Γ. Νικητιάδης: «Στις επόμενες εκλογές θα είμαστε πρώτο κόμμα»
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1452 ΦΟΡΕΣ
Συνέντευξη στη «Ροδιακή» για όλα τα θέματα της επικαιρότητας στα νησιά μας
Για όλα τα «καυτά» ζητήματα της επικαιρότητας στη Δωδεκάνησο απαντάει ο βουλευτής Δωδεκανήσου και τέως υφυπουργός Πολιτισμού-Τουρισμού, Γιώργος Νικητιάδης, ασκώντας σκληρή κριτική στις μέχρι τώρα ενέργειες της κυβέρνησης ενώ αναφέρεται σε όλες τις πρωτοβουλίες του γι’ αυτά, σε κοινοβουλευτικό επίπεδο, όπως και του ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ.
«Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μάλλον… θα έπρεπε να έχει πάρει τα όρη και τα βουνά!», λέει, χαρακτηριστικά ο βουλευτής Δωδεκανήσου για το συλλογικό αίτημα των νησιωτών, την επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, αλλά και το Μεταφορικό Ισοδύναμο.
Ερωτάται βεβαίως και για το ασφυκτικό πλαίσιο που δημιουργείται για τις επιχειρήσεις στα νησιά, το οποίο επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο μετά την αύξηση των ναύλων μεταφοράς για τα φορτηγά και, όπως λέει ο τέως υφυπουργός, φυσικό είναι αυτό να μετακυλήσει στους νησιώτες και να κάνει τη ζωή τους ακόμα πιο ακριβή.
Η επιτακτική ανάγκη λειτουργίας εδώ Τμήματος Τεχνικής Επιθεώρησης Εργασίας, για το οποίο «φωνάζει» τα τελευταία χρόνια το Εργατικό Κέντρο Ρόδου, και έχει αναδειχθεί τις τελευταίες ημέρες δυστυχώς με τον πιο τραγικό τρόπο, ο κ. Νικητιάδης αναφέρεται στις ενέργειες που έχει κάνει όλο αυτό το διάστημα προς αυτή την κατεύθυνση, και κάνει γνωστό ότι στα τέλη Ιουνίου, οπότε και θα έχουν γίνει οι απαιτούμενες νομοθετικές παρεμβάσεις, ευελπιστούν ότι θα ανοίξει ο δρόμος για να γίνει επιτέλους αυτό πράξη.
Η συνέντευξη του κ. Νικητιάδη στη «Ροδιακή»:
Κύριε βουλευτά, να ξεκινήσουμε με ένα σχόλιό σας για τις τελευταίες δημοσκοπήσεις και ειδικότερα για την «Πλεύση Ελευθερίας» της κας Ζωής Κωνσταντοπούλου, η οποία προ ημερών, «σκαρφάλωσε» στη δεύτερη θέση. Στο κόμμα πώς το επεξεργάζεστε αυτό; Σας προβληματίζει ή το θεωρείτε «φωτογραφία της στιγμής»; Ποιες οι κινήσεις σας από εδώ και πέρα;
Όπως και εσείς ορθώς επισημαίνετε κα Πετρίδου, κάθε δημοσκόπηση αποτελεί μία φωτογραφία της στιγμής. Η «Πλεύση Ελευθερίας» βρέθηκε στη δεύτερη θέση, τώρα είναι ξανά στην τέταρτη. Η εκτίμησή μου είναι ότι η άνοδός της ήταν ένα συγκυριακό φαινόμενο, απολύτως σχετιζόμενο με την υπόθεση των Τεμπών.
Μία υπόθεση που η κα Κωνσταντοπούλου χειρίστηκε σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα, μία υπόθεση που της ήταν αρκετά γνωστή, καθότι την είχε αναλάβει και επαγγελματικά, έχοντας στα χέρια της τις σχετικές δικογραφίες. Εξάλλου, στην υπόθεση των Τεμπών, ο κόσμος δικαίως αντιδρά με θυμό και αγανάκτηση, καθώς η συγκάλυψη που επιχειρεί η κυβέρνηση της Ν.Δ. σε ό,τι αφορά την αποκάλυψη της αλήθειας είναι εμφανέστατη.
Λογικώς λοιπόν, ο κόσμος αντιδρά και λειτουργεί συναισθηματικά, ενώ δεν θα δείξει την ίδια προτίμηση όταν φτάσει η ώρα των εθνικών εκλογών, οπότε και θα αποφασίσουμε ποιος θα κυβερνήσει τη χώρα. Εμείς στο ΠΑΣΟΚ πιστεύουμε ότι διαθέτουμε όλες τις προϋποθέσεις ώστε να παρουσιαστούμε στον ελληνικό λαό με μια εναλλακτική κυβερνητική πρόταση, ικανή να πείσει ότι μπορούμε να είμαστε η επόμενη κυβέρνηση.
Να περάσουμε στο θέμα των ημερών που αναστάτωσε τον εμπορικό κόσμο των νησιών μας αλλά και όλους τους πολίτες: Τις υπέρογκες αυξήσεις στους ναύλους μεταφοράς φορτηγών οχημάτων προς τα νησιά της Δωδεκανήσου. Επιδεικνύοντας ακαριαία ανακλαστικά, καταθέσατε Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή, μόλις «έσκασε» το θέμα.
Αν συνδυάσουμε το παραπάνω, με την έλλειψη κινητικότητας που επιδεικνύει η κυβέρνηση για την επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ αλλά και τις μεγάλες καθυστερήσεις στην καταβολή των πληρωμών του Μεταφορικού Ισοδύναμου, δημιουργείται ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον στα νησιά μας, την ίδια στιγμή που θα έπρεπε να «ελαφρύνονται» και να ενισχύονται.
Ένα σχόλιό σας θα ήθελα και πώς σκοπεύετε να αναδείξετε τα θέματα αυτά το προσεχές διάστημα…
Ο κ. Κικίλιας, χωρίς να διαβουλευτεί με τους Δήμους και τα Λιμενικά Ταμεία, αλλά πολύ περισσότερο χωρίς να έχει συμφωνήσει με τους πλοιοκτήτες, αποφάσισε αυθαιρέτως να μειώσει κατά 50% τα τέλη που καταβάλλουν οι πλοιοκτήτες στα Λιμενικά Ταμεία, προκειμένου αυτοί να μην προχωρήσουν σε αυξήσεις.
Αυτό ιδεατά θα ήταν μία καλή κίνηση, εφόσον διασφαλίζονταν τα έσοδα των Λιμενικών Ταμείων από άλλη πηγή, κάτι που δεν διαφαίνεται με το Πράσινο Ταμείο που επικαλέστηκε και εφόσον είχε υπάρξει συμφωνία και με τους πλοιοκτήτες. Εκ του αποτελέσματος, δεν αποτελεί σοφή κίνηση, αφού όπως φαίνεται, καμία συνεννόηση δεν έγινε με τους πλοιοκτήτες, με συνέπεια η ναυτιλιακή εταιρεία να αποστείλει προσφάτως σε όλες τις μεταφορικές εταιρείες τα νέα τιμολόγιά της, τα οποία θα ισχύσουν από τον Μάιο, με αυξήσεις από 12% έως 15%.
Αυτές οι πολιτικές είναι πολιτικές εκ του προχείρου, πολιτικές που δεν δείχνουν πραγματικό ενδιαφέρον για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά μας. Φοβάμαι ότι ούτε στα εισιτήρια των επιβατών θα καταφέρει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να ελέγξει την κατάσταση και θα έχουμε αυξήσεις και εκεί, οι οποίες θα δημιουργήσουν ένα επιπλέον, τεράστιο πρόβλημα στα νησιά μας.
Περιττό να πω ότι οι αυξήσεις στα μεταφορικά θα μετακυλήσουν και σε αυξήσεις στα προϊόντα, και συνεπώς θα κάνουν τη ζωή μας, τη ζωή των νησιωτών, ακόμη πιο ακριβή. Δε μας φτάνει που ήδη πληρώνουμε πανάκριβα τα προϊόντα, τώρα θα τα πληρώνουμε ακόμη πιο ακριβά, εξαιτίας της ανίκανης κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.
Όσον αφορά τώρα το Φ.Π.Α., να υπενθυμίσω ότι τους μειωμένους συντελεστές Φ.Π.Α. τους έφερε το ΠΑΣΟΚ στη Δωδεκάνησο, ότι την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών την επέβαλε η υποτιθέμενη «πρώτη φορά Αριστερά» του κ. Τσίπρα, ο ΣΥΡΙΖΑ και ότι η Νέα Δημοκρατία διατηρεί το καθεστώς χωρίς μειωμένους συντελεστές.
Ο πρόεδρός μας, ο Νίκος Ανδρουλάκης, στα περιφερειακά μας συνέδρια στη Δωδεκάνησο και στις Κυκλάδες, επανέλαβε σταθερά τη θέση του ΠΑΣΟΚ. Επαναφορά των μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α.. Επίσης το ΠΑΣΟΚ έχει καταθέσει δύο προτάσεις νόμου το 2016 και το 2018, καθώς και τροπολογία το 2020 για την επαναφορά του μέτρου, τις οποίες αγνόησαν τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και η Νέα Δημοκρατία.
Παραλλήλως έχουμε προτείνει τη δημιουργία ειδικού ταμείου από τον υπερβάλλοντα Φ.Π.Α. που εισπράττεται στα τουριστικά νησιά, ώστε αυτά τα έσοδα να επιστρέφουν στην τοπική κοινωνία μέσω έργων και υποδομών. Προσωπικώς, έχω επαναφέρει πολλές φορές το θέμα στη Βουλή, ζητώντας την αλλαγή των συντελεστών Φ.Π.Α. στα νησιά μας.
Όσον αφορά το Μεταφορικό Ισοδύναμο, έχω καταθέσει δύο ερωτήσεις στη Βουλή, ζήτησα την παραίτηση του τότε υπουργού Ναυτιλίας κ. Στυλιανίδη, ενώ έχω καταθέσει και Ερώτηση για την αύξηση των μεταφορικών. Δυστυχώς, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μάλλον θα έπρεπε «να πάρει τα όρη και τα βουνά», διότι η ηγεσία του δεν έχει ιδέα από νησιωτικότητα. Ερωτήσεις έχω κάνει και για τους συντελεστές του Φ.Π.Α..
Από την πλευρά του κόμματός μας, και εγώ προσωπικώς, θα συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε και να πιέζουμε κοινοβουλευτικά, με ερωτήσεις και επίκαιρες ερωτήσεις, και με κάθε πρόσφορο μέσο, την κυβέρνηση για αυτά τα ζητήματα.
Ένα άλλο θέμα που βρίσκεται στην επικαιρότητα το τελευταίο διάστημα στη Ρόδο, με τον πιο τραγικό τρόπο, είναι τα εργατικά ατυχήματα που συνέβησαν διαδοχικά και άνθρωποι «έχασαν» τη ζωή τους. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια το Εργατικό Κέντρο Ρόδου, με όλους τους τρόπους, έχει διατρανώσει την επιτακτική ανάγκη να έχουμε τεχνική επιθεώρηση στη Ρόδο και παρά τις κατά καιρούς υποσχέσεις που δίνονται, κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει. Είναι και αυτό το θέμα στην ατζέντα σας;
Δυστυχώς, τα εργατικά ατυχήματα με θανάτους έχουν αυξημένους αριθμούς στη Ρόδο και στα νησιά μας. Είναι πραγματικά τραγικό να χάνονται αδίκως τόσες ανθρώπινες ζωές εργαζομένων, νέων ανθρώπων που αγωνίζονται να επιβιώσουν. Έχω κάνει Επίκαιρη Ερώτηση και το υπουργείο Ανάπτυξης δεσμεύτηκε για τη θεσμοθέτηση αρχών εποπτείας στο πεδίο «ασφάλεια και υγεία εργαζομένων», που θα ανοίξει τον δρόμο για τη δημιουργία τμήματος Τεχνικής Επιθεώρησης Εργασίας από την Επιθεώρηση Εργασίας, στη Ρόδο.
Συγκεκριμένα, ο αρμόδιος υφυπουργός κ. Τσαβδαρίδης ανέφερε στη Βουλή ότι οι απαιτούμενες νομοθετικές παρεμβάσεις θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το δεύτερο τρίμηνο του 2025, δηλαδή έως το τέλος Ιουνίου. Ξεκίνησα από τον Αύγουστο του 2024 με σχετική επίκαιρη ερώτηση προς το υπουργείο Εργασίας, αλλά η απάντηση ήταν απογοητευτική: «Δεν είμαστε αρμόδιοι».
Συναντήθηκα με τον διοικητή της Επιθεώρησης Εργασίας, κ. Τζιλιβάκη, τον Νοέμβριο του ίδιου έτους, ο οποίος μου εξήγησε ότι χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση από το υπουργείο Ανάπτυξης για να προχωρήσει η ίδρυση του γραφείου. Παρά τις διαβεβαιώσεις, τίποτα δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα και τώρα απέσπασα τη δέσμευση που ανέφερα. Θα περιμένω και ευελπιστώ ότι σύντομα θα έχουμε αυτό το γραφείο στη Ρόδο… και θα αξιολογήσω την κατάσταση στις 30 Ιουνίου, που αναμένεται η νομοθετική ρύθμιση.
Ο «παραλογισμός» της Κεντρικής Διοίκησης είναι ένα θέμα ακόμα που αναδείχθηκε το τελευταίο διάστημα στα νησιά μας, όπως για το τουριστικό λιμάνι της Ρόδου και τα κτήρια που διεκδικεί το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου. Αλλά και στη Σύμη, ο δήμαρχος, Λευτέρης Παπακαλοδούκας, έχει καυτηριάσει εμπόδια που βάζουν κρατικές υπηρεσίες στην ανάπτυξη του νησιού.
Μάλιστα, τα θέματα αυτά, ο δήμαρχος Ρόδου και πρόεδρος της ΠΕΔ Νοτίου Αιγαίου, Αλέξανδρος Κολιάδης, τα έθεσε τις προηγούμενες ημέρες και στον Ευρωπαίο επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολο Τζιτζικώστα, κατά την επίσκεψή του στην περιοχή μας. Πότε θα σταματήσει το Κράτος να μας κάνει τη ζωή ακόμα πιο δύσκολη στα νησιά;
Για να απαντήσω άμεσα στο τελευταίο σκέλος της ερώτησής σας, το κράτος θα σταματήσει να μας κάνει το βίο αβίωτο όταν φύγει η Νέα Δημοκρατία από την Κυβέρνηση. Είναι πλέον σαφές ότι η Νέα Δημοκρατία δεν δείχνει πραγματικό ενδιαφέρον για τα νησιά μας και τα προβλήματά τους. Το ποσοστό που έλαβε στις τελευταίες εκλογές δεν αντικατοπτρίζει την πραγματική βούληση των Δωδεκανησίων.
Είμαι βέβαιος ότι στις επόμενες εκλογές, τόσο στη Δωδεκάνησο όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα, η Νέα Δημοκρατία θα υποχωρήσει στη δεύτερη θέση, ενώ πρώτο κόμμα θα αναδειχθεί το ΠΑΣΟΚ, καθώς εμείς έχουμε τις προτάσεις και τη βούληση να υπηρετήσουμε πραγματικά τον τόπο. Όσον αφορά το ζήτημα των ακινήτων που αναφέρατε, έχω καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή όταν ο κ. Θεοχάρης ήταν στο υπουργείο Οικονομικών.
Ανέδειξα το μεγάλο πρόβλημα που αφορά την περιουσία των δημόσιων ακινήτων, καθώς χιλιάδες από αυτά παραμένουν κλειστά, ανεκμετάλλευτα και σε πολλές περιπτώσεις καταστρέφονται κυριολεκτικώς. Αυτό δείχνει ξεκάθαρα την ανικανότητα της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, να διαχειριστεί ακόμη και τα βασικά ζητήματα του δημόσιου τομέα, υπονομεύοντας έτσι την ανάπτυξη και την ευημερία των νησιών μας. Η έλλειψη σοβαρότητας και σχεδιασμού από πλευράς της Νέας Δημοκρατίας αφήνει τους πολίτες εκτεθειμένους σε συνεχή αδιέξοδα και δυσκολίες.