Μεγάλη συμμετοχή και ενδιαφέρον για το σχολείο Tουρισμού στη Ρόδο

Μεγάλη συμμετοχή και ενδιαφέρον για το σχολείο Tουρισμού στη Ρόδο

Μεγάλη συμμετοχή και ενδιαφέρον για το σχολείο Tουρισμού στη Ρόδο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 708 ΦΟΡΕΣ

«Όλοι μαζί θα κερδίσουμε για τον τουρισμό ή όλοι μαζί θα χάσουμε!», είναι το δυνατό μήνυμα που εκπέμπει το Σχολείο Τουρισμού on tour, η πρωτοποριακή αυτή δράση, που διοργανώνει για πρώτη φορά στη Ρόδο, η Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου (ΕΞΡ) με τη στήριξη της Τουριστικής Σχολής ΑΝΚΟ και από την ασφυκτικά γεμάτη αίθουσα του κινηματογράφου «Παλλάς» κατά τη χθεσινή, πρώτη ημέρα, μπορεί να αντιληφθεί κανείς τη «δίψα» που υπάρχει στην περιοχή μας πάνω στην τουριστική εκπαίδευση!

Το Σχολείο Τουρισμού OnTour είναι μία εκπαιδευτική, μη κερδοσκοπική δράση, η οποία γεννήθηκε από τη σύμπραξη του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ) και του Σχολείου Τουρισμού Καλαμάτας και τελεί υπό την ακαδημαϊκή Αιγίδα του Διεθνούς Ελληνικού Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

«Στόχος της είναι να “εξοπλίσει” τους επαγγελματίες του τουρισμού με νέες γνώσεις, ιδέες και δεξιότητες, προσφέροντάς τους κίνητρα και έμπνευση μέσα από εξειδικευμένους ομιλητές, οι οποίοι θα προσφέρουν σημαντικές γνώσεις μέσα από διαδραστικές εισηγήσεις σε τουριστικά θέματα και σύγχρονες θεματικές ενότητες». Απευθύνεται σε όσους άμεσα ή έμμεσα, απασχολούνται και επηρεάζουν το τουριστικό προϊόν και τις υπηρεσίες της Ρόδου.

Της ομάδας επαγγελματιών, που πλαισιώνουν την τοπική διοργάνωση, ηγείται ο Local Ambassasor Πρόεδρος της ΕΞΡ, κ. Μανώλης Μαρκόπουλος και η Διευθύντρια της ANKO κα Στεργία Έψιμου. Το Σχολείο Τουρισμού OnTour, έχει ήδη επισκεφτεί 10 προορισμούς και έχουν συμμετάσχει πάνω από 3.000 άτομα συνολικά.

Όπως έδειξε και η χθεσινή ημέρα κατά την οποία πραγματοποιήθηκαν οι ομιλίες από ειδικούς, και στη Ρόδο η δράση έτυχε πολύ μεγάλης ανταπόκρισης και μάλιστα με έκδηλο ενθουσιασμό, κάτι βέβαια που αναδεικνύει και τη «δίψα» που υπάρχει σε τοπικό επίπεδο για τη συνεχή εκπαίδευση πάνω στο νούμερο ένα προϊόν του τόπου, τον τουρισμό. Περί τα 300 άτομα παρακολούθησαν τη χθεσινή ημέρα του σεμιναρίου (σ.σ. σήμερα, Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου θα συνεχιστεί με τα workshops) αλλά όπως είπε η κα Έψιμου η αίθουσα πάλι θα γέμιζε ακόμα και αν γινόταν το καλοκαίρι σε μία συνεδριακή των χιλίων ατόμων!

Η άψογη διοργάνωση αλλά κυρίως οι ενδιαφέρουσες ομιλίες, η «μοντέρνα» θεματολογία και η παρουσίαση όλων των σύγχρονων μεθόδων της παροχής υπηρεσιών στον τουρισμό, της εξυπηρέτησης και της ανάδειξης του brand ενός προορισμού, πραγματικά συνεπήραν τους συμμετέχοντες. Η προσέγγιση των θεμάτων έγινε με τρόπο «σημερινό», με γλώσσα σύγχρονη και βέβαια αναδείχθηκε και ο σημαντικός ρόλος που παίζει η τεχνολογία.

Στην ουσία πρόκειται για τη συμμαχία του ιδιωτικού τομέα για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο κοινό που παρακολούθησε χθες το σεμινάριο μπορούσε κανείς να συναντήσει από σπουδαστές του τουρισμού μέχρι διευθυντικά στελέχη γνωστών επιχειρήσεων. Και αυτό είναι κάτι ακόμα που τονίστηκε: Ο σημαντικός ρόλος που παίζει ο κάθε ένας στην αλυσίδα εξυπηρέτησης του επισκέπτη, από τον υπάλληλο υποδοχής μέχρι τον Διευθυντή.

Παράλληλα, όμως, εκείνο που αναδείχθηκε χθες, με τον πλέον «μοντέρνο» τρόπο είναι ότι θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι σκοπός είναι η βελτίωση της ζήτησης για τον ελληνικό τουρισμό και το μεγάλωμα της πίτας και αυτό μπορεί να αποφευχθεί μόνο μέσα από τον συναγωνισμό και τις συνέργειες.

Με ομιλίες όπως «Γίνε ο Concierge της περιοχής σου», «ταυτότητα προορισμού (Destinatiion Branding), “Sustainability in Hospitality” κ.α., οι ομιλητές έδειξαν έναν άλλο τρόπο προσέγγισης και τι πραγματικά έχει σημασία για τον επισκέπτη ενός προορισμού.

Ο κ. Μαρκόπουλος
Μιλώντας στη «Ροδιακή» για τη δράση αυτή, ο κ. Μαρκόπουλος, είπε καταρχήν σχετικά με την εντυπωσιακή προσέλευση των συμμετεχόντων: «Πράγματι, οι καλύτερες προσδοκίες που είχα δεν προσέγγιζαν τα νούμερα των συμμετεχόντων. Απλά, αυτό που μας δείχνει κάθε τέτοια εκδήλωση είναι ότι, ό,τι σχεδιαστεί σωστά, το κοινό έχει ένα καταπληκτικό αισθητήριο και κριτήριο να το καταλαβαίνει και να το επιβραβεύει. Και όπως έχουμε δεσμευτεί, θα προχωράμε σε τέτοιες δράσεις και συνέχεια θα προσπαθούμε να υλοποιούμε τέτοιες ποιοτικές δράσεις».

Για το περιεχόμενο της δράσης, είπε: «Το περιεχόμενο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να αφορά ανθρώπους που μπορεί να έχουν ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, ή απλά συμμετέχουν στη ξενοδοχειακή δράση από ένα low level στην ιεραρχία επίπεδο, για παράδειγμα μία υπάλληλος υποδοχής ή ένας απλός σερβιτόρος αλλά παράλληλα η θεματολογία είναι έτσι σχεδιασμένη που να προσεγγίζει και αυτό που θέλει να ακούσει ένας Διευθυντής ή ένας ιδιοκτήτης καταλύματος».

Όσο αφορά στην προσέγγιση των θεμάτων, όπως είπε ο κ. Μαρκόπουλος αυτό ήταν βασικό για το πως σχεδίασαν την εκδήλωση και δεν θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά.

Όσο για το επίπεδο που βρίσκεται η Ρόδος σε σχέση με όλα τα παραπάνω, είπε ο Πρόεδρος της ΕΞΡ: «Νομίζω ότι είμαστε σε καλό επίπεδο, απλά πολλές φορές, οι επιχειρήσεις ή τα στελέχη κρατάνε και κάποια πράγματα για τον εαυτό τους. Νομίζω ότι η εξωστρέφεια που έχει η σημερινή εκδήλωση δείχνει τελικά αυτό: Ότι ο κόσμος έχει ακούσει, θέλει να κάνει πράγματα αλλά βλέποντας τα σε μία παρουσίαση κατανοεί πλέον ότι είναι μία κοινωνική ανάγκη, ότι είναι πιο συνολικά και τους δίνει περισσότερη αξία».

Τι κρατάμε: «Αυτό που θα ήθελα να μείνει είναι ότι πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη αξία-και τους αξίζει-στα τουριστικά επαγγέλματα. Πρέπει να τα βλέπουμε με πιο θετικό μάτι, μέσα από τις οικογένειες. Οι γονείς για τα παιδιά τους, οι γονείς μέσα από το εκπαιδευτικό σύστημα, το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό είναι το ένα κομμάτι και το δεύτερο έχει να κάνει με τη βιωσιμότητα και την τουριστική εκπαίδευση. Είναι θεμελιώδους αξίας πάνω στο τουριστικό οικοδόμημα της Ρόδου και πρέπει να καταλάβουμε τη σημασία τους».

Τέλος, για τα σχέδιά τους από εδώ και πέρα είπε ο κ. Μαρκόπουλος: «Βάζουμε τον πήχη πολύ ψηλά με αυτή την εκδήλωση όμως σίγουρα είμαστε εδώ για να σχεδιάζουμε και θα δουν πάρα πολλά και τα μέλη μας και το κοινωνικό σύνολο θα μας νιώσει ακόμα περισσότερο κοντά του».

Η κα Έψιμου
Καταρχήν, είπε για τη δράση η Διευθύντρια της ΑΝΚΟ: «Το Σχολείο Τουρισμού on tour είναι μία σπουδαία δράση, καινοτόμα για τη Ρόδο-έρχεται πρώτη φορά στη Ρόδο. Ουσιαστικά, είναι επτά ομιλίες πάνω σε trends τουριστικά, ξενοδοχειακά, που διεξάγονται σήμερα.

Για την ΑΝΚΟ, αυτή είναι μία δράση εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Προσπαθήσαμε από την αρχή να εμπνεύσουμε την ΕΞΡ να γίνει ο local ambassador, και είναι ο τοπικός διοργανωτής, να διοργανώσουμε από κοινού την εκδήλωση και να προσφέρουμε εισηγήσεις πάνω σε διάφορα που έχουν να κάνουν με την παροχή υπηρεσιών, δηλαδή να βρούμε τρόπους πως μπορούμε τους πελάτες μας να τους κρατήσουμε ακόμα πιο ευαρεστημένους και να δημιουργούμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την αγορά της Ρόδου, για τον τουρισμό μας».

Για τη θεματολογία: «Είναι πολύ σύγχρονη, έχει να κάνει με την αειφορία, έχει να κάνε με το πως μπορούμε μέσα στα ξενοδοχεία μας να εφαρμόσουμε οικολογικές πρακτικές, έχει να κάνει και με άλλα θέματα, με το branding του προορισμού, πως όλοι μαζί μπορούμε να βοηθήσουμε στην εικόνα του τόπου μας, έχει να κάνει επίσης με τις συνεργασίες, ότι όλοι μαζί πρέπει να αντιμετωπίζουμε ο ένας τον άλλο ως συναγωνιστή, να μεγαλώσουμε την πίτα, να βελτιώσουμε τη φήμη του νησιού μας και όχι ως ανταγωνιστές. Όλοι μαζί θα κερδίσουμε για τον τουρισμό ή όλοι μαζί θα χάσουμε».

Διαβάστε ακόμη

ΤUI Γερμανίας: Ξεκίνησαν οι κρατήσεις για το 2025

ΞΕΕ: Ικανοποίηση για το «φρένο» της Ε.Ε. στις αθέμιτες πρακτικές της Booking

Οι Ιταλοί “ψηφίζουν” Αστυπάλαια για διακοπές το φετινό καλοκαίρι

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές