Εντυπωσιακή η πορεία της κρουαζιέρας και το 2023
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2289 ΦΟΡΕΣ
Οκτώ προσεγγίσεις μέσα στον Δεκέμβριο. Στις 14 Ιανουαρίου το «ποδαρικό»
Εντυπωσιακή ήταν η πορεία της κρουαζιέρας στη Ρόδο (και) το 2023 και αναμένεται το ίδιο καλή-πλην απροόπτου σοβαρού διεθνούς γεγονότος-και για το 2024, σύμφωνα με τον πρόεδρο του δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου, κ. Βασίλη Παπαοικονόμου, ο οποίος, σε δηλώσεις του χθες, εξέφρασε την ικανοποίησή του.
Για το κλείσιμο της φετινής σεζόν
Αισίως προχωράμε προς το τέλος του έτους και όπως έχει ξαναπεί ο κ. Παπαοικονόμου, η κρουαζιέρα για το 2023 έχει εξελιχθεί πάρα πολύ ικανοποιητικά. Μιλώντας με νούμερα, ο πρόεδρος του Λ.Τ. ανέφερε ενδεικτικά ότι μέχρι και τον Νοέμβριο του 2023 είχαμε μία αύξηση της τάξεως του 23,6% σε σχέση με το 2022.
Δηλαδή, είχαμε 448.252 επιβάτες ενώ το 2022 είχαμε 362.739. Μάλιστα, η αύξηση θα μπορούσε να είναι ακόμα μεγαλύτερη εάν δεν συνέβαιναν ορισμένα γεγονότα, όπως ο πόλεμος στο Ισραήλ.
Μάλιστα, αυτό το τελευταίο, έφερε αρκετές ακυρώσεις προσεγγίσεων από κρουαζιερόπλοια που είχαν στο πρόγραμμά τους το Ισραήλ και, δεύτερον, λόγω καιρικών συνθηκών, μέσα στον Νοέμβριο είχαμε πέντε ακυρώσεις προσεγγίσεων από κρουαζιερόπλοια που δεν μπόρεσαν να προσεγγίσουν το λιμάνι μας. «Πάλι είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι με την εξέλιξη που είχε το 2023», είπε ο πρόεδρος.
Οι προοπτικές
Όσο για τις προοπτικές της επόμενης χρονιάς, είπε ότι, αν δεν συμβεί κάτι τραγικό, ο μη γένοιτο, και αλλάξει τον προγραμματισμό, αυτές, είναι πολύ θετικές αφού μέχρι στιγμής έχουμε 390 προγραμματισμένες προσεγγίσεις για τη νέα χρονιά, αρχής γενομένης με το κρουαζιερόπλοιο “Poesia” το οποίο θα μας κάνει «ποδαρικό» στις 14 Ιανουαρίου!
Επίσης, για την επόμενη χρονιά, σύμφωνα με τον κ. Παπαοικονόμου, το ευχάριστο είναι ότι, όπως και το 2023, έχουν αυξηθεί οι πληρότητες στα κρουαζιερόπλοια και γι’ αυτό, ναι μεν, δεν έχουμε τόσο μεγάλη αύξηση προσεγγίσεων ωστόσο έχουμε μεγάλη αύξηση στον αριθμό των επιβατών, σε σχέση με το 2022.
Μάλιστα, αν κάνουμε μία σύγκριση με το 2019 που κι εκείνο ήταν μία καλή χρονιά για την κρουαζιέρα, η αύξηση πλησιάζει γύρω στο 50% σε σχέση με το 2019. Σημειώνεται ότι, μέσα στον Δεκέμβριο έχουμε οκτώ προσεγγίσεις.
Για το “home porting”
Σχετικά με τη χρήση του λιμανιού της Ρόδου ως home port (σ.σ. έναρξη και τερματισμός της κρουαζιέρας στο ίδιο λιμάνι), ο κ. Παπαοικονόμου είπε ότι φέτος έγιναν δύο προσεγγίσεις κατά τις οποίες χρησιμοποιήθηκε το λιμάνι μας ως home port.
Ήταν, βέβαια, με περιορισμένο αριθμό ατόμων αλλά η ίδια εταιρεία αυτό θα το συνεχίσει και του χρόνου, δηλαδή πλοία της να προσεγγίσουν το λιμάνι της Ρόδου ως home port. Επιπλέον το Λ.Τ. έχει επαφές και με άλλες εταιρείες από τις οποίες μάλιστα ζήτησε να τους δηλώσουν τις όποιες παρατηρήσεις τους. Ο πρόεδρος, πάντως, δεν παρέλειψε να πει ότι, οι συζητήσεις που γίνονται, θα έχουν αίσια κατάληξη από το 2025 και μετά.
Τα έργα
Καταρχάς, όσον αφορά στην τελευταία φάση του ξυλοπεζόδρομου, σύμφωνα με τον ίδιο, έχει υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ του Λ.Τ., του δήμου και της εταιρείας και βρίσκονται στη διαδικασία με τον δήμο της Ρόδου να γίνει η σήμανση για το κυκλοφοριακό, ούτως ώστε να μπορέσει η εταιρεία να ξεκινήσει, ακόμη και μέσα στον Δεκέμβριο.
Όσον αφορά το Καρνάγιο, βρίσκεται στη διαδικασία εγκρίσεων από το υπουργείο Ναυτιλίας για να γίνει προστασία του προσήνεμου μόλου-κάτι που προβλεπόταν και από τη σύμβαση που έχει υπογραφεί.
Πριν από δύο ημέρες κοινοποιήθηκε στο Λ.Τ. από την Αποκεντρωμένη η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης από τους διάφορους φορείς ώστε, εφόσον εγκριθεί, να προχωρήσει στις οριστικές μελέτες και να ξεκινήσουν τα έργα.
Μάλιστα, η εταιρεία που έχει αναλάβει τη διαχείριση του Καρνάγιου, έχει φέρει έναν μεγάλο γερανό για να μπορεί να βγάζει μεγαλύτερα σκάφη έξω ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί και μεγαλύτερα για επισκευή.
Σχετικά με τη μεταφορά των αυτοκίνητων του ΟΔΔΥ, ο κ. Παπαοικονόμου επανέλαβε ότι έχει γίνει μία μελέτη για την προσωρινή μετακίνησή τους γιατί υπάρχει και συμφωνία που έγινε με το Τελωνείο, ώστε το Λ.Τ. να κατασκευάσει κτήριο και να περιφράξει κι έναν χώρο για τη μετακίνηση και εμπορευμάτων αλλά κυρίως των κατασχεμένων αυτοκινήτων.
Επειδή, όμως, γι’ αυτό σίγουρα θα υπάρξει μία σχετική καθυστέρηση, το Λ.Τ. έχει ήδη έτοιμη μελέτη για περίφραξη και τοποθέτηση καμερών στο λιμάνι της Ακαντιάς, ύψους 32 χιλιάδων ευρώ ωστόσο, ο κ. Παπαοικονόμου, λόγω της λήξης της θητείας σε λίγες εβδομάδες, αποφεύγει να υπογράψει τη σύμβαση αυτή γιατί υπάρχει η μη δέσμευση της επόμενης δημοτικής αρχής.
Σημείωσε, ακόμη, ότι έχει συμφωνήσει και το Τελωνείο και με τη θέση και τον χώρο που θα περιφράξουν, «οπότε, σίγουρα το 2024 θα έχει απελευθερωθεί το λιμάνι από τα κατασχεμένα αυτοκίνητα», διαβεβαίωσε.