Ολοκληρώθηκε η κατεδάφιση της γέφυρας στον ποταμό Μάκκαρη στη Ρόδο

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατεδάφισης των τμημάτων της γέφυρας του Μάκκαρη στο Χαράκι που δεν είχαν υποστεί ζημιές από την θεομηνία στα τέλη του 2019.

Πρόκειται για το πρώτο βήμα, από τα πολλά που χρειάζεται να γίνουν ακόμη έτσι ώστε να φτάσουμε πιο κοντά στην ανοικοδόμηση της νέας γέφυρας στην εθνική οδό Ρόδου – Λίνδου, στο ύψος της εισόδου για Μαλώνα.
Όπως αποτυπώθηκε και στον φακό της «Ροδιακής» στο πλαίσιο του χθεσινού ρεπορτάζ στην περιοχή, το μεγαλύτερο μέρος της γέφυρας και των «πέδιλων» που είχαν απομείνει να την κρατούν όρθια έχουν πλέον… εξαφανιστεί! Μπάζα, σίδερα και χώματα βρίσκονται διάσπαρτα στην κοίτη του Μάκκαρη, τα οποία αναμένεται και αυτά σε σύντομο χρονικό διάστημα να απομακρυνθούν.

 Υπενθυμίζεται ότι στις 25 Νοεμβρίου του περασμένου έτους έπειτα από την πολύωρη κακοκαιρία που έπληξε το νησί, κατέρρευσε τμήμα της γέφυρας του ποταμού Μάκκαρη (σ.σ. που είχε χτιστεί το μακρινό 1972), λίγες ημέρες μετά την διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στο σημείο, για λόγους ασφαλείας.

Από εκείνη την ημέρα ξεκίνησε ένας αγώνας δρόμου που παραπέμπει όμως περισσότερο σε… μαραθώνιο, για να μπορέσει να αποκατασταθεί όσο το δυνατόν συντομότερα το συγκεκριμένο σημείο που αποτελεί την κεντρική οδική αρτηρία που συνδέει την πόλη με τη νότια Ρόδο.

Η κατάρρευσή της άλλωστε έχει «αποκόψει» στην ουσία το νησί στα δύο, δυσχεραίνοντας σε μεγάλο βαθμό τις μετακινήσεις, αφού δεν είναι λίγα τα παράπονα των πολιτών για την αναμονή και την ταλαιπωρία για όσους επιλέξουν είτε την διαδρομή μέσα από την Μαλώνα και τα Μάσσαρι, με τους στενούς δρόμους και τα μικρά γεφύρια, είτε από το Χαράκι όπου ο δρόμος διασχίζει κάθετα τον ποταμό και μεγάλο μέρος του θυμίζει «βομβαρδισμένο» τοπίο.
 


Το μεγάλο στοίχημα
Το μείζον ζήτημα σε αυτή την περίπτωση αποτελεί ασφαλώς το χρονοδιάγραμμα αποκατάστασής της και συνακόλουθα τι θα συμβεί το ερχόμενο καλοκαίρι με την ραγδαία αύξηση της τουριστικής κίνησης προς τη νοτιοανατολική πλευρά της Ρόδου.

Μέχρι στιγμής τα δεδομένα είναι δύο, με βάση τα στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά. Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν από επίσημα χείλη στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου στη Σύρο (στην δικαιοδοσία του οποίου ανήκουν άλλωστε  όλες οι οδικές αρτηρίες του νησιού, θα απαιτηθεί τουλάχιστον ένας χρόνος για να ολοκληρωθεί το έργο της δημιουργίας νέας γέφυρας.

 Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο προβληματισμός για το τι θα συμβεί τους καλοκαιρινούς μήνες ενισχύεται ακόμη περισσότερο. Ο περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος σημείωσε μάλιστα ότι καταβάλλονται προσπάθειες σε συνεργασία και με τον δήμαρχο Ρόδου κ. Αντώνη Καμπουράκη να βρεθούν λύσεις ώστε να αποφευχθούν σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα τη θερινή περίοδο. Μια λύση συνεπώς αποτελεί η αποκατάσταση του δρόμου προς Χαράκι.
 


Το δεύτερο δεδομένο αφορά στην παράκαμψη της γραφειοκρατίας. Όπως έγινε γνωστό η μελέτη για τη νέα γέφυρα χρηματοδοτήθηκε από εφοπλιστή, που πάντως δεν κατονομάστηκε, ώστε να αποφευχθούν οι χρονοβόρες διαδικασίες και τα… μπλεξίματα στα γρανάζια του κρατικού μηχανισμού. Αλλιώς θα απαιτούνταν ακόμη 12 μήνες μόνο για την σύνταξη της μελέτης. Ως εκ τούτου ήδη ανατέθηκε με απευθείας ανάθεση η μελέτη για την κατασκευή της νέας «ραχοκοκαλιάς» του συγκεκριμένου οδικού άξονα στην εταιρεία «Εδαφοτεχνική ΑΤΕ», συνολικού κόστους 25.296 ευρώ. Ο ανάδοχος έχει την υποχρέωση σύμφωνα με την σύμβαση που υπεγράφη να παραδώσει την μελέτη μέσα στην προθεσμία των 54 ημερών.

Πάντως μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει γνωστή η διαδικασία που θα ακολουθηθεί στη συνέχεια για την επιλογή του αναδόχου για την κατασκευή της γέφυρας. Αν θα γίνει δηλαδή διεθνής διαγωνισμός λόγω μεγάλου κόστους ή αν τελικά βρεθεί συντομότερη… οδός προς την υλοποίηση ενός τόσο σημαντικού έργου για το νησί μας.