Διακοπές Χριστουγέννων: Πώς να εγκαταλείψεις  τη νοοτροπία του «όλα ή τίποτα»

Έχεις ήδη χαλαρώσει τις διατροφικές σου συνήθειες, τώρα που πλησιάζουν οι γιορτές; Έχεις αρχίσει τον ατελείωτο κύκλο κατανάλωσης γλυκών και δεν πρόκειται να ασχοληθείς με την αλλαγή των συνηθειών σου μέχρι το νέο έτος;

Μπορείς να απολαύσεις τα γιορτινά τραπέζια χωρίς υπερβολές…

Είναι τόσο εύκολο να μπεις σε λειτουργία διακοπών πολύ πριν ξεκινήσουν οι επίσημες αργίες. Και ενώ οι διακοπές είναι μια χαρούμενη περίσταση, δεν χρειάζεται να γίνουν ένα ατέλειωτο τραπέζι για 2 μήνες. Σίγουρα δεν είναι κάτι ιδιαίτερο, αν πάρεις κάποια κιλά στις γιορτές αλλά αν σου συμβαίνει κάθε χρόνο, αυτά προστίθενται και να είναι πιο δύσκολο να χαθούν στη συνέχεια.

Τα καλά νέα είναι ότι μπορείς ακόμα να απολαύσεις τα γιορτινά τραπέζια χωρίς υπερβολές. Βρίσκοντας την ισορροπία, δεν χρειάζεται να θέτεις κάθε χρόνο στόχους τύπου «νέο έτος, νέος εαυτός» και θα αισθάνεσαι μεγαλύτερη ασφάλεια με το βάρος σου.

Βρες παρακάτω 5 τρόπους για να σταματήσεις τη νοοτροπία του όλα ή τίποτα στα γιορτινά τραπέζια:
1. Δεν χρειάζεται να επικεντρώνεσαι στο φαγητό. Αντί να δίνουμε τόση μεγάλη έμφαση στο φαγητό κατά την περίοδο των γιορτών, μπορούμε να αφιερώσουμε το χρόνο μας σε αυτά που έχουν πραγματικό νόημα – στο χρόνο με την οικογένεια μας ή σε απλά πράγματα που συχνά δεν προλαβαίνουμε να απολαύσουμε. Το φαγητό μπορεί να πλαισιώσει κάθε μας στιγμή. Εάν σε απασχολεί ιδιαίτερα το κομμάτι του φαγητού, είναι πιο πιθανό να υπερκαταναλώσεις κατά τη διάρκεια ενός γιορτινού γεύματος.

2. Επέλεξε ένα μικρό γλυκό κάθε μέρα (ή τις περισσότερες ημέρες). Ξεκινώντας ο μήνας βομβαρδιζόμαστε από λιχουδιές και κεράσματα. Αντί να αισθάνεσαι ότι πρέπει να τα αποφεύγεις και να συγκρατείσαι, άλλαξε τη νοοτροπία σου. Αν τρως λίγο κάθε μέρα, θα ικανοποιήσεις αυτή τη μεγάλη επιθυμία για γλυκό, ενώ αν δεν το επιτρέπεις στον εαυτό σου, μπορεί να βρεθείς να υπερβάλλεις στην περίοδο των γιορτών.

3. Τα φαγητά των Χριστουγέννων δεν είναι μόνο για τα Χριστούγεννα. Δεν χρειάζεται να τρως γαλοπούλα, γέμιση, κέικ μια φορά το χρόνο. Μπορείς να επιλέγεις αυτά τα τρόφιμα όποτε θέλεις κατά τη διάρκεια του χρόνου. Με μια πιο ισορροπημένη διατροφή χωρίς περιορισμούς, είναι πιο πιθανό να αρκεστείς στη μερίδα σου.

4. Ασκήσου ακόμη περισσότερο από το συνηθισμένο. Δεν θα πιστεύεις πόσο η άσκηση μπορεί να αλλάξει τη νοοτροπία σου. Σε κάνει να συνειδητοποιείς τα εσωτερικά μηνύματα πείνας και κορεσμού του σώματός σου και να έχεις μεγαλύτερη επίγνωση στην επιλογή τροφίμων. Για παράδειγμα, πιθανόν να επιλέξεις τα τρόφιμα που πραγματικά θέλεις, αλλά θα παρακάμψεις αυτά που αισθάνεσαι ότι δεν αξίζει τον κόπο.

5. Βρες χρόνο για αυτοφροντίδα. Αν αναρωτιέσαι πως αυτή σχετίζεται με τις διατροφικές επιλογές σου, θα σου πω ότι το φαγητό είναι ένας τρόπος ανταμοιβής. Αν δεν βρίσκεις χρόνο για να φροντίσεις τις ανάγκες σου, είναι εύκολο να χρησιμοποιήσεις το φαγητό σαν δεκανίκι για να διαχειριστείς το άγχος και τα συναισθήματα που προκύπτουν από την έλλειψη αυτοφροντίδας.

Δεν χρειάζεται να οργανώσεις μια ολόκληρη ημέρα σπα για να φροντίσεις τον εαυτό σου. Στην πραγματικότητα, θα έχεις περισσότερα οφέλη από απλές καθημερινές πράξεις αυτοφροντίδας, όπως είναι να διαβάσεις ένα βιβλίο, να απολαύσεις το γεύμα σου, ή να κάνεις ένα μικρό περίπατο στη φύση (ακόμα και σε μια κρύα μέρα). Δραστηριότητες που δεν παίρνουν πολύ χρόνο και μπορείς εύκολα να τις βάλεις στο πρόγραμμά σου.

Ελπίζω να έχεις μια ευτυχισμένη και υγιή περίοδο γιορτών και να απολαύσεις κάθε λεπτό!
                                                                                                                                                                                          Πηγή: iator.gr