Ιστορικές Αναφορές και σημερινή κατάσταση του θαλάσσιου τουρισμού (Σκάφη αναψυχής) στη Ρόδο

Ιστορικές Αναφορές και σημερινή κατάσταση του θαλάσσιου τουρισμού (Σκάφη αναψυχής)  στη Ρόδο

Ιστορικές Αναφορές και σημερινή κατάσταση του θαλάσσιου τουρισμού (Σκάφη αναψυχής) στη Ρόδο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 285 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο Βασίλης Εμμ. Μαλανδρής

Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, ξεκίνησε στη Ρόδο ο επαγγελματικός θαλάσσιος τουρισμός με ιστιοφόρα σκάφη αναψυχής.

Το τότε λιμάνι Μανδρακίου, μετά το Καλαμάκι της Αθήνας ήταν η δεύτερη βάση (Home Port) στην Ελλάδα. Την ίδια περίοδο και προγενέστερα, η Ρόδος ήταν η πρώτη επιλογή από οικονομικά εύρωστους Ευρωπαίους και Τούρκους ιδιοκτήτες πολυτελών Θαλαμηγών.

Τα δεδομένα που προκάλεσαν και στήριξαν αυτή τη μορφή της τουριστικής ανάπτυξης είναι ο αρχαιολογικός και ιστορικός πλούτος, το φυσικό περιβάλλον, η ήδη υπάρχουσα δραστηριότητα του γενικού τουρισμού, το αδασμολόγητο και η διεθνής λειτουργία του αεροδρομίου.

Είχαμε τη τύχη να ξεκινήσει και να καθιερωθεί στη Ρόδο η ειδική αυτή μορφή του θαλάσσιου τουρισμού, από ανθρώπους που αγάπησαν Το Νησί μας, ήταν ήδη παγκόσμια αναγνωρισμένοι στο χώρο και πραγματικοί ογκόλιθοι της χώρας μας. Αυτοί είναι οι κύριοι Γιώργος Βερνίκος και Σταύρος Κυριακούλης στα ιστιοφόρα σκάφη και Μάκης Παυλάτος σε θαλαμηγούς πολυτελείας.

Σχεδόν ταυτόχρονα ξεκίνησαν και οι υποστηρικτικές δραστηριότητες, όπως το Yacht Provisioning και πολλές άλλες κυρίως τεχνικού αντικειμένου. Η διεύρυνση του θαλάσσιου τουρισμού στη Ρόδο έγινε με επαγγελματική δεξιοτεχνία δεδομένου ότι, και στο χώρο της κρουαζιέρας (Κρουαζιερόπλοια) έχουν θητεύσει Ροδίτες ναυτικοί πράκτορές μεγάλης βαρύτητας, όπως ο κύριος Χατζημιχάλης.

Είναι κοινά αποδεκτό από το σύνολο της τοπικής αγοράς, η μεγάλη άντληση πλούτου από τον Θαλάσσιο τουρισμό. Εξάλλου είναι αυτονόητο, να υπάρχει πηγή θαλάσσιου πλούτου σε συμπλέγματα νησιών παγκόσμιας μοναδικής φυσικής αρμονίας. Πολύ τούρκοι πλοιοκτήτες και συχνοί επισκέπτες του νησιού αναφέρουν ότι, η Τουρκία παρ όλες τις τεράστιες επενδύσεις που έκανε στα τουρκικά παράλια, δεν κατάφερε να σπάσει το Brand name Greek Islands.

Στα σαράντα και πλέον χρόνια που διανύσαμε από τότε μέχρι σήμερα, η δραστηριότητα αυτή δεν βρήκε γόνιμο έδαφος. Οι θαλάσσιες μας εγκαταστάσεις είναι ανεπαρκείς και κατά πολύ υποδεέστερες των σημερινών απαιτήσεων της παγκόσμιας αγοράς. Η λειτουργία και η εκμετάλλευση τους είναι στατικές και επισφαλής στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Μεγάλο ποσοστό θαλαμηγών πολυτελείας, ενώ το επιθυμούν, δεν έχουν τη δυνατότητα προσέγγισης στη Ρόδο.

Μέρος από τους επιχειρηματίες του χώρου επέβαλαν την εσωστρέφεια. Είναι αυτονόητο να ελέγχεται η στάθμευση και υποχρέωση η τήρηση των μέτρων ασφάλειας εντός των υποδομών του Θαλάσσιου τουρισμού. Όσοι δεν το αντέχουν να αποχωρήσουν αξιοπρεπώς και να μείνουν αυτοί που πραγματικά νοιάζονται το τόπο μας.

Είναι προφανές ότι, η στρατηγική διαχείρισης της τεράστιας δυναμικής του συνολικού τουρισμού της Ρόδου, μέρος του οποίου είναι ο θαλάσσιος τουρισμός, πρέπει να είναι εξωστρεφής και ασφαλούς πλεύσης με στόχο τη ποιοτική συμμετοχή μας στο σκληρό αλλά επικερδές παγκόσμιο περιβάλλον του οικονομικά ισχυρού θαλάσσιου τουρισμού.

Η απασχόληση των εμπλεκομένων υπηρεσιών και φορέων όπως και όλων μας, πρέπει να είναι αποκλειστικά για την επέκταση, τον έξη χρονισμό και τη σωστή διαχείριση των υποδομών για να γίνει παρελθόν η πολύμορφη ανεπάρκεια τους και να σπάσει η στατικότητα.

Είναι πολύ μεγάλες οι απώλειες πλούτου για τη Ρόδο. Η περιθωριοποίηση/ελάχιστη παρουσία της Ρόδου στο χώρο του θαλάσσιου τουρισμού των σκαφών αναψυχής, δημιουργεί μεγάλη επισφάλεια για το μέλλον.

Διαβάστε ακόμη

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;

Πέτρος Κόκκαλης: Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γιάννης Ρέτσος: Υπερτουρισμός: μύθοι και αλήθειες

Δημήτρης Κατσαούνης: Αυτές οι Eυρωεκλογές χτίζουν γέφυρα με τον Ελληνισμό της Διασποράς

Γιάννης Σαμαρτζής: Τα τεκμήρια διαβίωσης των φορολογουμένων και η δυνατότητα αποφυγής τους

Φίλιππος Ζάχαρης: Εσωτερικός κόσμος, εικόνες και ορισμός του χρόνου