Επιστολή των εκπαιδευτικών της Καρπάθου στους βουλευτές της Δωδεκανήσου

Επιστολή προς τους βουλευτές του νομού μας, με την οποία ζητούν να μην ψηφιστεί το προγραμματισμένο για σήμερα νομοσχέδιο που αφορά τους διορισμούς των εκπαιδευτικών στα σχολεία της χώρας, απέστειλαν οι εκπαιδευτικοί της Καρπάθου.

Ειδικότερα στην επιστολή τους αναφέρουν τα εξής: 

Προς:

Βουλευτή Δωδεκανήσου, κο Γάκη
Βουλευτή Δωδεκανήσου, κο Καματερό
Βουλευτή Δωδεκανήσου, κο Κόνσολα
Βουλευτή Δωδεκανήσου, κο Κρεμαστινό
Βουλευτή Δωδεκανήσου, κο Σαντορινιό

Κοιν.:

Εφημερίδα «Η Ροδιακή» (www.rodiaki.gr)
Ιστοσελίδα «Καρπαθιακή» (www.karpathiaki.gr)

Αξιότιμοι κύριοι

Την Πέμπτη 17/1/2019 έχει προγραμματιστεί προς ψήφιση στην ολομέλεια της Ελληνικής Βουλής το νομοσχέδιο «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις», εντός του οποίου υπάρχει ρύθμιση για το μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία της χώρας.

Η ρύθμιση αυτή αφορά σε θέσπιση μοριοδοτούμενου προσοντολογίου, το οποίο προβάλλει ως βαθμολογημένα κριτήρια διορισμού, την προϋπηρεσία, τα ακαδημαϊκά και τα κοινωνικά κριτήρια. Ωστόσο, το βασικότερο προσόν διορισμού που είναι το πτυχίο προβάλλεται απαξιωμένο. Σε αντίθεση με τα υπερεκτιμημένα δεύτερα πτυχία, τις μεταπτυχιακές και τις διδακτορικές σπουδές, τα σεμινάρια και τις ξένες γλώσσες, τα περισσότερα από τα οποία ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, φυσικά δεν είχαμε την χρονική, οικονομική και χωροθετική άνεση να πραγματοποιήσουμε, όντας σε απομακρυσμένα μέρη για να υπηρετήσουμε την εκάστοτε τοπική κοινωνία. Συνέπεια της εφαρμογής του, θα είναι ο αυτόματος αποκλεισμός από τη διαδικασία διορισμού των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που έχουν δώσει όλα αυτά τα χρόνια τον αγώνα τους στα ελληνικά σχολεία και η αντικατάστασή τους με νέους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν εργαστεί ακόμα, αλλά που θα λειτουργούν στο καθεστώς του πλήθους και της «αριστείας» των τίτλων τους!

Επίσης, στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο, δε γίνεται καμία αναφορά και δεν υπάρχει καμία πρόνοια για τα δυσπρόσιτα και απομακρυσμένα σχολεία, τα οποία συνεχίζουμε να στηρίζουμε για χρόνια. Ο νόμος Λοβέρδου με αρ. 4283/2014 (ΦΕΚ 189/Α/10-9-2014) (άρθρο 5) προέβλεπε τη διπλή μοριοδότηση για μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, η οποία λογιζόταν και στους πίνακες του ΑΣΕΠ (για τα απομακρυσμένα). Το καθεστώς και η διπλή μοριοδότηση των δυσπρόσιτων/απομακρυσμένων σχολείων, που μάλιστα οι πίνακές τους, ανανεώθηκαν στις αρχές του τρέχοντος σχολικού έτους, θα πάψει να ισχύει με την εφαρμογή του ως άνω νομοσχεδίου. Όποια διπλή μοριοδότηση δόθηκε μέχρι σήμερα, αυτή πλέον δε θα ληφθεί υπόψιν. Όπως επίσης και όποια προϋπηρεσία αναπληρωτών σε δυσπρόσιτα/απομακρυσμένα σχολεία θα καταμετράται όπως ακριβώς και στα σχολεία της πρωτεύουσας!

Άλλη μια κατάφωρη αδικία, αφορά στην ειδική αγωγή, όπου η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής θα παρουσιάζεται και στην ειδική αγωγή (αλλά και από την ειδική στη γενική αγωγή), χωρίς φυσικά να διαθέτουν τις ανάλογες σπουδές, παρά μόνο σεμινάρια και πολλές φορές μεταπτυχιακά εξ’ αποστάσεως.

Συμπερασματικά, το υπό ψήφιση νομοσχέδιο δε θα θεραπεύσει, ούτε θα τροφοδοτήσει σε μια λογική συνέχεια τον εργασιακό κλάδο της εκπαίδευσης. Αντίθετα, στην παρούσα φάση, θα εντείνει με τις αστοχίες του την εργασιακή ανισότητα των ήδη υφιστάμενων λειτουργών και όσων θα εισέλθουν στο μέλλον σε αυτή. Συνεπώς, τα μόνα κριτήρια που θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν, είναι, όπως ισχύει και σήμερα, το βασικό πτυχίο και η προϋπηρεσία.

Με το παρόν ψήφισμα ζητούμε δικαίως την στήριξή σας, ως προς την καταψήφισή του ως άνω νομοσχεδίου.

Διεκδικούμε το λειτούργημά μας, όπως το εκτελούμε επιτυχώς εδώ και 5-10-15 χρόνια, φεύγοντας για κάθε γωνιά της χώρας κάθε σχολική χρονιά, με αυταπάρνηση, αφήνοντας πίσω σπίτια, οικογένειες και παιδιά.

Διεκδικούμε όμως τη μόνιμη και σταθερή εργασία, που θα ωφελήσει όχι μόνο εαυτούς, αλλά το σύνολο των σχολείων και της τοπικής κοινωνίας, αφού θα δοθεί η απαιτούμενη παιδαγωγική συνέχεια για την ευδοκίμηση και ορθή ανάπτυξη των σχολείων, των παιδιών και των οικογενειών τους.

Αγωνιζόμαστε για να συνεχίσουμε να είμαστε το ενεργό κομμάτι της κοινωνίας που μορφώνει και στηρίζει τον τόπο.

Προσδοκούμε λοιπόν στη στήριξή σας σε αυτό τον κοινό σκοπό και στις ενέργειές σας ως προς τη διατήρηση και ενίσχυση της εκπαιδευτικής μας ιδιότητας και όχι στην εξόντωσή μας που θα επιφέρει η εφαρμογή του νομοσχεδίου.

Κάρπαθος, 14-1-2019