Χρήστος Γιαννούτσος: Καμία συζήτηση για την (Τριτοβάθμια) Εκπαίδευση στα ελληνικά νησιά

Χρήστος Γιαννούτσος: Καμία συζήτηση για την (Τριτοβάθμια) Εκπαίδευση στα ελληνικά νησιά

Χρήστος Γιαννούτσος: Καμία συζήτηση για την (Τριτοβάθμια) Εκπαίδευση στα ελληνικά νησιά

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 648 ΦΟΡΕΣ

Γράφει o Χρήστος Γιαννούτσος*

Η σύσταση μη κρατικών πανεπιστημίων αποτελεί θέμα συζήτησης εδώ και αρκετούς μήνες.

Από τη μια, υπάρχουν οι φωνές που ισχυρίζονται, ότι η σύσταση μη κρατικών πανεπιστημίων αποτελεί το βήμα προς τον εκσυγχρονισμό της χώρας μας και από την άλλη υπάρχουν οι φωνές που ισχυρίζονται ότι η σύσταση μη κρατικών πανεπιστημίων θα αποτελέσει την «ταφόπλακα» της δωρεάν δημόσιας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Μέσω του παρόντος άρθρου επιθυμώ να θίξω δύο ζητήματα, τα οποία δυστυχώς δεν έχουν τεθεί επαρκώς στον δημόσιο διάλογο στην περιοχή της Δωδεκανήσου: πρώτον, την απουσία πρωτοβουλιών για την ενίσχυση των Πανεπιστημίων που εδρεύουν στα ελληνικά νησιά (Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ιόνιο Πανεπιστήμιο) και, δεύτερον, τις πρωτοβουλίες των δημάρχων Χάλκης, Τήλου και Σύμης για τη στήριξη των παιδιών των ελληνικών ακριτικών νησιών που επιθυμούν να επιτύχουν την πρόσβασή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ως προς την ενίσχυση του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ο Σωτήρης Ντάλης, πρόεδρος του Τμήματος Μεσογειακών Σπουδών της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, έχει αναφερθεί πολλάκις στην ανάγκη αναβάθμισης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και στο αίτημα από τη ροδιακή κοινωνία για τη δημιουργία Τμήματος Τουρισμού και Φιλοξενίας στη Ρόδο.

Εγώ προσωπικά, σε προηγούμενο άρθρο μου σχετικά με την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων, έχω επισημάνει την ανάγκη για την αναβάθμιση της ΑΣΤΕΡ στη Ρόδο και της ΑΣΤΕΚ στην Κρήτη από ΙΕΚ σε ΑΕΙ.

Ως προς το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, στο οποίο είμαι υποψήφιος διδάκτωρ, η έλλειψη φοιτητικών εστιών, οι ανεπαρκείς υποδομές για τη στέγαση των πανεπιστημιακών τμημάτων και η έλλειψη διδακτικού προσωπικού οδηγούν στην υποβάθμιση της δημόσιας Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην περιφέρεια Ιονίων Νήσων.

Επομένως, ενώ το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης ενισχύεται ορθώς με πρωτοβουλία της Ελληνικής Πολιτείας, ταυτόχρονα δεν υπάρχει καμία μέριμνα για την αναβάθμιση των νησιωτικών Πανεπιστημίων. Και ως προς την αναβάθμιση του Πανεπιστημίου Αιγαίου, δυστυχώς γίνεται αντιληπτό ότι επικρατεί «άκρα του τάφου σιωπή» από την τοπική αυτοδιοίκηση.

Από την άλλη, πρέπει να γίνει ειδική μνεία στους δημάρχους των μικρών νησιών της Δωδεκανήσου που προσπαθούν με κάθε δυνατό τρόπο να βοηθήσουν τα παιδιά των δήμων τους για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ο δήμαρχος της Χάλκης, ο κύριος Ευάγγελος Φραγκάκης, έχει καταφέρει να αυξήσει τον αριθμό των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο της Χάλκης, ενώ ταυτόχρονα μέσω μνημονίου συνεργασίας με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο επενδύει στη ξενόγλωσση εκπαίδευση των μαθητών και των μαθητριών των Λυκειακών Τάξεων μέσω της τηλεκπαίδευσης.

Η δήμαρχος της Τήλου, η κυρία Μαρία Καμμά-Αλειφέρη, προσπαθεί εδώ και καιρό για τη βελτίωση των συνθηκών στο νησί της Τήλου με την ανέγερση καινούργιου σχολείου για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γυμνασίου-Λυκειακών Τάξεων Τήλου, τη στιγμή που τα παιδιά κάνουν μάθημα σε ΠΡΟΚΑΤ κτήριο στο Μεγάλο Χωριό από το 1997.

Ο δήμαρχος της Σύμης, ο κύριος Ελευθέριος Παπακαλοδούκας, απέστειλε τον Δεκέμβριο επιστολή στον υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, τον κύριο Κυριάκο Πιερρακάκη, με την οποία αιτείται οι μαθητές των δυσπρόσιτων περιοχών να εντάσσονται σε άλλη κατηγορία και να δημιουργηθεί ειδική κατηγορία στα μηχανογραφικά δελτία για την πρόσβασή τους στα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας μας.

Συνεπώς, εφόσον η Ελληνική Πολιτεία σέβεται τις επιταγές του Συντάγματος, πρέπει, λοιπόν, να λαμβάνει υπόψιν την νησιωτικότητα ως προς την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, να ενισχύει διαρκώς τις σχολικές υποδομές των ακριτικών νησιών, να παρέχει μέσω τηλεκπαίδευσης ευκαιρίες δια βίου μάθησης για τα νησιωτόπουλα, και όχι να εξισώνει τα παιδιά των ακριτικών νησιών με εκείνα της ηπειρωτικής Ελλάδας. Η στήριξη των ακριτικών νησιών στον τομέα της παιδείας από την Ελληνική Πολιτεία πρέπει να είναι αυτονόητη, ιδίως από τους Δωδεκανήσιους βουλευτές!

• Ο Χρήστος Γιαννούτσος είναι επαγγελματίας Μεταφραστής στη Ρόδο και υποψήφιος Διδάκτωρ του Τμήματος Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Διαβάστε ακόμη

Ηλίας Καραβόλιας: Περί της δομής των πραγμάτων

Γιώργος Γεωργαλλίδης: Η ανάγκη επιστροφής της ελπίδας

Θεόδωρος Παπανδρέου: Έχει θέση η τιμωρία στη διαπαιδαγώγηση του παιδιού;

Πέτρος Κόκκαλης: Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γιάννης Ρέτσος: Υπερτουρισμός: μύθοι και αλήθειες

Δημήτρης Κατσαούνης: Αυτές οι Eυρωεκλογές χτίζουν γέφυρα με τον Ελληνισμό της Διασποράς

Γιάννης Σαμαρτζής: Τα τεκμήρια διαβίωσης των φορολογουμένων και η δυνατότητα αποφυγής τους

Φίλιππος Ζάχαρης: Εσωτερικός κόσμος, εικόνες και ορισμός του χρόνου