Αυξημένες κατά 30% είναι οι πωλήσεις αγαθών στη Ρόδο

Αυξημένες κατά 30% είναι οι πωλήσεις αγαθών στη Ρόδο

Αυξημένες κατά 30% είναι οι πωλήσεις αγαθών στη Ρόδο

Βαρβάρα Μπογδάνου

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 425 ΦΟΡΕΣ

Δεν καταγράφηκαν προβλήματα στη μεταφορά τους, όπως διαβεβαιώνει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ι. Πάππου

Αυξημένες σε ποσοστό 30% είναι φέτος το καλοκαίρι οι πωλήσεις αγαθών σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα του νησιού μας, μία ανέλπιστη εξέλιξη που αποτυπώνει τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει λόγω αύξησης της τουριστικής κίνησης.

Πρόκειται για ποσοστό που σε καμία περίπτωση δεν είχε προβλεφθεί τον χειμώνα όταν προγραμματίζονταν οι προμήθειες του καλοκαιριού, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σε κάποιες κατηγορίες ελλείψεις στα καταστήματα λιανικής, χωρίς σοβαρές επιπτώσεις.

Σε ό,τι αφορά όμως τις ξενοδοχειακές μονάδες, τα εστιατόρια και γενικά τις επιχειρήσεις που χρειάζονται αγαθά και πρώτες ύλες σε μεγάλες ποσότητες για να καλύψουν κυρίως τις διατροφικές ανάγκες των πελατών τους, εκεί παρατηρείται μία δυσκολία.

Πρόκειται για επιχειρήσεις που βασίζονται κυρίως σε κατεψυγμένα προϊόντα, για τα οποία έκαναν ήδη συμφωνίες σχετικά με τις ποσότητες και τώρα λόγω της μεγάλης ζήτησης αναγκάζονται να αναζητήσουν και νωπά προϊόντα αλλά και να αλλάξουν προμηθευτές για να βρουν αυτά που χρειάζονται.

Παρ’ όλα αυτά, δεν παρατηρούνται δυσχέρειες σε ό,τι αφορά τη μεταφορά τους, καθώς ειδικά ο Αύγουστος κύλησε χωρίς προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα σε σχέση με προηγούμενες χρονιές κατά τις οποίες είχαμε έντονα προβλήματα, σύμφωνα με όσα επισημαίνει και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου Ιωάννης Πάππου.

Όπως είπε, υπήρχαν μεν στις αρχές της χρονιάς θετικά μηνύματα για τη φετινή σεζόν, όμως κανένας δεν μπορούσε να προβλέψει την εκτίναξη της τουριστικής κίνησης σε αυτά τα ύψη.

«Εμείς κάναμε εκτιμήσεις ότι το 2022 θα είναι μία χρονιά που θα προσεγγίσουμε το 90% του 2019, τα αποτελέσματα όμως που έρχονται δείχνουν ότι έχουμε κατά 20% μεσοσταθμικά αύξηση σε σχέση με εκείνη τη χρονιά. Δεν το είχαμε προβλέψει ότι θα πάμε τόσο καλά. Πραγματικά, η υπερβολική ζήτηση που υπάρχει έχει δημιουργήσει κάποια θέματα» δήλωσε.

Μάλιστα, έφερε ως παράδειγμα, τα αντηλιακά για τα οποία έχουν έλλειψη όλες οι εταιρείες από τέλη Ιουλίου. Στα καταστήματα πωλούνται σήμερα όσα έχουν απομείνει.

Πρόβλημα όμως υπάρχει και σε τρόφιμα. Οι εισαγωγείς τροφίμων είχαν προβλέψει ότι θα υπάρχει μία κίνηση στο 90% του 2019, όμως όταν αυτή ανεβαίνει στο 120% είναι επόμενο ότι θα υπάρχουν ελλείψεις.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα κρεατικά. Στα καταστήματα λιανικής δεν υπάρχουν προβλήματα αλλά στο κομμάτι των χονδρεμπόρων και των εισαγωγέων που προγραμματίζουν τις ποσότητές τους νωρίς τον χειμώνα για να τις παραλάβουν και να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους το καλοκαίρι, βλέπουμε ότι έχουν εντοπιστεί ελλείψεις προϊόντων λόγω της τρομερής ζήτησης.

Σύμφωνα με τον κ. Πάππου, η ζήτηση ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Στα προϊόντα διατροφής για τις καθημερινές ανάγκες της κοινωνίας δεν υπάρχουν προβλήματα. Ακόμα και αν λείπει ένα συγκεκριμένο προϊόν μίας συγκεκριμένης εταιρείας, μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του ο καταναλωτής από μία άλλη εταιρεία.

Ερωτηθείς για το αν υπάρχουν προβλήματα στη μεταφορά των προϊόντων αυτών με τα πλοία της γραμμής στη Ρόδο, λόγω της αυξημένης ζήτησης απάντησε: «Δεν έχουμε εισπράξει να υπάρχει κάποια δυσκολία με τα δρομολόγια, και θα έλεγα ότι φέτος, ειδικά ο Αύγουστος, κύλησε χωρίς προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα σε σχέση με προηγούμενες χρονιές που είχαμε έντονα προβλήματα όπως να μένουν έξω φορτηγά λόγω της υπερβολικής ζήτησης που είχαν τα Ι.Χ.

Εμείς ως Επιμελητήριο δεν εισπράξαμε κανένα παράπονο ότι τα προϊόντα καθυστερούν να έρθουν ή ότι δεν μπαίνουν μέσα τα φορτηγά. Υπήρξε πλήρης κάλυψη».

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου ρωτήθηκε και για το ύψος του τζίρου φέτος που η τουριστική κίνηση έχει εκτιναχθεί στα ύψη. Αφού διευκρίνισε ότι υπάρχει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι τζίρου που δεν καταγράφεται καθώς δεν εισπράττεται από ντόπιες επιχειρήσεις, είτε αφορούν τρόφιμα είτε άλλα προϊόντα, δήλωσε:

«Τα στοιχεία για τα δικά μας καταστήματα μας δίνουν πληροφορίες που είναι πολύ θετικές σε σχέση με το 2019. Οι ταμειακές επιδόσεις είναι θετικές για το μεγαλύτερο ποσοστό, καθώς υπάρχει και μία μερίδα επιχειρηματιών που δεν τα κατάφεραν λόγω των δύσκολων καταστάσεων που βίωσαν την τελευταία 12ετία.

Όσες επιχειρήσεις είναι καλά και σωστά στημένες, παρέχουν σωστά προϊόντα και υπηρεσίες και σε σωστές τιμές έχουν πάρα πολλή δουλειά. Τα τελικά νούμερα θα τα έχουμε με το κλείσιμο της τουριστικής περιόδου.

Η ανεπίσημη εικόνα που έχουμε, είναι ότι θα ξεπεράσουμε κάθε προσδοκία στις ποσότητες που θα πουλήσουμε. Από τις εκτιμήσεις που υπάρχουν μπορούμε να πούμε ότι είμαστε αυξημένοι κατά 30%.

Θα επιλυθούν έτσι κάποια από τα συσσωρευμένα προβλήματα, όμως μόνο μία καλή τουριστική περίοδος δεν αρκεί για να τα μηδενίσουμε όλα και να γυρίσουμε σε θετικό πρόσημο».

Πάντως, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου δεν παρέλειψε να υπογραμμίσει ότι η ζήτηση για την επόμενη τουριστική περίοδο είναι αρκετά υψηλή και μάλιστα συνεχίζουν να είναι ισχυρά αισιόδοξα τα μηνύματα που υπάρχουν, κάτι που σημαίνει ότι έχει γίνει μία καλή δουλειά και προετοιμασία. Αν συνεχίσουμε έτσι, θα έχουμε θετικά αποτελέσματα και το 2023.

Διαβάστε ακόμη

19 εκατομμύρια ευρώ στους δήμους της Δωδεκανήσου

ΕΝΦΙΑ: 6 & 7 Απριλίου η ανάρτηση των εκκαθαριστικών

«Πρωταθλήτρια» στις απορροφήσεις του ΕΣΠΑ η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Κοινή επιστολή των νησιωτικών συλλόγων λογιστών για τους κατοίκους Εξωτερικού

Ε. Κρητικός: 1.200 πλειστηριασμοί και κατασχέσεις στα Δωδεκάνησα

Λογαριασμοί ρεύματος: Τα μέτρα στήριξης για τον Νοέμβριο

Νέα προγράμματα ΕΣΠΑ: Δίνουν έως 180.000€ σε νέες επιχειρήσεις

ΙΕΛΚΑ: Πώς η ακρίβεια άλλαξε τη διατροφή των Ελλήνων, ποια προϊόντα έχουν «κόψει» από το 2009