Ν. Σαντορινιός: Τα Λιμενικά Ταμεία θα περάσουν σε ιδιωτικά χέρια

Ν. Σαντορινιός: Τα Λιμενικά Ταμεία θα περάσουν σε ιδιωτικά χέρια

Ν. Σαντορινιός: Τα Λιμενικά Ταμεία θα περάσουν σε ιδιωτικά χέρια

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 229 ΦΟΡΕΣ

«Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» μίλησε ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός για τη δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη ότι εντός του 2020 τα Λιμενικά Ταμεία θα περάσουν στον έλεγχο της Πολιτείας, αν και αυτή τη στιγμή τη διαχείρισή τους έχουν οι δήμοι.

«Προτίθεται το υπουργείο να πάρει τα ταμεία και όλες τις λιμενικές υποδομές από τους δήμους και να τα μεταφέρει σε Οργανισμούς Λιμένων, που θα λειτουργούν ως Α.Ε. Έχοντας γνωστή τη μέθοδο, με την οποία λειτουργεί η ΝΔ και η κυβέρνηση, το αμέσως επόμενο θα είναι οι ιδιωτικοποιήσεις». Στη Δυτική Ελλάδα υπάρχουν Λιμενικά Ταμεία «φιλέτα», όπως του Αιγίου, της Κυλλήνης και φυσικά του Κατάκολου, που βρίσκεται στις πρώτες θέσεις αφίξεων κρουαζιερόπλοιων.

«Εκτός από τα έσοδα, που χάνουν οι δήμοι, χάνεται και η επαφή με το λιμάνι. Μια παράκτια ή μια νησιωτική περιοχή είναι άμεσα συνδεδεμένη με το λιμάνι. Όταν αυτό ιδιωτικοποιηθεί, πλέον οι τύχες και οι δραστηριότητες του λιμανιού, δεν θα είναι στον έλεγχο των πολιτών και των Δήμων. Ένα μεγάλο κομμάτι της οικονομικής και κοινωνικής ζωής του τόπου θα περάσει σε ιδιωτικά χέρια» ξεκαθάρισε.

Για τους σχεδιασμούς, που κάνει η κυβέρνηση της ΝΔ, για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών, μεταξύ των οποίων και της Πάτρας, ο κ. Σαντορινιός ανέκρινε τις προτάσεις, που είχε κάνει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πάνω σε αυτό το θέμα και πώς κινείται αυτή τη στιγμή η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας. «Εμείς είχαμε πει ότι δεν θα ιδιωτικοποιηθούν τα λιμάνια, αλλά θα παραχωρηθούν χρήσεις σε ιδιώτες, που θα πληρώνουν ένα αντίτιμο στους Οργανισμούς Λιμένων, οι οποίοι θα συνέχιζαν να έχουν τη χρήση των λιμανιών αυτών».

Μάλιστα εξήγησε ότι στο παρελθόν, όταν είχε έρθει ο νόμος, δεν ήθελε η ΝΔ τις υπό παραχωρήσεις, αλλά τις πλήρεις παραχωρήσεις, επίσης δεν ήθελε το αντίτιμο να υπερβαίνει το 5% επί των εσόδων του παραχωρησιούχου και δεν ήθελε ο Οργανισμός Λιμένος να έχει άποψη για το τι θα γίνει στο λιμάνι.

«Αυτές ήταν οι θέσεις των θεσμών, τις οποίες αναιρέσαμε και μια τροπολογία, που έφερε πριν μέρες το Υπουργείο Ναυτιλίας επανέφερε και τις 3 αυτές προβλέψεις. Κάθε φορά ο κ. Πλακιωτάκης λέει το ίδιο πράγμα ότι μελετάμε, εμείς όμως βλέπουμε τις κινήσεις και μια συντονισμένη προς την ολική πώληση των λιμανιών» ισχυρίστηκε.

Για το μεταφορικό ισοδύναμο στα νησιά και στις καθυστερήσεις πληρωμών, που παρατηρήθηκαν το τελευταίους 3 μήνες, ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ επισήμανε ότι «είδαμε τη διαχειριστική ανεπάρκεια της κυβέρνησης, διότι έπρεπε πριν να λήξει ο χρόνος να έρθουν τα χρήματα από το Υπουργείο Ανάπτυξης και το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, στο αντίστοιχο του Υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο δεν έκαναν, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πληρώσουν τα χρήματα και να έχουμε μια καθυστέρηση 3 μηνών. Γνωρίζω ότι έγιναν δυο πληρωμές, έχουν καθυστερήσει αρκετά των επιχειρήσεων, αλλά μαθαίνω ότι θα πληρωθούν το επόμενο διάστημα».

Όπως ανέφερε καθημερινά όλο και περισσότεροι νησιώτες εντάσσονται στο Μεταφορικό Ισοδύναμο (μεταξύ των οποίων και οι νησιώτες του Ιονίου), «προσπαθούν να το διατηρήσουν με τη δική τους συμμετοχή, διότι καταλαβαίνουν ότι αυτό το μέτρο χτίστηκε για αυτούς και από τα αιτήματά τους, και πρέπει να παραμείνει. Και πιστεύω ότι κανένας δεν είναι τόσο αφελής να καταργήσει ένα τέτοιο μέτρο».

Τέλος, με δήλωσή του ο πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου, Νταβίντ Σασόλι. εξέφρασε τις αντιρρήσεις του για τα πλωτά φράγματα στο Αιγαίου, που ξεκίνησε πιλοτικά να εφαρμόζει η κυβέρνηση σαν μέτρο για την αποκοπεί των προσφυγικών ροών, τονίζοντας ότι είναι άχρηστο να υψώνεις τείχη και ότι οι κυβερνήσεις προσπαθούν να δείξουν στην κοινή γνώμη ότι παίρνουν κάποια μέτρα.

Ερωτηθείς για αυτή την τοποθέτηση, ο κ. Σαντορινιός απάντησε ότι «αν κάποιος σκεφτεί ότι αυτά θα υπάρχουν σε μια ανοικτή θάλασσα με πολλά μποφόρ και από εκεί θα περνούν, για παράδειγμα δεξαμενόπλοια, φανταστείτε τι θα γίνει αυτό το φράγμα και οι προπέλες του δεξαμενόπλοιου. Ποιος θα είναι εκεί; Θα υπάρχει θυρωρός να ανοίγει και να κλείνει το φράγμα για να μπορέσει κάποιος; Αυτά είναι γελοιότητα», ενώ για τη δαπάνη 500.000 ευρώ για τα πλωτά φράγματα υπογράμμισε ότι «αγόρασαν τη δοκιμή».

Διαβάστε ακόμη

Μ. Κόνσολας: «Ενεργειακή μετάβαση των νησιών με έργα και νέα χρηματοδοτικά εργαλεία»

Ενισχύεται το Κτηματολόγιο Ρόδου με τρεις μηχανικούς - Συνάντηση Μίκας Ιατρίδη με τον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνο Κυρανάκη

Την ίδρυση Ενιαίου Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου στην Κω, ζητά ο Μάνος Κόνσολας

Παρέμβαση του Μάνου Κόνσολα για την ενίσχυση του ΠΠΙ Κάσου και τις διακομιδές

Γ. Παππάς Υφυπουργός Ναυτιλίας: «Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους»

Γιάννης Παππάς: Λύση από τον υφυπουργό Ναυτιλίας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα πλοία

Ομιλία Μίκας Ιατρίδη στη Βουλή για την αναμόρφωση του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας: «Στόχος μας, ένας κράτος λιγότερο γραφειοκρατικό, πάντα δίπλα στον πολίτη!»

Γ. Παππάς, υφ. Ναυτιλίας: «Νέα πραγματικότητα η visa express για επιχειρηματίες του τουρισμού Καλύμνου και Λέρου»