Μ. Τριομμάτης: Ο πρώτος μαθητής Ειδικού Σχολείου στα Δωδεκάνησα που πέρασε στα ΑΕΙ

Μ. Τριομμάτης: Ο πρώτος μαθητής Ειδικού Σχολείου στα Δωδεκάνησα που πέρασε στα ΑΕΙ

Μ. Τριομμάτης: Ο πρώτος μαθητής Ειδικού Σχολείου στα Δωδεκάνησα που πέρασε στα ΑΕΙ

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 533 ΦΟΡΕΣ

Γράφει η
Ιωάννα Σταμάτη
στο “maxmag”

Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένα σημαντικό στάδιο για όλα τα παιδιά και κάτι για το οποίο προετοιμάζονται πολλά χρόνια πριν την ημέρα της διεξαγωγής τους.

Δεν καθορίζει βέβαια ούτε την αξία του παιδιού, ούτε το μέλλον του αλλά είναι ένα σημαντικό βήμα προς την επαγγελματική του πορεία. Το πρώτο βήμα που κάνει ως ενήλικας, πλέον, μετά το τέλος της σχολικής του ζωής. Τα παιδιά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες έχουν το δικαίωμα να εξεταστούν στα μαθήματα των πανελλαδικών μαθημάτων σύμφωνα με τις διατάξεις της, με αριθμ. Φ.253/155439/Β6 (ΦΕΚ 2544 Β’/30-12-2009), Υπουργικής Απόφασης. Μερικά παιδιά, όχι μόνο επιλέγουν να συμμετέχουν στις πανελλαδικές αλλά τα καταφέρνουν και περίφημα. Ένα φωτεινό παράδειγμα είναι ο Μιχάλης Τριομμάτης.

Ο Μιχάλης Τριομμάτης όταν ήταν 3 ετών διαγνώστηκε στο Νοσοκομείο Παίδων Πεντέλης με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας (Αsperger). Αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο σε τίποτα αφού ο Μιχάλης Τριομμάτης είναι πρωταθλητής Ελλάδος Εφήβων στην ποδηλασία και υπήρξε μαθητής των Εκπαιδευτηρίων Ρόδου «Πυθαγόρας» του Κολλεγίου στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Έκανε μεγάλη προσπάθεια και κατόρθωσε να γίνει σημαιοφόρος στο σχολείο του. Έδωσε πανελλαδικές και κατάφερε να εισέλθει στο τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Κρήτης.


Σύμφωνα με τον Ερευνητή καθηγητή του Πανεπιστημίου του Harvard, Howard Gardner, ο οποίος έχει αναπτύξει τη θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης, “Theory of Multiple Intelligences” που περιλαμβάνει εννέα περιπτώσεις νοημοσύνης, ο Μιχάλης έχει αναπτύξει στο έπακρο:

α. τη Σωματική – Κιναισθητική ως πρωταθλητής ποδηλασίας

β. την ενδοπροσωπική καθόσον εμφάνισε τεράστια πρόοδο και εξέλιξη

γ. τη διαπροσωπική εφόσον είναι ένα πολύ κοινωνικοποιημένο άτομο και πολύ φιλικό στις σχέσεις του με τους άλλους και

δ. τη λογικο–μαθηματική διότι κατόρθωσε να πετύχει στις εξετάσεις στο πανεπιστήμιο.

Ο Βασίλης Χριστινάκης, διευθυντής του ΕΝΕΕΓΥΛ Ρόδου (το σχολείο που φοιτούσε ο Μιχάλης Τριομμάτης) αλλά και ο ίδιος έδωσαν συνέντευξη στην εφημερίδα της Ρόδου «Η Ροδιακή».

Ο Β. Χριστινάκης χαρακτηριστικά αναφέρει:
«Για τον Μιχάλη η σχολική χρονιά ξεκίνησε το Σεπτέμβρη. Δεν προετοιμάστηκε από το προηγούμενο έτος για πανελλαδικές. Μάλιστα, τον Ιανουάριο αποφάσισε να μη δώσει εξετάσεις και να συνεχίσει τον πρωταθλητισμό στην ποδηλασία. Στην καραντίνα παρακολουθούσε μαθήματα διαδικτυακά μέχρι που ήρθαν οι αιτήσεις για τις πανελλαδικές κι οι μηχανές δούλεψαν εντατικά. Το αποτέλεσμα ήταν θρίαμβος, χωρίς ποτέ να κάνει ούτε ένα φροντιστήριο, μαθαίνοντας το μάθημα από την παράδοση και στηριζόμενος στο σχολείο του και στην οικογένειά του. Με τους βαθμούς που έχει συγκεντρώσει πιάνει όλες τις καλές σχολές Πληροφορικής.»

Ο Μιχάλης Τριομμάτης, μιλώντας, τόνισε:
«Διάλεξα πιο πολύ την Πληροφορική γιατί βρίσκεις εύκολα δουλειά. Μου είχε πει ο περσινός μου καθηγητής ότι «αγράμματος δεν είναι αυτός που δεν ξέρει γράμματα, είναι αυτός που δεν έχει χαρτί Πληροφορικής, στις μέρες μας…». Πήγα στον Άγιο Εφραίμ στη Νέα Μάκρη για ένα κερί πριν τις εξετάσεις και έγραψα ένα χαρτί με ονόματα.


Πάντα ο υπολογιστής ήταν η συντροφιά μου, από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Έπαιζα και κανένα παιχνιδάκι, αλλά έψαχνα. Είχα περιέργεια για τα δρομολόγια των πλοίων, των αεροπλάνων, ήθελα να μαθαίνω περισσότερα για τα πλοία τα ίδια, για τα αεροπλάνα και είχα περιέργεια για ό,τι είχε μηχανή και ήταν πολύπλοκο.»


Ένα απλό συγχαρητήρια είναι το λιγότερο που μπορούμε να ευχηθούμε αφού οι πράξεις και τα επιτεύγματά του δεν μας αφήνουν τα περιθώρια να πούμε κάτι περισσότερο. Κάποιες φορές οι πράξεις κάνουν τα λόγια να σωπαίνουν αφού δεν μπορούν να εκφράσουν το μεγαλείο τους.
Καλή σταδιοδρομία Μιχάλη!

Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν για το άρθρο αυτό:
(2020) Εξέταση Υποψηφίων με Αναπηρίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις Λυκείων 2020. Ανακτήθηκε από: https://edu.klimaka.gr/panelladikes/exetaseis/1965-exetash-mathites-anaphries-eidikes-anagkes-panelladikes (Tελευταία πρόσβαση: 6/06/2020)


Bούγιας, Β. (2020) Ο Μιχάλης έδωσε για την εμπειρία και θριάμβευσε: Ο Μ. Τριομμάτης και ο Δ/ντής του ΕΝΕΕΓΥΛ Ρόδου Β. Χριστινάκης μιλούν στη ΡΟΔΙΑΚΗ. Ανακτήθηκε από: https://www.especial.gr/o-mixalhs-edwse-gia-thn-empeiria-kai-thriamvefse-o-triommaths-kai-o-dnths-eneegyl-xristinakhs-miloun-sth-rodiakh/ (Tελευταία πρόσβαση: 14/07/2020)


Βλάσσης, Ν. Θ. Μιχάλης Τριομμάτης: Ένας έφηβος που ξεπέρασε τον εαυτό του. Ανακτήθηκε από: https://www.rodiaki.gr/article/440485/mixalhs-triommaths-enas-efhbos-poy-xeperase-ton-eayto-toy

Διαβάστε ακόμη

Πανελλαδικές 2024: Στους 68.851 οι εισακτέοι – Το πρόγραμμα

Στις 4 Ιουνίου οι εξετάσεις ενηλίκων για απόκτηση απολυτηρίου Δημοτικού Σχολείου στην Κάλυμνο

To xρονοδιάγραμμα των εξετάσεων: 20 Μαΐου ξεκινούν στα Λύκεια, 3 Ιουνίου στα Γυμνάσια, από 31 Μαΐου οι Πανελλαδικές στα ΓΕΛ

Δράσεις του 2ου ΕΠΑ.Λ.-Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου για την Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων

Μοναδική γιορτή επιστήμης και τεχνολογίας, στο 1ο Γ.Ε.Λ. ΡΟΔΟΥ «Βενετόκλειο»

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος στο Π.Μ.Σ. με τίτλο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»

Πρωτότυπη ενδοσχολική επιμόρφωση του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ρόδου

Πλούσια, παιδαγωγικά και καλλιτεχνικά, η δράση του Μουσικού Σχολείου Ρόδου