Εγκρίθηκε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Ρόδου για την ερχόμενη χρονιά - Τι περιλαμβάνει

Εγκρίθηκε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Ρόδου για την ερχόμενη χρονιά - Τι περιλαμβάνει

Εγκρίθηκε το πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Ρόδου για την ερχόμενη χρονιά - Τι περιλαμβάνει

Κυριακή Πετρίδου

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1979 ΦΟΡΕΣ

Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα για την Επικοινωνιακή Στρατηγική και την Τουριστική Προβολή του δήμου Ρόδου για το έτος 2024, εγκρίθηκε χθες από τα μέλη της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής, κατά την «αποχαιρετιστήρια» συνεδρίαση της παρούσας θητείας, η οποία χαρακτηρίστηκε από την από καρδιάς τοποθέτηση του προέδρου της, αντιδημάρχου Τουρισμού, κ. Κώστα Ταρασλιά αλλά και τη «φτωχή» εκπροσώπηση των φορέων που μετέχουν.

Στο λεγόμενο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα για την Τουριστική Προβολή, περιγράφονται το σύνολο των προτεινόμενων δράσεων τουριστικής προβολής της Ρόδου, ανεξάρτητα από τον φορέα υλοποίησής τους (σ.σ. ο δήμος, ο ΠΡΟΤΟΥΡ ή άλλος), όπως ορίζεται από τον νόμο και τις εγκυκλίους του Υπουργείου Τουρισμού.

Βασικός του στόχος είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός προγράμματος τουριστικής προβολής του νησιού με στόχο την αποδοτικότερη προβολή του για το έτος 2024.

Βασική στόχευση του προγράμματος είναι η περαιτέρω αύξηση της επισκεψιμότητας στο νησί, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η δημιουργία ακόμη μεγαλύτερης ζήτησης σε υπάρχουσες αγορές, η δημιουργία ενδιαφέροντος σε νέες δυναμικές αγορές, η προβολή εναλλακτικών μορφών τουρισμού που θα προσελκύσουν ζήτηση η οποία θα αυξήσει την επισκεψιμότητα και θα επιμηκύνει την τουριστική πρόοδο και η επιπλέον ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας σε υφιστάμενες και νέες αγορές με διάφορες δράσεις και εξειδικευμένες εκδηλώσεις.

Το Πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου τουριστικού marketing, συμπεριλαμβανομένου του στρατηγικού σχεδιασμού.

Περιλαμβάνονται, επίσης, δράσεις τουριστικής προβολής στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης, συγκεκριμένες ενέργειες, όπως συμμετοχές σε εκθέσεις στις κύριες αγορές του εξωτερικού, της οργάνωσης προωθητικών ενεργειών και γενικά της χρήσης όλων των απαραίτητων εργαλείων προσέγγισης των αγορών-στόχων.

Το πρόγραμμα πρέπει να εγκριθεί από την Επιτροπή τουρισμού για να πληρώνονται οι δράσεις αφού, στη συνέχεια, θα αποσταλεί στον ΕΟΤ και στην Οικονομική Υπηρεσία για να εγκρίνουν τη χρηματοδότηση των δράσεων.

Επίσης, μπορούν να γίνουν τροποποιήσεις στη συνέχεια, ωστόσο είναι υποχρεωμένοι να το καταθέσουν για να μπορεί η επόμενη δημοτική αρχή να ξεκινήσει την υλοποίηση των δράσεων από τις αρχές του νέου έτους.

Η συνεδρίαση
Η χθεσινή συνεδρίαση, στην οποία μετείχαν εκπρόσωποι από τους βασικότερους φορείς που εμπλέκονται στον Τουρισμό της περιοχής μας, ωστόσο σε σχέση με προηγούμενες φορές η εκπροσώπηση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «φτωχή»,

Ξεκίνησε με την αποχαιρετιστήρια, στην ουσία, τοποθέτηση του προέδρου της Επιτροπής, κ. Ταρασλιά, ο οποίος ανέφερε αρχικά:
«…Χάρη στην αμέριστη συμπαράστασή σας, περάσαμε ένα διάστημα με πάρα πολλές δυσκολίες και σίγουρα παρ’ όλο που η δουλειά του Τουρισμού ήταν η δουλειά πολλών ανθρώπων, τόσο υπηρεσιακών όσων και των stakeholders, μάλλον κάτι έγινε καλά, κάτι πήγε καλά αυτό το διάστημα. Και πήγε καλά διότι η Ρόδος, κάθε χρόνο, φθάνει σε καινούργια ρεκόρ.

Η Ρόδος έφθασε να κάνει πρωταθλητισμό και έχουμε και το ευχάριστο μήνυμα, το χθεσινό, ότι η Google παρουσιάζει τη Ρόδο πρώτη σε αναζητήσεις. Αυτό μας θυμίζει λίγο και ένα μεγάλο ερώτημα που είχαμε θέσει στις αρχές για τη μοναδικότητα γραφής που πρέπει να έχει το νησί, κάτι που το καταφέραμε».

»Και-συνέχισε-καταφέραμε πάρα πολλά πράγματα μαζί: καταφέραμε να ξεπεράσουμε τον κορωνοϊό ανοίγοντας τον προορισμό μας και η επιθυμία του να έρθει στη Ρόδο κάποιος δεν έγινε απλά, όταν έχουμε μία Μεσόγειο και έναν ολόκληρο κόσμο με παρόμοιο τουριστικό προϊόν και μάλιστα με τιμές που μπορεί να ήταν πιο ελκυστικές από τις δικές μας. Όμως, τα καταφέραμε».

Όσο για τη χθεσινή συνάντηση ο αντιδήμαρχος θέλησε να ξεκαθαρίσει: «Σε καμία περίπτωση δεν προσπαθούμε να προκαταλάβουμε τις οποιεσδήποτε προγραμματισμένες δράσεις μίας νέας δημοτικής αρχής που αναλαμβάνει πρώτη Ιανουαρίου.

Εγώ προσωπικά, από την πρώτη στιγμή που έληξαν οι δημοτικές εκλογές θεώρησα υποχρέωσή μου να συνεχίσουμε τις δράσεις σύμφωνα με το αποτέλεσμα των δημοτικών εκλογών του 2019, με τη θητεία μας να λήγει στις 31 Δεκεμβρίου».

«Κάνουμε ακριβώς ό,τι χρειάζεται από άποψη Δημόσιας Διοίκησης», είπε και ανέφερε ότι έφεραν για έγκριση ένα Επιχειρησιακό Πρόγραμμα που είναι οι βασικές γραμμές όσων κάνει ο δήμος, η λειτουργία της Διεύθυνσης.

Είπε, όμως, στη συνέχεια: «Δεν σας κρύβω-μην το θεωρήσετε σαν παράπονο-ότι σήμερα θα έπρεπε οι θεσμικοί φορείς που είναι τυπικά στην Επιτροπή Τουρισμού να ήταν εδώ. Γι’ αυτό για μένα έχει ιδιαίτερη αξία και σημασία ότι βρίσκεστε εδώ».

«Την περίοδο την οποία ξεκινήσαμε, υπήρχε το μεγάλο στοίχημα, ποιο είναι το μεγάλο βήμα για να πάμε παραπέρα. Και πραγματικά νομίζω ότι έγιναν αρκετά πράγματα τα οποία μπορεί να θεωρούνται αυτονόητα αλλά δεν ήταν τόσο αυτονόητα», είπε κάνοντας έναν μικρό απολογισμό και ανέφερε ότι παρέλαβαν μία Διεύθυνση Τουρισμού όπου οι πληροφορίες δίνονταν…με ωράριο δημοσίων υπαλλήλων.

Έτσι, το επέκτειναν ώστε κατά τη σεζόν τα info-kiosks να λειτουργούν και το βράδυ αλλά και το Σάββατο. Είπε, ακόμη, ότι δεν υπήρχαν ούτε τα διαφημιστικά βίντεο ούτε και οι φωτογραφίες με δικαιώματα της Διεύθυνσης.

«Ο απόλυτος, λοιπόν, τουριστικός προορισμός, έπρεπε κάποια πολύ λογικά πράγματα και αυτονόητα να τα προχωρήσει», είπε και ανέφερε ως παράδειγμα ότι ήταν οι πρώτοι που μίλησαν για ψηφιακούς νομάδες όπως και για τη χαρτογράφηση μονοπατιών. Κάποια δεν προχώρησαν, ανέφερε στη συνέχεια ο κ. Ταρασλιάς, αφήνοντας και κάποιες αιχμές.

Όπως είπε, μάλιστα, σ’ αυτό μπορεί ν’ ασκηθεί κάποια κριτική και είναι κάτι που έχει να κάνει και με τις δικές τους εσωτερικές αδυναμίες. «Διότι, καμιά φορά, ακόμα και στις ίδιες τις παρατάξεις, μπορεί να μην συνεχίζεται το έργο κάποιου άλλου», είπε χαρακτηριστικά.

Για να συνεχίσει λέγοντας: «Το σίγουρο είναι ότι δεν φοβηθήκαμε, ακόμα και όταν βρέθηκε η Ρόδος χωρίς περίπτερο να προχωρήσουμε στο να νοικιάζουμε χώρους-ήμασταν ο μόνος προορισμός σε όλη τη χώρα ο οποίος, σε συνεργασία με τον ΠΡΟΤΟΥΡ που επανιδρύθηκε, δεν αφήσαμε τη Ρόδο να είναι χωρίς την ιδιαίτερη και ξεχωριστή παρουσία, όπως εμείς την πιστεύουμε».

Έτσι, λοιπόν, τα δύο τελευταία χρόνια αφού η Ρόδος δεν στεγαζόταν στο μεγάλο περίπτερο της περιφέρειας, που το σταμάτησαν όπως είπε, θεώρησαν ότι η Ρόδος δεν πρέπει να παραμείνει απλώς σ’ ένα stand και τα δικά μας περίπτερα.

«Το σίγουρο είναι, ότι εμείς δείξαμε ότι είμαστε πιο σημαντικοί από άλλες περιοχές. Και όχι μόνο αυτό. Συνεργαστήκαμε με όλους όσους έπρεπε για να προωθήσουμε μεγάλες ιδέες, όπως η ιδέα του περιβάλλοντος, με τη συμμετοχή στο Co-lab», ανέφερε.

Είπε, μάλιστα, ότι ως Διεύθυνση Τουρισμού, το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα θα το παραδώσουν ως ένα υπόμνημα στη νέα δημοτική αρχή για μία δική τους πρόταση ως κάτι περαιτέρω αφού αυτή θα χαράξει τις επιμέρους πολιτικές για να προχωρήσει ο Τουρισμός. Κλείνοντας, ευχαρίστησε τους ανθρώπους του Τουρισμού και, βέβαια, τους συνεργάτες του για τις γνώσεις που πήρε απ’ αυτούς λέγοντας ότι βγαίνει πολύ «γεμάτος».

Αφού προβλήθηκαν και τα φιλμάκια της Διεύθυνσης Τουρισμού για την προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος, ο κ. Ταρασλιάς θέλησε να διαβεβαιώσει όλους ότι «η θητεία του κ. Καμπουράκη αν σε κάποιον τομέα έδωσε τα πάντα, αυτός ήταν ο Τουρισμός. Και δεν ξέρω τελικά αν οι άνθρωποι του Τουρισμού αντιλήφθηκαν αυτό το πράγμα», όπως είπε.

Στη συνέχεια, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τουρισμού, κα Βεατρίκη Σέρβου, μίλησε για το νέο Επιχειρησιακό λέγοντας, μεταξύ άλλων, ότι συμμετέχουν σε εκθέσεις καθώς η φυσική παρουσία σ’ αυτές εξακολουθεί να είναι πολύ σημαντική μιας και εκεί γίνονται πολύ σημαντικές επαφές με φορείς από άλλες χώρες.

Όπως είπε, είναι πολύ σημαντικό ότι η Ρόδος συμμετέχει με δικό της περίπτερο στο Βερολίνο και το Λονδίνο, που είναι οι βασικές εκθέσεις αφού έχουν τον δικό τους χώρο για τις συναντήσεις.

Ακόμη, η Διεύθυνση Τουρισμού έχει κάνει αυτά τα φιλμάκια κι έχει στο Πρόγραμμα να κάνει κι άλλα, γιατί προσπαθούν να πιάσουν διάφορα κομμάτια του τουριστικού μας προϊόντος και να τα προβάλουν, κάτι που τους βοηθάει πολύ στις εκθέσεις.

Πολλή δουλειά γίνεται και στον τομέα των press και fun trips που φέτος βοήθησε πολύ στην «επαναφορά» του Τουρισμού μας μετά τις πυρκαγιές. «Θα μπορούσαμε να είχαμε υποστεί μεγάλη καταστροφή, όμως καταφέραμε με πολύ μεγάλη προσπάθεια που καταβάλαμε τον Ιούλιο και τον Αύγουστο η κατάσταση να επανέλθει στα αρχικά της επίπεδα», είπε η κα Σέρβου αφού οι άνθρωποι αυτοί όταν ήρθαν μετά τη φωτιά διαπίστωσαν ότι υπάρχουν πολλά που μπορούν να δουν και να κάνουν τις διακοπές τους και στη συνέχεια αυτό το διαφήμισαν.

Κλείνοντας, είπε ότι θα συζητήσουν με τον νέο αντιδήμαρχο Τουρισμού και θα στηρίξουν τα όποια σχέδιά του ενώ ευχαρίστησε τον κ. Ταρασλιά και τον προκάτοχό του, κ. Θανάση Βυρίνη, για τη συνεργασία.

Το μέλος της Διοίκησης της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων, κα Γιολάντα Κάππα, ευχαρίστησε τον κ. Ταρασλιά, για τη συνεργασία τους, που ήταν άψογη, όπως είπε, και ανέφερε έζησαν δύσκολες στιγμές τα τελευταία χρόνια αλλά «οι αριθμοί μιλάνε μόνοι τους» και οι δράσεις που έκαναν τα τελευταία χρόνια έφεραν αποτέλεσμα. Είπε, όμως, ότι όλη η καλή δουλειά που κάνουν θα πρέπει να επικοινωνηθεί καλύτερα και προς τους τοπικούς παράγοντες.

Ο κ. Βαγγέλης Μουστακάκης, μέλος της Διοίκησης του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων, είπε, μεταξύ άλλων, ότι σε κάτι στο οποίο επιμένει είναι ότι για να στηριχθεί όλο αυτό το οικοδόμημα του Τουρισμού μας, χρειάζονται άνθρωποι, μιλώντας και για τους εργαζόμενους και τους κατοίκους. Ο ίδιος στάθηκε ιδιαίτερα στο σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν στο νησί μας με την εξεύρεση προσωπικού.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δωδεκανήσου, κ. Γιάννης Γλυνός, είπε, ότι το νέο Επιχειρησιακό αποτελεί βασικό οδηγό για την επόμενη δημοτική αρχή και συμφώνησε με τον πρόεδρο των εστιατόρων, κ. Γιάννη Κλούβα, σχετικά με τον σχεδιασμό για τη φέρουσα ικανότητα του νησιού, την επάρκεια των υποδομών, του νερού κ.λπ.

Ο κ. Σάββας Παγωνάκης, μέλος της Διοίκησης του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, κάλεσε όλους να δώσουν έμφαση στην εκπαίδευση του προσωπικού και τόνισε ότι διαφήμιση είναι και η ποιότητα ζωής του Ροδίτη, μεταφέροντας κι εκείνος την ανησυχία τους για τις υποδομές.

Η ξενοδόχος της πόλης κα Μαριλένα Γιωργά είπε, ότι ο δήμος Ρόδου στέκεται αρωγός στην προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος. Δεν παρέλειψε επίσης να πει ότι θα ήθελαν να συζητήσουν με τους εκπροσώπους του δήμου τις ιδιαιτερότητες των ξενοδοχείων της πόλης σε σχέση με τα υπόλοιπα, όπως για τον χειμερινό τουρισμό, το πρόβλημα με το πάρκινγκ κτλ.

Στο σημείο αυτό ο κ. Ταρασλιάς δεν παρέλειψε να πει ότι μετά τη βράβευση της Ρόδου ως τον καλύτερο προορισμό για City Break, αυτό μας δίνει μία ώθηση, ωστόσο θα πρέπει να σχεδιαστεί.

 

Διαβάστε ακόμη

Ριζικές παρεμβάσεις για το κέντρο υπόσχεται ο δήμαρχος

Ανοικτός για το κοινό ο ξενώνας της Αγίας Αικατερίνης στη Μεσαιωνική Πόλη

Θα ολοκληρωθούν οι εργασίες στην Ακρόπολη της Ρόδου

Κοινή επιστολή του δημάρχου Ρόδου και του προέδρου του ΙΣΡ για τη διευθέτηση των περικοπών που υφίστανται οι εργαστηριακοί γιατροί

Καθορίστηκαν τα εκλογικά τμήματα στα οποία θα ψηφίσουμε στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου

Αθώοι λόγω αμφιβολιών κρίθηκαν από το Πενταμελές Εφετείο Δωδεκανήσου οι δύο εφοριακοί που κατηγορούνταν για δωροληψία

Συνεδρίασε το συντονιστικό για τη δασοπροστασία των νησιών

Από 4 έως 7 Ιουλίου οι «Διάλογοι της Νισύρου»