Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι καθηγητές στα νησιά μας

Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι καθηγητές στα νησιά μας

Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι καθηγητές στα νησιά μας

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 803 ΦΟΡΕΣ

Η ακρίβεια, οι καθηλωμένοι μισθοί και το πρόβλημα στέγασης που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στα νησιά, είναι τα κυριότερα ζητήματα που απασχολούν την Α’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, η οποία θα συμμετάσχει στη γενική πανεργατική απεργία που έχει προκηρυχθεί για τις 9 Νοεμβρίου.

Χθες, κατά τη συνέντευξη Τύπου, μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Α’ ΕΛΜΕΔ και συγκεκριμένα ο πρόεδρός της κ. Δημήτρης Κλαδογένης, ο αντιπρόεδρος κ. Θοδωρής Ξάφης καθώς και το μέλος κ. Παναγιώτης Τσικνής, ανέδειξαν τα κυριότερα θέματα που τους απασχολούν.

Καταρχάς, ο πρόεδρος αναφέρθηκε στα…καλά νέα, ότι δηλαδή τα κενά στην περιοχή μας είναι ελάχιστα ενώ παλαιότερα έφθαναν και τα 700(!) αλλά τα τελευταία χρόνια έχουν έρθει 120 αναπληρωτές. Επίσης, οι καθαρίστριες έχουν τοποθετηθεί σε όλα τα σχολεία, τα βιβλία έχουν δοθεί και παραδίδονται και συμπληρωματικά όπου υπάρχει έλλειψη, ενώ έχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις σε σχολικές μονάδες από τον δήμο και από τις τεχνικές υπηρεσίες. Ωστόσο, ανέφερε ότι σε πολλά σχολεία χρειάζεται να πραγματοποιηθούν ακόμα αρκετές εργασίες, όπως στεγάνωσης.

Στη συνέχεια, ο ίδιος αναφέρθηκε στα θέματα που τους απασχολούν και δυσχεραίνουν το λειτούργημά τους. Συγκεκριμένα:

Καινοτομίες στα σχολεία…

Εκπαιδευτικοί όμιλοι

Η «καινοτομία» των εκπαιδευτικών ομίλων μόνο καινοτομία δεν μπορεί να θεωρηθεί, σύμφωνα με την Α’ ΕΛΜΕΔ.

Όπως εξήγησε ο κ. Κλαδογένης, στην ουσία δεν είναι τίποτα άλλο από τις σχολικές δραστηριότητες (πολιτιστικά προγράμματα, περιβαλλοντικά προγράμματα, προγράμματα αγωγής υγείας κλπ.) που οι εκπαιδευτικοί αναλάμβαναν εδώ και χρόνια, με αυξημένη όμως γραφειοκρατία. Το ΥΠΑΙΘ όμως, θεωρεί ότι μπορεί να κάνει «καινοτομίες» παραβιάζοντας εργασιακά δικαιώματα και αρνούμενο να χρηματοδοτήσει και να δώσει οποιοδήποτε κίνητρο για την υλοποίηση των «μεταρρυθμίσεών» του.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την ουσιαστική ενσωμάτωση του πολιτισμού, της τέχνης, επιστημονικών δραστηριοτήτων κλπ. στην εκπαιδευτική διαδικασία, είναι η επαναφορά της δίωρης μείωσης ωραρίου για όσους/ες εκπαιδευτικούς αναλαμβάνουν υπεύθυνοι/ες σχολικών δραστηριοτήτων (πολιτιστικά προγράμματα, περιβαλλοντικά προγράμματα, προγράμματα αγωγής υγείας κλπ.) αλλά και η ουσιαστική χρηματοδότηση για την υλοποίησή τους.

Ενδοσχολικός/η συντονιστής/στρια– μέντορας

Αυτοί αναλαμβάνουν να «συντονίζουν» το έργο εκπαιδευτικών όμοιων ειδικοτήτων ή τάξεων. Κάτι δηλαδή που γίνεται έτσι κι αλλιώς στο πλαίσιο της συνεργασίας των εκπαιδευτικών, της καθημερινής συζήτησης και του διαλόγου στα σχολεία στο πλαίσιο της παιδαγωγικής ευθύνης που έχουν.

Σύμφωνα με τον κ. Κλαδογένη, πρόκειται για μια μορφή εκπαιδευτικού «αυθεντίας» ο οποίος θα «αναφέρει» στον διευθυντή/προϊστάμενο. Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα της παιδαγωγικής και μαθησιακής διαδικασίας προϋποθέτει ένα δημοκρατικό συνεργατικό κλίμα μεταξύ των εκπαιδευτικών.

Ο ρόλος του «μέντορα» είναι «να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο, αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε (5) έτη». Ωστόσο, μετά από 12 χρόνια αδιοριστίας η πλειοψηφία των νεοδιοριζόμενων, αλλά και των αναπληρωτών/τριών, έχει ήδη 5 χρόνια προϋπηρεσία.

Προβλήματα στέγασης - ακρίβειας (οικονομικά εκπαιδευτικών)

Όπως είπε ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕΔ, τα απανωτά κύματα ακρίβειας σε ενέργεια και βασικά αγαθά εκτινάσσουν το κόστος διαβίωσης σε επίπεδα πρωτοφανή.

Οι υψηλές τιμές των ενοικίων σε συνδυασμό με τη χαμηλή διαθεσιμότητα στα νησιά δημιουργούν σε κάποιες περιοχές οξύτατο πρόβλημα στέγασης των εκπαιδευτικών.

«Ως καθηγητές/τριες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, έχοντας στα χέρια μας το ύψιστο αγαθό της εκπαίδευσης, ζητάμε τα αυτονόητα από την πολιτεία, αυτά τα οποία αναλογούν στη σοβαρότητα του λειτουργήματός μας και στον καθημερινό αγώνα για μόρφωση που δίνουμε στα δημόσια σχολεία!», ανέφερε ο κ. Κλαδογένης και συνόψισε τα αιτήματά τους στα παρακάτω:

• Αύξηση του βασικού μισθού σε επίπεδα πάνω από το συσσωρευμένο πληθωρισμό τουλάχιστον 15%
• Ειδικά για την περιοχή μας άμεσο διπλασιασμό του επιδόματος παραμεθορίου για τους εκπαιδευτικούς

• Μισθολογική απόδοση του Κλιμακίου της «παγωμένης» μισθολογικής εξέλιξης κατά τη διετία 2016-17
• Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού
• Επίδομα ενοικίου για όλους τους εκπαιδευτικούς
• Ενίσχυση και επιτάχυνση της απόδοσης του Μεταφορικού Ισοδυνάμου

• 50% έκπτωση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τους εκπαιδευτικούς και κάλυψη εξόδων μετάβασης από/προς τον τόπο μόνιμης κατοικίας
• Διάθεση κτηριακών υποδομών που ανήκουν στο Δημόσιο, μετά από συντήρηση/ανακατασκευή, για τη στέγαση εκπαιδευτικών στα νησιά, με σύσταση ειδικού φορέα διαχείρισης στα πρότυπα των κατοικιών των στρατιωτικών (ΣΟΑ)

Από την πλευρά του, ο κ. Ξάφης, καταρχάς εξέφρασε την ικανοποίησή τους που φέτος δεν αντιμετωπίζουν κανένα λειτουργικό πρόβλημα στα σχολεία της περιοχής μας», εκφράζοντας την ικανοποίησή τους.

«Ζητάμε τα αυτονόητα από την πολιτεία», είπε τονίζοντας ότι θέλουν αξιοπρεπή μισθό και, επίσης, προτείνουν να σιτίζονται οι εκπαιδευτικοί στη Λέσχη αξιωματικών.

Τέλος, ο κ. Τσικνής είπε, μεταξύ άλλων: «Οι ανατιμήσεις φωτιά στις τιμές της ενέργειας και σε βασικά είδη διαβίωσης και κατανάλωσης (στέγη, είδη διατροφής, μεταφορικά μέσα κλπ) εδώ και πάνω από ένα χρόνο, κατατρώγουν το άλλωστε πενιχρό εισόδημα των οικογενειών σε βαθμό που αδυνατούν να βγάλουν το μήνα».

Είπε, επίσης, ότι, φέτος, τα σχολεία παρά τις θριαμβολογίες του υπουργείου Παιδείας για τους διορισμούς και τις καινοτομίες που τάχα εισάγει, αντιμετωπίζουν «εκρηκτικά» προβλήματα.

Η υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών «σπάει κόκαλα», αγγίζει το 60% τα χρόνια των Μνημονίων.

Οι αυξήσεις στα σχολικά είδη είναι μεγάλες, μόνο στο χαρτί φωτοτυπίας, ξεπερνούν το 30%! Τεράστιες είναι επίσης οι αυξήσεις στο ρεύμα και στο πετρέλαιο, με κίνδυνο να ανάβει η θέρμανση με το... σταγονόμετρο.

Διαβάστε ακόμη

Εκδήλωση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τις Ευρωεκλογές με Κ. Αρβανίτη, Ζ. Τσιριγώτη, Κ. Γιαννακά

Συνέδριο με θέμα «Ο ρόλος της δημοσιογραφίας στην τοπική ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος στην περιφέρεια»

Γ. Χατζημάρκος: «Αυτοί οι «ευαίσθητοι» δεν είναι φίλοι του περιβάλλοντος. Φίλοι του... μαζούτ είναι.»

Λήγει η προθεσμία για τις εγκαταστάσεις αδέσποτων ζώων

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η άσκηση «Δια Πυρός 2024» στη Ρόδο

Ριζικές παρεμβάσεις για το κέντρο υπόσχεται ο δήμαρχος

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη

Θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στην Ακρόπολη της Ρόδου