαιτερότητα και συγχρόνως απορρίπτει τη μάζα, το συνονθύλευμα την ανωνυμία.
Η Ρόδος αξίζει να καλλιεργήσει αυξητικά το πλαίσιο για τους πρώτους επισκέπτες χωρίς να εγκαταλείπει τους δεύτερους, γιατί όλοι έχουν το δικαίωμα στην ψυχαγωγία και στο ταξίδι.

πηγή:https://www.tutorialspoint.com/tourism_management/tourism_management_quick_guide.htm
πηγή:https://www.tutorialspoint.com/tourism_management/tourism_management_quick_guide.htm
πηγή: https://www.slideshare.net/ianyeoman/new-zealand-tourism-demand-drivers
πηγή: https://www.slideshare.net/ianyeoman/new-zealand-tourism-demand-drivers
πηγή: https://aboutourism.wordpress.com/2011/10/03/top-factors-influencing-destination-choice/
πηγή: https://aboutourism.wordpress.com/2011/10/03/top-factors-influencing-destination-choice/

Διαβάστε ακόμη

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;

Πέτρος Κόκκαλης: Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γιάννης Ρέτσος: Υπερτουρισμός: μύθοι και αλήθειες

Δημήτρης Κατσαούνης: Αυτές οι Eυρωεκλογές χτίζουν γέφυρα με τον Ελληνισμό της Διασποράς

Γιάννης Σαμαρτζής: Τα τεκμήρια διαβίωσης των φορολογουμένων και η δυνατότητα αποφυγής τους

Φίλιππος Ζάχαρης: Εσωτερικός κόσμος, εικόνες και ορισμός του χρόνου