Ο πόνος στην πλάτη κατά το πρωινό ξύπνημα

Ο πόνος στην πλάτη επηρεάζει καθημερινά περίπου το 25% του παγκόσμιου πληθυσμού και είναι επίσης μια από τις δέκα πιο συχνές ασθένειες παγκοσμίως.

Αν ξυπνήσετε με έντονο πόνο, θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε. Από ένα μικρό πρόβλημα που μπορεί να επιλυθεί με μερικές απλές αλλαγές, μέχρι κάτι που απαιτεί σοβαρή ιατρική παρέμβαση.
Εδώ είναι τέσσερα πράγματα που μπορεί να προκαλούν πόνο στην πλάτη σας:

Το λάθος στρώμα
Φαίνεται σαν κάτι ασήμαντο, αλλά πολλοί άνθρωποι αγνοούν τη σημασία του ύπνου σε σωστό στρώμα. Η υποστήριξη είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας στην επιλογή ενός στρώματος και το σωστό στρώμα μπορεί πραγματικά να σας βοηθήσει να έχετε έναν καλό ύπνο.

Ο ύπνος σε ένα στρώμα που δεν σας υποστηρίζει σωστά μπορεί να είναι η αιτία του πόνου στην πλάτη ή να επιδεινώσει την υπάρχουσα οσφυαλγία.

Η έλλειψη υποστήριξης από το στρώμα σας μπορεί να αποτρέψει την σωστή ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερο πόνο στην πλάτη. Ακόμα και αν ξυπνάτε από τον πόνο εδώ και πολύ καιρό, το σωστό στρώμα μπορεί κυριολεκτικά να διορθώσει το πρόβλημά σας κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Φλεγμονώδης πόνος στην πλάτη
Πρόκειται για μια σπάνια κατάσταση που χαρακτηρίζεται από φλεγμονή των ιερολαγόνων αρθρώσεων. Συχνά παρατηρείται σε ασθενείς με αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα και είναι συχνά σοβαρή. Το IBP συνοδεύεται από νωρίς το πρωί δυσκαμψία και πόνο στο πίσω μέρος, με τους πάσχοντες να γίνονται όλο και πιο εύκαμπτοι καθώς προχωρά η ημέρα. Η δραστηριότητα βοηθά στη μείωση του πόνου, ενώ η ανάπαυση τον επιδεινώνει.

Ωστόσο, σύμφωνα με αυτή τη μελέτη NCBI, παρόλο που η IBP τείνει να εμφανιστεί σε ασθενείς με AS, συνδέθηκε επίσης με άλλες χρόνιες διαταραχές αξονικού πόνου, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, οι φλεγμονώδεις παθήσεις του εντέρου  και η ψωρίαση. Αν αυτά τα συμπτώματα είναι γνωστά, μια επίσκεψη στο γιατρό μπορεί να είναι καλή ιδέα.

Υπερεκτιμάτε τον εαυτό σας
Το παρακάνατε στο γυμναστήριο και ξυπνάτε με την πλάτη να πονάει απίστευτα; Είναι αλήθεια ότι η άσκηση μπορεί να προσφέρει ανακούφιση από τον πόνο στην πλάτη και μπορεί να σας βοηθήσει να την εδυναμώσετε, αλλά η μυϊκή πληγή στη μέση σας μπορεί επίσης να προκληθεί από την ώθηση του σώματός σας πέρα ​​από τα όριά της.

"Η προθέρμανση είναι ζωτικής σημασίας για τη θέρμανση του μυϊκού ιστού", εξήγησε ο Seugnet του Μπαλέτου Kloof. "Επίσης, θα αισθανθείτε λιγότερο επώδυνη την επόμενη μέρα αν ζεσταθείτε σωστά."

Ο Seugnet εξήγησε ότι οι αρθρώσεις μας περιέχουν ένα υγρό που ονομάζεται αρθρικό υγρό, το οποίο λιπαίνει τις αρθρώσεις έτσι ώστε να υπάρχει λιγότερη τριβή κατά τη διάρκεια της κίνησης. Η προθέρμανση ενεργοποιεί αυτό το υγρό και χαλαρώνει τις αρθρώσεις.

Εκφυλιστική νόσος δίσκου
Η εκφυλιστική νόσος του δίσκου είναι ένα σύνδρομο όπου η φθορά που οφείλεται σε ηλικία στους δίσκους της σπονδυλικής στήλης οδηγεί σε πόνο στη μέση, γνωστό ως νωτιαία αρθρίτιδα. Επειδή τα νωτιαία νεύρα είναι συμπιεσμένα, μπορεί να εμφανιστεί ήπιος έως σοβαρός πόνος και δυσκαμψία.

Τα συμπτώματα αυτά είναι χειρότερα το πρωί και  οι θεραπευτικές επιλογές όπως η φυσικοθεραπεία ή η χρήση παγοκυστών μπορούν να βοηθήσουν στον πόνο. Λύσεις όπως η αντικατάσταση δίσκων ή η σύντηξη σπονδυλικής στήλης απαιτούν χειρουργική επέμβαση.

Τεντώνοντας τους μυες της πλάτης, έχοντας καλή στάση και η λήψη αρκετού ασβεστίου είναι μερικά από τα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αποτρέψετε την εκφυλιστική ασθένεια δίσκου.

Πηγή: iatronet.gr