Μάνος Κόνσολας: «Σε πενταπλάσια τιμή πληρώνουν το νερό οι κάτοικοι των άνυδρων νησιών του Αιγαίου, σε σύγκριση με την Αθήνα»

Μάνος Κόνσολας: «Σε πενταπλάσια τιμή πληρώνουν το νερό οι κάτοικοι των άνυδρων νησιών του Αιγαίου, σε σύγκριση με την Αθήνα»

Μάνος Κόνσολας: «Σε πενταπλάσια τιμή πληρώνουν το νερό οι κάτοικοι των άνυδρων νησιών του Αιγαίου, σε σύγκριση με την Αθήνα»

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 120 ΦΟΡΕΣ

«Το πρόβλημα της υδροδότησης των άνυδρων νησιών της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων, δεν αντιμετωπίζεται με όρους βιωσιμότητας και αειφορίας.

Το παρωχημένο και πανάκριβο μοντέλο μεταφοράς νερού έχει τεράστιο οικονομικό κόστος, μέρος του οποίου μετακυλίεται στους πολίτες των νησιών, που πληρώνουν πενταπλάσιο κόστος για την κατανάλωση νερού σε σχέση με τους κατοίκους της Αθήνας», επισημαίνει σε δήλωσή του ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, ο οποίος κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση για το συγκεκριμένο ζήτημα στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Δρίτσα.

Η Επίκαιρη Ερώτηση του κ. Κόνσολα θα συζητηθεί αύριο το πρωί στη Βουλή.

Η ερώτηση

Προς κύριο Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

ΘΕΜΑ: «Βιώσιμο και Ορθολογικό μοντέλο για την επάρκεια νερού στα άνυδρα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων».

Κύριε Υπουργέ,

Όπως γνωρίζετε το μοντέλο που έχει υιοθετήσει το Ελληνικό Κράτος για την υδροδότηση των άνυδρων νησιών του Αιγαίου και των Κυκλάδων, είναι ένα πανάκριβο, διαχρονικά, μοντέλο.

Υπολογίζεται ότι την περίοδο 2016-2014 η μεταφορά νερού σε αυτά τα νησιά κόστισε στο Κράτος 71 εκατομμύρια ευρώ, τη στιγμή που με λιγότερα χρήματα θα μπορούσαν να δημιουργηθούν λιμνοδεξαμενές και μονάδες αφαλάτωσης και να χρηματοδοτηθούν μελέτες διαχείρισης των υδατικών πόρων σε αυτά τα νησιά.

Το υψηλό κόστος της μεταφοράς νερού μετακυλίεται στους πολίτες των νησιών που πληρώνουν έως και 10,5 ευρώ το κυβικό της κατανάλωσης νερού, πέντε φορές πιο πάνω από όσο το πληρώνουν οι κάτοικοι της ηπειρωτικής χώρας .

Το πρόβλημα είναι ότι η κατάσταση αυτή διαιωνίζεται αφού δεν έχει υιοθετηθεί ένα μοντέλο ορθολογισμού, βιωσιμότητας και αειφορίας.

Ένα ενδεικτικό παράδειγμα είναι η περίπτωση του Καστελορίζου. Χρειάζονται μόλις 500.000 ευρώ για την ανακατασκευή της λιμνοδεξαμενής προκειμένου να μην χρειαστεί να ξαναγίνει μεταφορά νερού και σε συνδυασμό με τη μονάδα αφαλάτωσης.

Επίσης σε 7 νησιά υπάρχουν μονάδες αφαλάτωσης, οι οποίες έχουν αγοραστεί αλλά δεν έχουν ακόμα εγκατασταθεί όπως στη Σύμη, στους Λειψούς, στη Δονούσα, την Κίμωλο, την Αμοργό, την Πάτμο και στη Λέρο.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1.Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου για τη διαχείριση και επάρκεια των υδατικών πόρων στα άνυδρα νησιά του Αιγαίου και των Κυκλάδων, προκειμένου να μειωθεί το κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό αλλά και για τον καταναλωτή σε αυτά τα νησιά.

Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου

Διαβάστε ακόμη

ΠΑΣΟΚ Ν. Δωδεκανήσου: Απαράδεκτη η τοποθέτηση της Β. Φλέσσα στη Βουλή για τα Τέμπη

Μ. Κόνσολας: «Εξετάζεται η αναγκαιότητα δημιουργίας αποκεντρωμένων παραρτημάτων της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, σε Ρόδο και Κω»

Γιάννης Παππάς Υφυπουργός Ναυτιλίας: «Παράταση στις προθεσμίες για τα χωρίς άδεια καταστήματα σε χερσαίες ζώνες λιμένων»

Μ. Κόνσολας: «Ενεργειακή μετάβαση των νησιών με έργα και νέα χρηματοδοτικά εργαλεία»

Ενισχύεται το Κτηματολόγιο Ρόδου με τρεις μηχανικούς - Συνάντηση Μίκας Ιατρίδη με τον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνο Κυρανάκη

Την ίδρυση Ενιαίου Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου στην Κω, ζητά ο Μάνος Κόνσολας

Παρέμβαση του Μάνου Κόνσολα για την ενίσχυση του ΠΠΙ Κάσου και τις διακομιδές

Γ. Παππάς Υφυπουργός Ναυτιλίας: «Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους»