Επενδύσεις για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος

Επενδύσεις για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος

Επενδύσεις για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1575 ΦΟΡΕΣ

Η Ελλάδα, βρίσκεται σήμερα στην 25η θέση της παγκόσμιας κατάταξης του World Economic Forum για την ανταγωνιστικότητα των χωρών στον τουρισμό, ανάμεσα σε 140 οικονομίες, (σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του δείκτη Ανταγωνιστικότητας Ταξιδίων και Τουρισμού) και στη­ 18η για τις Υποδομές Τουριστικών Υπηρεσιών.

Ο ελληνικός τουρισμός έχει αναμφίβολα πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα: πολιτισμική κληρονομιά, φυσικό τοπίο και ποικιλομορφία θα μπορούσαν εύκολα να μετατραπούν σε ισχυρό παγκόσμιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσα από τη βιώσιμη διαχείριση των τουριστικών προορισμών. Ειδικά σε ό,τι αφορά στην προώθηση ενός μοντέλου ήπιας τουριστικής ανάπτυξης με έμφαση στην τοπική γαστρονομία, την επαφή με τη φύση, τον πολιτισμό και τον ελληνικό τρόπο ζωής, μέρη όπως τα νησιά μας, μπορούν να αναβαθμίσουν τη θέση τους στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη και να βελτιώσουν κατά πολύ το επίπεδο διαβίωσης των κατοίκων μέσω της τουριστικής δραστηριότητας.

Με το υπό σχεδιασμό Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τον τουρισμό και το νομοθετικό πλαίσιο για τις στρατηγικές επενδύσεις Κυβέρνηση, Ε.Ο.Τ, αλλά και από την πλευρά τους οι περιφέρειες και οι δήμοι, δείχνουν να υποστηρίζουν μεν τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό και τις επενδυτικές πρωτοβουλίες που δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στον ποιοτικό εμπλουτισμό του παραδοσιακού τουριστικού προϊόντος «Ήλιος και Θάλασσα», ωστόσο παρατηρούνται κενά στη μεθοδικότητα και καθυστερήσεις στην ταχύτητα.

Στρατηγικές επενδύσεις στον τουρισμό για ισχυρότερο brand «Ελλάδα»
Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε ότι ο ελληνικός τουρισμός σταδιακά αλλάζει. Το brand value της Ελλάδας επαναπροσδιορίζεται, μεταβάλλεται και εξελίσσεται μέσα από τις Στρατηγικές Επενδύσεις και τις Εμβληματικές Επενδύσεις Εξαιρετικής Σημασίας. Πρόκειται για επενδύσεις με ποιοτικά διαφορετικό, αναβαθμισμένο, χαρακτήρα. Επενδύσεις που συνδυάζουν την πολυτέλεια με την πράσινη οικονομία, πρωτοπορούν, δε, στην καινοτομία και την οικονομία χαμηλού ενεργειακού και περιβαλλοντικού αποτυπώματος συμβάλλοντας σημαντικά στην επόμενη μέρα του ελληνικού τουρισμού.

Επενδύσεις οι οποίες προσφέρουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, και αυθεντικές εμπειρίες στον επισκέπτη, με γνώμονα το σεβασμό στο περιβάλλον και τον άνθρωπο και που επανατοποθετούν το ελληνικό προϊόν, στην παγκόσμια αγορά με πολλαπλά οφέλη για τη χώρα, τον συγκεκριμένο τουριστικό προορισμό και την κοινωνία. Επενδύσεις σαν κι αυτές μπορούν σταδιακά να οδηγήσουν την Ελλάδα στην προσέλκυση υψηλότερης αξίας τουριστικών ομάδων, στην αύξηση του μέσου εσόδου ανά επισκέπτη και να ανοίξουν το δρόμο για την παρουσία της Ελλάδας σε νέες αγορές αυξάνοντας το brand value της.

Η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη
Τα τελευταία χρόνια οι στρατηγικές επενδύσεις στον τουρισμό με την ανάπτυξη σύγχρονων τουριστικών συγκροτημάτων, βλέπουμε να παίρνουν σάρκα και οστά σε πολλούς παραδοσιακούς και νέους προορισμούς από την Κρήτη και την Εύβοια μέχρι τη Βόνιτσα και την Κέρκυρα.


Ένα χαρακτηριστικό και επιτυχημένο παράδειγμα αναβάθμισης του τουριστικού μοντέλου το συναντάμε στην Ίο. Από τις 8 στρατηγικές επενδύσεις που ενέκρινε η Διϋπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων τον Ιούλιο του 2020, οι 3 ήταν στην Ίο, το outsider των Κυκλάδων. Η Ίος, το νησί της νεολαίας και του “party mood”, έκανε το ντεμπούτο του στο τουριστικό γίγνεσθαι ως το νησί της διασκέδασης, που συγκέντρωνε οικονομικό τουρισμό από όλο τον δυτικό κόσμο: Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία. Σήμερα η τουριστική εικόνα του νησιού έχει αλλάξει πλήρως.


Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις που υλοποιούνται από τον Όμιλο Calilo είναι η απόδειξη ότι το νησί έχει ανέβει ένα ακόμα επίπεδο. Το πλάνο του Ομίλου για ανάπτυξη πολυτελών καταλυμάτων απορρίπτει το μοντέλο της άναρχης, διάσπαρτης και μεγάλης σε ένταση δόμησης και θέτει ως βασική στόχευση την ήπια και βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Με ανώτατο εκ του νομοθετικού πλαισίου επιτρεπόμενο όριο δόμησης στο 0,2, ο σχεδιασμός των τουριστικών υποδοχέων του Ομίλου Calilo προτείνει έως 75% χαμηλότερο του ισχύοντος συντελεστή δόμησης -από 0,06 έως 0,04, ο οποίος αντιστοιχεί στο 50% του Συντελεστή Δόμησης για την εκτός σχεδίου περιοχή στην Ίο. Παράλληλα εκτιμάται ότι θα υποστηρίξει περισσότερες από 1000 θέσεις εργασίας κατά την πλήρη λειτουργία των μονάδων του.


Ο Όμιλος, πέραν της στόχευσης στην προσέλκυση υψηλής προστιθέμενης αξίας επισκεπτών και στη δημιουργία των προϋποθέσεων για την ήπια τουριστική ανάπτυξη, κάνει ένα ακόμα βήμα με πυξίδα τη βιωσιμότητα, προτείνοντας συγκεκριμένες ενέργειες για την προστασία του περιβάλλοντος και της ποικιλομορφίας του νησιού, ενισχύοντας το κοινωνικό και μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμά του. Με εκπόνηση μελέτης Φέρουσας Ικανότητας, την πρόταση για δημιουργία παρατηρητηρίων παρακολούθησης του ευαίσθητου οικοσυστήματος του νησιού, την εκπόνηση μελετών για την προστασία και ανάπτυξη της βλάστησης στις περιοχές δραστηριοποίησής του κ.α. ο Όμιλος αποδεικνύει ότι ο βιώσιμος τουρισμός μπορεί να γίνει πράξη.

Διαβάστε ακόμη

Συνάντηση Όλγας Κεφαλογιάννη με στελέχη της EasyJet

Ευρωπαϊκός τουρισμός: Αύξηση ταξιδιωτικών δαπανών 14,3%

O Όμιλος Mitsis προσθέτει νέο προορισμό στο χαρτοφυλάκιό του με την εξαγορά 4* ξενοδοχειακού θερέτρου

Λοκομοτίβα της ελληνικής οικονομίας ο Τουρισμός

Tour operators: Ακόμη πιο ψηλά φέτος η Ελλάδα

Αύξηση 5% σημειώθηκε τον Απρίλιο στις αφίξεις τουριστών με τσάρτερ

Jobmatch: Το νέο «εργαλείο» για εργαζόμενους και επιχειρήσεις στον τουρισμό

Η Ελλάδα αποκτά μια σταθερή βάση τουριστικών ροών στα επίπεδα των 30 εκατομμυρίων αφίξεων