Σεμινάρια τουριστικής συνείδησης

Σεμινάρια τουριστικής συνείδησης

Σεμινάρια τουριστικής συνείδησης

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 168 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο Δημήτρης Προκοπίου

Ο ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα είναι αποφασιστικός γιατί, ο τουρισμός είναι όχι μόνο εντάσεως κεφαλαίου, αλλά και εντάσεως εργασίας.

Ο ανθρώπινος παράγοντας επίσης, είναι αποφασιστικός στη διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος. Η αξία της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος σχετίζεται με τη γνώση και τη συνείδηση. Προορισμοί με το δυναμικό της Ρόδου χρήζουν επιπλέον αναβάθμισης του επιπέδου των γνώσεων λόγω της μαζικοποίησης του τουριστικού προϊόντος.

Ο Τουρισμός είναι μια ιδιαίτερη οικονομική δραστηριότητα, ευάλωτη στον διεθνή ανταγωνισμό. Μέσα σε αυτό τον δυναμικό ανταγωνισμό και τα ολιγοπώλια των αγορών, η χώρα μας αντιμετωπίζει προκλήσεις επανατοποθέτησης του τουρισμού.

Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (Total Qality Management) και η ποιοτική εξυπηρέτηση των επισκεπτών στα ξενοδοχεία και γενικότερα στους προορισμούς, αποτελούν στο Σύγχρονο Μάρκετινγκ Τουρισμού, στοιχεία «Κλειδιά», για την επίτευξη «Διαφορετικότητας» και τη δημιουργία προστιθέμενης Αξίας. Αλλά και απαραίτητη μαγιά για τον επαναλαμβανόμενο τουρίστα όχι απαραίτητα στην ίδια περιοχή ή νησί αλλά και σε όλη τη χώρα.

Τουριστική Συνείδηση είναι οι γνώσεις που αποδεικνύουμε ότι διαθέτουμε μέσω της επαγγελματικής και φιλικής εξυπηρέτησης του τουρίστα, ο οποίος πραγματοποιεί διακοπές σε έναν τόπο, προδιατεθειμένος να έχει θετική αναψυχή.

Η μετάδοση γνώσεων προς τον επισκέπτη τουρίστα έτσι ώστε να γνωρίσει καλύτερα τον προορισμό που επισκέπτεται όπως και να τον βοηθήσουμε σε κάτι που μας ρωτά έχει μεγάλη σημασία. Σε περίπτωση που δεν γνωρίζουμε την πληροφορία, να φροντίσουμε να ενημερωθούμε και να του μεταδώσουμε τις γνώσεις μας, με σκοπό να πληροφορήσουμε τους επισκέπτες-περιηγητές-τουρίστες.

Απώτερος σκοπός της τουριστικής συνείδησης είναι να γίνει τρόπος ζωής. Η τουριστική συνείδηση μπορεί να διδαχτεί και να μεταφερθεί από στόμα σε στόμα για να δημιουργήσουμε έναν τουριστικό προορισμό όπου όλο το κοινό να συμμετέχει στην άψογη παρουσίαση και προβολή της Τουριστικής Ελλάδας στο εξωτερικό.

Η Τουριστική Συνείδηση επιβάλλεται, να γίνει βίωμα όλων μας. Η γνώση της τουριστικής συνείδησης πρέπει να γίνει πράξη από όλους σε έναν προορισμό, σε επίπεδο ατόμων, επιχειρήσεων και δημόσιων φορέων.

Οι παράμετροι της τουριστικής συνείδησης είναι:
• Η συνείδηση στην παραγωγή των τουριστικών υπηρεσιών
• Η ποιότητα στην παροχή υπηρεσιών
• Η συνείδηση τουριστικής συμπεριφοράς.

Στην αρχαία Ελλάδα η φιλοξενία, ήταν θεσμός και ο επισκέπτης ήταν τιμώμενο πρόσωπο. Σε πολλές ελληνικές μικρές κοινωνίες το γεγονός αυτό συνεχίζεται. Γενικότερα, οι Έλληνες και περισσότερο οι νησιώτες είναι φιλόξενοι.

Η συνείδηση επιπτώσεων της τουριστικής δραστηριότηταςείναι το επίπεδο τουριστικών παροχών να είναι ποιοτικό και αυτό αφορά όλους. Οι Κομιστές της τουριστικής συνείδησης είναι οι εργαζόμενοι και αυτοααπασχολούμενοι στον τουρισμό.

Ευσυνειδησία είναι η πλήρης γνώση μιας ενέργειας και η επίγνωση των επιπτώσεών της. Η κάθε ενέργεια απαιτεί να την γνωρίζουμε και να μπορούμε να προβλέψουμε τις επιπτώσεις της. H συνείδηση του τρόπου εκτέλεσης τουριστικών υπηρεσιών αναφέρεται στη γνώση των αποτελεσμάτων της συμπεριφοράς και των υπηρεσιών μας. Με την ανάπτυξη του διαδικτύου η τουριστική εμπειρία μοιράζεται άμεσα μέσω την ιστοσελίδων κρατήσεων αλλά και των ιστοσελίδων που αναφέρονται σε τουριστικούς προορισμούς και την τουριστική εμπειρία. Η επιτυχία στον τουρισμό είναι συνάρτηση της Τουριστικής Συνείδησης.

Οι περιβαλλοντολογικές γνώσεις είναι, επίσης, απαραίτητες για την Ελληνική φιλοξενία με Τουριστική Συνείδηση με:
• Ευγενική συμπεριφορά
• Τη διατήρηση καθαρού αστικού περιβάλλοντος
• Τον σεβασμό στον πολιτισμό
• Τον σεβασμό στη φύση
• Την οδική συνείδηση
• Την πρόθυμη προσφορά απάντησης στα αιτήματα των επισκεπτών
• Τη διατήρηση καθαρών παραλιών, δρόμων και κατοικημένων περιοχών γενικότερα
• Την ανάλογη και κόσμια αμφίεση στους χώρους εργασίας
• Την προβολή της ελληνικής γαστρονομίας στα καταλύματα και στα εστιατόρια
• Τον σεβασμό προς τα ζώα συντροφιάς και στην άγρια φύση.

Η Τουριστική Συνείδηση στην πράξη βασίζεται σε γνώσεις των εργαζομένων για συμπεριφορά και παροχή υπηρεσιών μέσω επαγγελματικής και φιλικής εξυπηρέτησης, σε γνώσεις τουριστικής υποδομής του προορισμού, Ιστορίας της Ελλάδας και του τόπου, καλής συμπεριφοράς, υγιεινής και ασφάλειας.

Διαβάστε ακόμη

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;

Πέτρος Κόκκαλης: Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γιάννης Ρέτσος: Υπερτουρισμός: μύθοι και αλήθειες

Δημήτρης Κατσαούνης: Αυτές οι Eυρωεκλογές χτίζουν γέφυρα με τον Ελληνισμό της Διασποράς

Γιάννης Σαμαρτζής: Τα τεκμήρια διαβίωσης των φορολογουμένων και η δυνατότητα αποφυγής τους

Φίλιππος Ζάχαρης: Εσωτερικός κόσμος, εικόνες και ορισμός του χρόνου