Νεκτάριος Σαντορινιός: Έρχεται συνολικό πρόβλημα στις άγονες γραμμές από 1η Νοεμβρίου

«Πίσω από την ταχύτητα θαλάσσιας... χελώνας του επιτελικού κράτους Μητσοτάκη κρύβεται η προχειρότητα και ο παραλογισμός, τους αφήσαμε έτοιμη την προκήρυξη για τις άγονες γραμμές, έπρεπε να έχει βγει εδώ και 20 ημέρες, έχουν από εμάς έτοιμο νομοσχέδιο για χτίσιμο νέων πλοίων από τους πλοιοκτήτες, ας το αξιοποιήσουν», είπε ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός Στο Κόκκινο και τον Χρυσόστομο Λουκά.

«Απορώ ειλικρινά», είπε ο κ. Σαντορινιός, γιατί χρειάστηκαν «τόσοι υπουργοί για να βγει αυτή η απολύτως γενικόλογη, αόριστη και ανεφάρμοστη ανακοίνωση, που θα μπορούσε απλά να βγει από το γραφείο Τύπου του Μαξίμου ... δεν κατάλαβα για ποιο λόγο έγιναν δύο συσκέψεις».

Δεν υπάρχει καν κάποια διαδικασία για να διασφαλίσουν σήμερα την ακτοπλοϊκή σύνδεση ως 31 Οκτωβρίου, σημείωσε. «Πρέπει να καταγγελθεί η σύμβαση, να γίνει προκήρυξη. Και η προκήρυξη για τις άγονες γραμμές, ενώ τους την έχουμε αφήσει έτοιμη, δεν την έχουν βγάλει ακόμη, έπρεπε να έχει βγει εδώ και 20 ημέρες τουλάχιστον. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε συνολικότερο πρόβλημα στις άγονες γραμμές της χώρας από την 1η Νοεμβρίου, αυτό κρατήστε το», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σαντορινιός, ενώ σε άλλο σημείο προσέθεσε ότι «μιλάνε αόριστα για αναβάθμιση του πλαισίου, για καλύτερα και νεότερα πλοία. Πού θα τα βρουν, δεν ξέρω. Είναι κρυμμένα κάπου; Εμείς δεν τα είχαμε βρει και ξαφνικά... προσφέρθηκαν στο υπουργείο Ναυτιλίας τώρα;».

«Ο στόλος των ακτοπλοϊκών σκαφών στη χώρα μας είναι δεδομένος, γι` αυτό είχαμε φέρει πρόταση να γίνουν πολυετείς συμβάσεις, με την υποχρέωση κατασκευής νέων πλοίων φιλικών στο περιβάλλον. Δεν προλάβαμε να ψηφίσουμε τον νόμο, είχε βγει στη διαβούλευση και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα χέρια του νέου υπουργού, να τον αξιοποιήσει», είπε ο κ. Σαντορινιός.

Υπογράμμισε επίσης τον παραλογισμό του να υπάρχουν για 70 άγονες γραμμές, εκτός των 70 πλοίων που θα πρέπει να δρομολογηθούν, 70 επιπλέον πλοία αντικατάστασης. «Δεν έχουμε πλοία για να καλύψουμε τις ανάγκες όλων των άγονων γραμμών, σε κάποιες καλύπτονται δύο γραμμές με ένα πλοίο. Και θα έχουμε 70 πλοία να περιμένουν πότε θα χαλάσει το πλοίο που κάνει την κανονική γραμμή, για να το αντικαταστήσουν;

Δεν έχουμε πλοία και θα έχουμε άλλα 70 να περιμένουν; ... Αυτά που λένε δείχνουν ακριβώς το μέγεθος της προχειρότητας, ότι κάτι έπρεπε να πουν για να καλύψουν το φιάσκο που έπαθαν στέλνοντας ένα πλοίο που δεν μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες... έκαναν «έκτακτη» σύσκεψη 13 ημέρες από τότε που ανέκυψε το πρόβλημα, αυτό δείχνει πόσο γρήγορο είναι το επιτελικό κράτος Μητσοτάκη ... που ο ίδιος δεν συμμετείχε, ο άνθρωπος βρίσκεται σε διακοπές, μην του τις χαλάσουμε...».

«Ταυτόχρονα» η ανακοίνωση «δεν απαντά σε ουσιαστικά ζητήματα, το πώς θα αποζημιωθούν οι πληγέντες (επιχειρηματίες και κάτοικοι της Σαμοθράκης), με ποιο τρόπο θα γίνει η διαφήμιση και αποκατάσταση της φήμης του νησιού», τόνισε ο ίδιος.

Θύμισε επίσης ότι πριν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν η μόνη που προχώρησε στο master plan για τα έργα στα λιμάνια της Σαμοθράκης, χωρίς το οποίο δεν μπορεί να γίνει τίποτε, την ώρα που η κυβέρνηση Σαμαρά που είχε προηγηθεί «δεν έδινε ούτε ένα ευρώ, γιατί η Σαμοθράκη και τα λιμάνια της ανήκουν στον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης, που ήταν προς πώληση ... έλεγαν «δεν δίνουμε από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων, θα πουληθεί».

Η αστοχία στην επιλογή του αρχικού πλοίου επίσης ήταν εμφανής, καθώς ο κύκλος ελιγμών κάθε σκάφους είναι δεδομένος, αφορά όχι τα αβαθή, αλλά γεωμετρικά χαρακτηριστικά του λιμανιού. «Αν δεν το ήξεραν, αν δεν το έψαξαν, αυτό είναι προχειρότητα και ανικανότητα. Εάν το έψαξαν και ήξεραν ότι δεν θα μπει, είναι εξαπάτηση, της κοινωνίας, των πολιτών, του νησιού, όλης της επιχειρηματικής κοινότητας της Σαμοθράκης», υπογράμμισε ο κ. Σαντορινιός.