Να μεταφερθεί στον δήμο το προσωπικό της «ΡΟΔΑ»

Να μεταφερθεί στον δήμο το προσωπικό της «ΡΟΔΑ»

Να μεταφερθεί στον δήμο το προσωπικό της «ΡΟΔΑ»

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2410 ΦΟΡΕΣ

Αυτό αποφάσισε προχθές το δημοτικό συμβούλιο

Να μεταφερθεί στον δήμο το προσωπικό της Δημοτικής Επιχείρησης Συγκοινωνιών «ΡΟΔΑ», αποφάσισε προχτές κατά πλειοψηφία το δημοτικό συμβούλιο Ρόδου, όπου και τέθηκε το θέμα της διατήρησής του ή όχι ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, όπως προβλέπει σχετικός νόμος του υπουργείου Εσωτερικών.

Στη συνεδρίαση του Σώματος έγινε εκτενής συζήτηση και τέθηκαν έντονοι προβληματισμοί, τόσο για το μέλλον των 45 εργαζομένων της Επιχείρησης, όσο και για το μέλλον του συγκοινωνιακού έργου στη Ρόδο, με αποτέλεσμα κάποιοι σύμβουλοι, είτε να καταψηφίσουν την πρόταση, είτε να ψηφίσουν λευκό.

Μεταξύ αυτών που καταψήφισαν την πρόταση ήταν και ο νεοεκλεγείς δήμαρχος κ. Αλ. Κολιάδης, που επισήμανε, ότι υπάρχει κίνδυνος να χάσει η «ΡΟΔΑ» το συγκοινωνιακό έργο με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Ο πρόεδρος της Επιχείρησης Δημήτρης Παρασκευάς, που παρευρέθηκε, αναφέρθηκε αναλυτικά στη λειτουργία της «ΡΟΔΑ» που συμπλήρωσε 70 χρόνια ζωής και στάθηκε ιδιαίτερα στα προβλήματα των τελευταίων ετών λόγω της υποστελέχωσης που αντιμετωπίζει.

Το προσωπικό της Επιχείρησης, σήμερα αποτελείται από 45 άτομα με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου (συμπεριλαμβάνονται και 6 άτομα ΑμεΑ), εκ των οποίων οι οδηγοί είναι μόνο 12 και αυτό έχει ως αποτέλεσμα, η Επιχείρηση να μην μπορεί ν’ ανταπεξέλθει στην πραγματοποίηση ούτε καν του συγκοινωνιακού έργου της πόλεως Ρόδου.

«Την τελευταία δεκαετία παρόλες τις προσπάθειες που γίνονται από τις Διοικήσεις διαχρονικά, δεν μας έχει εγκριθεί καμία θέση μονίμου προσωπικού σε αντίθεση με τις αποχωρήσεις, λόγω συνταξιοδότησης, οι οποίες είναι πολλαπλές κάθε έτους. Για την κάλυψη των αναγκών σε προσωπικό, κάθε έτος πραγματοποιούνται προκηρύξεις πρόσληψης προσωπικού ορισμένου χρόνου για να καλυφθούν οι ανάγκες της Επιχείρησης.

Όμως τα τελευταία χρόνια και ειδικά με την ένταξη της Επιχείρησης στο ενιαίο μισθολόγιο παρατηρείται, ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον κυρίως από οδηγούς και χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι, ότι παρά τις σαράντα θέσεις που προκηρύξαμε φέτος, καλύφθηκαν μόνο οι δέκα.

Αυτό οφείλεται στην τεράστια μισθολογική διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, στην ειδικότητα των οδηγών και στην τεράστια ζήτηση οδηγών που υπάρχει στο νησί μας λόγω της τουριστικής κίνησης», δήλωσε ο κ. Παρασκευάς.

Όλα τα παραπάνω και σε συνδυασμό με τις αποχωρήσεις προσωπικού λόγω συνταξιοδότησης, που θα επέλθουν τα επόμενα έτη, έχουν προκαλέσει όπως τόνισε την έντονη ανησυχία στο προσωπικό της Επιχείρησης, ότι μετά από μερικά χρόνια δεν θα μπορεί να εκτελεί το έργο της, οπότε θα είναι μονόδρομος η λύση της Επιχείρησης.

Μάλιστα, οι εργαζόμενοι με δύο γενικές συνελεύσεις που πραγματοποίησαν, αποφάσισαν μετά από ψηφοφορία επί του νομοσχεδίου, και τις δύο φορές με συντριπτική πλειοψηφία (ψήφοι 44 έναντι ενός την πρώτη φορά και ψήφοι 36 έναντι μηδέν τη δεύτερη) να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας τους, κάτι που επιτυγχάνεται με τη μεταφορά του προσωπικού στον δήμο Ρόδου, έτσι ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα το συγκοινωνιακό έργο που θα δημιουργηθεί στη νέα Διεύθυνση Συγκοινωνίας δήμου Ρόδου.

Δηλαδή τάχθηκαν υπέρ της ψήφισης του νομοσχεδίου χωρίς να ζητηθεί εξαίρεση από τον δήμο Ρόδου.

Ο κ. Κοντουδάκης
Ο κ. Κοντουδάκης
Ο κ. Κοντουδάκης
Ο κ. Κοντουδάκης

 

Για το θέμα, μίλησε στο δημοτικό συμβούλιο και ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων, Μανώλης Κοντουδάκης, ο οποίος παρουσία αρκετών συναδέλφων του αλλά και του προέδρου του Εργατικού Κέντρου Ρόδου, κ. Παναγιώτη Εγγλέζου, ο οποίος επίσης είναι εργαζόμενος στην Επιχείρηση, μετέφερε την αγωνία όλων για το μέλλον το δικό τους αλλά και της επιχείρησης.

«Δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί ούτε η πόλη με τους 12 οδηγούς που έμειναν. Υπάρχουν άτομα που κάνουν εργασίες κι άλλων ειδικοτήτων, ενώ έχουν μείνει ελάχιστοι μηχανικοί.

Ό,τι ψηφίσετε θα το σεβαστούμε, αλλά οι εργαζόμενοι ψήφισαν τη μεταφορά τους στον δήμο με πόνο καρδιάς και όχι ελαφρά τη καρδία. Εμείς αυτό που θέλουμε είναι να εξασφαλίσουμε τις θέσεις εργασίας και το μέλλον μας.

Όταν μπήκαμε στην Επιχείρηση είπαμε ότι εδώ θα μεγαλώσουμε, εδώ θα μεγαλώσουμε τις οικογένειές μας, θα την έχουμε σαν σπίτι μας και το κάναμε.

Ξοδεύουμε ατελείωτες ώρες μέσα σε αυτή την Επιχείρηση. Γιατί έχουμε φιλότιμο και γιατί αυτή η Επιχείρηση μάς έχει βοηθήσει να μεγαλώσουμε τα παιδιά μας και να προσφέρουμε έργο στον ροδιακό λαό», δήλωσε ο κ. Κοντουδάκης και πρόσθεσε:

«Ποιος μας εγγυάται ότι θα συνεχίσουμε να έχουμε εργασία; Όλα αλλάζουν πλέον. Ίσως φαίνεται εγωιστικό το να έρθουμε στον δήμο για να εξασφαλιστούμε, αλλά είναι η αλήθεια. Μπείτε στη θέση μας... τι θα διαλέγατε; Με το χέρι στην καρδιά, όμως. Εμείς με το χέρι στην καρδιά αλλά με πολύ πόνο, αποφασίσαμε τη μεταφορά μας στο δήμο».

Σημειώνεται ότι και η πρόεδρος των εργαζομένων του δήμου κα Ντέπη Μιχαηλίδου που παρευρέθηκε δήλωσε ότι ο σύλλογος στηρίζει το προσωπικό της επιχείρησης στην απόφαση που πήρε όμως υπογράμμισε, ότι τα πράγματα δεν θα είναι ρόδινα στον δήμο.

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Αντώνης Καμπουράκης, δήλωσε ότι όντως το δίλημμα είναι πολύ δύσκολο, όπως και οι αποφάσεις. Ευχαρίστησε τους προέδρους, τους εργαζόμενους και είπε ότι πρόσφεραν τα μέγιστα παντού λέγοντας ότι «η ΔΕΣ “ΡΟΔΑ” πρόσφερε τα μέγιστα στο συγκοινωνιακό έργο του νησιού.

Η Επιχείρηση δύο φορές τα τελευταία χρόνια εξαιρέθηκε από τον νόμο του ανταγωνισμού μαζί με τη Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών Αθηνών και Θεσσαλονίκης παρασύροντας και τη Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών Κω.

Αυτό έγινε και το 2020 αλλά και το 2022. Η εισήγησή μου στην παράταξη είναι να ενωθεί η ΔΕΣ «ΡΟΔΑ» με τον δήμο της Ρόδου, να μην εξαιρεθεί και να έρθει εδώ. Το συγκοινωνιακό έργο έχει αποδειχτεί αποτελεσματικό παρά τα προβλήματα που έχουν κληρονομηθεί.

Δεν είναι προσωπικοί οι λόγοι που αναγκάζουν τη λήψη απόφασης υπέρ της ενοποίησης της Επιχείρησης με τον δήμο της Ρόδου. Δεν έχει να κάνει με καμία ευσπλαχνία», δήλωσε ο δήμαρχος και υπογράμμισε ότι είναι ελάχιστες οι πιθανότητες για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού.

Τέλος σε ό,τι αφορά το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης για το οποίο επίσης έγινε συζήτηση στο Σώμα καθώς αποτελεί κι εκείνο με τη σειρά του νομικό πρόσωπο, πάρθηκε η απόφαση να ζητηθεί από τον δήμο η εξαίρεσή του από τον νόμο ώστε να συνεχίσει να λειτουργεί όπως μέχρι σήμερα.

Μάλιστα ο πρόεδρός του, κ. Σέργιος Αϊβάζης, παρουσίασε βίντεο με δηλώσεις της υπουργού Πολιτισμού κας Λίνας Μενδώνη, η οποία αναφερόταν στον μοναδικό πλούτο με έργα που διαθέτει στις συλλογές του.

Οι αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου πρέπει να σταλούν στο υπουργείο το αργότερο μέχρι τις 15 του μήνα.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι στη συνεδρίαση παρευρέθηκαν και αρκετοί νεοεκλεγέντες δημοτικοί σύμβουλοι, ενώ ο πρόεδρος του Σώματος κ. Μιχάλης Σοκορέλος ευχήθηκε σε όλα τα νέα μέλη του δημοτικού συμβουλίου καλή θητεία.

Αλέξανδρος Κολιάδης: Αλήθειες και ψέματα για τη «δημοτική» συγκοινωνία
Σε ανακοίνωσή του ο νεοεκλεγείς δήμαρχος κ. Αλέξανδρος Κολιάδης αναφορικά με την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για τη «ΡΟΔΑ» αναφέρει τα εξής:

«Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου για το θέμα διατήρησης ή μη της Δημοτικής Επιχείρησης Συγκοινωνιών «ΡΟΔΑ» κανείς από τους ομιλητές δεν εξήγησε για ποιον λόγο κινδυνεύουν οι θέσεις εργασίας του προσωπικού της εάν η επιχείρηση συνεχίσει τη λειτουργία της. Γιατί δεν κινδύνευαν χθες ή προχθές οι θέσεις και τώρα ξαφνικά επικαλούνται κίνδυνο;

Οι εργαζόμενοι έχουν εσκεμμένα παραπλανηθεί από συγκεκριμένους "πατερούληδες". Η «ΡΟΔΑ» ως δημοτική κοινωφελής επιχειρηση κατοχυρώνει τις θέσεις εργασίας τους. Δεν είναι ανώνυμη εταιρεία.

Εκείνο που δεν τόλμησε να πει κανείς σε αυτήν τη φαρσοκωμωδία που είδαμε στο δημοτικό συμβούλιο, είναι ότι η δημοτική αρχή του Αντώνη Καμπουράκη με ενέργειες του ιδίου (όπως συνηθίζει να προβάλλει στα δελτία προβολής του) μόλις ιδιωτικοποίησε τη «δημοτική» συγκοινωνία!

Γιατί απλούστατα, ο δήμος ως συνέχεια του κράτους δεν μπορεί να έχει αύριο αποκλειστική χρήση των αστικών και υπεραστικών γραμμών που είχε η ΡΟΔΑ ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου.

Αυτό πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες. Η εικόνα μιας ολόκληρης παράταξης στο δημοτικό συμβούλιο ήταν θλιβερή.

Η ταφόπλακα λοιπόν της «δημοτικής» συγκοινωνίας και η ιδιωτικοποίησή της έχει τη σφραγίδα του Αντώνη Καμπουράκη. Και τα περί κινδύνου των εργαζόμενων ήταν απλώς μία σπέκουλα, ένα κατασκευασμένο παραμύθι.

Αφού είτε χθες, είτε σήμερα, είτε αύριο, το προσωπικό των Κοινωφελών Δημοτικών Επιχειρήσεων πάντα απορροφάται από τους δήμους, όταν αυτές λύονται είτε με νόμο είτε με αποφάσεις των ίδιων των δήμων.

Διαβάστε ακόμη

Ριζικές παρεμβάσεις για το κέντρο υπόσχεται ο δήμαρχος

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη

Θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στην Ακρόπολη της Ρόδου

Κοινή επιστολή του δημάρχου Ρόδου και του προέδρου του ΙΣΡ για τη διευθέτηση των περικοπών που υφίστανται οι εργαστηριακοί γιατροί

Καθορίστηκαν τα εκλογικά τμήματα στα οποία θα ψηφίσουμε στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου

Αθώοι λόγω αμφιβολιών κρίθηκαν από το Πενταμελές Εφετείο Δωδεκανήσου οι δύο εφοριακοί που κατηγορούνταν για δωροληψία

Συνεδρίασε το συντονιστικό για τη δασοπροστασία των νησιών

Από 4 έως 7 Ιουλίου οι «Διάλογοι της Νισύρου»