Στο δημοτικό συμβούλιο θα έρθει ο κανονισμός της Νέας Αγοράς Ρόδου

Στο δημοτικό συμβούλιο θα έρθει ο κανονισμός της Νέας Αγοράς Ρόδου

Στο δημοτικό συμβούλιο θα έρθει ο κανονισμός της Νέας Αγοράς Ρόδου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 186 ΦΟΡΕΣ

Εγκρίθηκε από την Οικονομική Επιτροπή

Για όλα τα θέματα της αρμοδιότητάς του μίλησε, χθες, ο Αντιδήμαρχος Μεσαιωνικής Πόλης και Πολεοδομίας, κ. Γιώργος Κακούλης, ο οποίος αναφέρθηκε ειδικότερα στη Νέα Αγορά και τη Μεσαιωνική Πόλη, τονίζοντας ότι θα πρέπει να τηρούνται οι κανονισμοί λειτουργίας τους.

Καταρχήν, αναφέρθηκε στην προχθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, της οποίας ορίστηκε πρόσφατα Πρόεδρος, και όπως είπε διήρκεσε γύρω στις τέσσερις ώρες αφού τα θέματα ήταν πάρα πολλά, δύσκολα και σύνθετα και επρόκειτο για θέματα που δεν είχαν συζητηθεί εδώ και έξι μήνες λόγω της απεργίας των δικηγόρων.

Ενδεικτικό είναι ότι στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης περιλαμβάνονταν τριάντα τακτικά θέματα και τρία έκτακτα. Τα περισσότερα αφορούσαν ανακλήσεις ή μη αδειών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, κυρίως στην πόλη της Ρόδου αλλά και σε χωριά.

Η συζήτηση, σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο, διεξήχθη σε σχετικά καλά επίπεδα, ολοκλήρωσαν όλα τα θέματα και όλα, πλην δύο, εγκρίθηκαν ομόφωνα. Προχώρησαν σε 3 ανακλήσεις αδειών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, σε 11 έδωσαν αναβολή προκειμένου να τους προσκομίσουν δικαιολογητικά και 4 τους απάλλαξαν γιατί θεράπευσαν τις όποιες παραβάσεις.

Σημειώνεται ότι στη συνεδρίαση συμμετείχαν αρκετοί δικηγόροι, μάλιστα όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κακούλης, σχεδόν είχαν μετατρέψει την Επιτροπή…σε δικαστήριο και προς στιγμήν υπήρξε σχετική ένταση ωστόσο μετά όλα κύλησαν ομαλά.

Για τη Νέα Αγορά
Ένα σοβαρό θέμα που υπήρχε στην ημερήσια διάταξη ήταν ο κανονισμός της Νέας Αγοράς, αλλά επειδή ήταν πολλά τα θέματα δεν μπόρεσαν να το συζητήσουν. Έτσι, εγκρίθηκε με την προϋπόθεση να συζητηθεί διεξοδικά στο δ.σ. που θα πάει για την οριστική έγκριση.

Υπενθυμίζεται ότι για τον κανονισμό της Νέας Αγοράς έχει γίνει διαβούλευση εδώ και ένα χρόνο, και με τους καταστηματάρχες που υπέβαλαν τις προτάσεις τους και μάλιστα ενσωμάτωσαν στον κανονισμό κάποιες από αυτές.
Ο κανονισμός έχει τον τίτλο «συμμετέχω στην αναβάθμιση» και θεωρούν ότι είναι πετυχημένος αφού χωρίς τη συμμετοχή της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής αλλά και του τελευταίου πολίτη που δραστηριοποιείται στο χώρο αυτό, αναβάθμιση δεν μπορεί να γίνει.

Το κτιριακό συγκρότημα της Νέας Αγοράς διαθέτει 180 καταστήματα στο ισόγειο και 50 χώρους που χρησιμοποιούνται ως γραφεία στον όροφο. Κάποιοι από τους στόχους του κανονισμού έχουν να κάνουν με τις χρήσεις αφού για πρώτη φορά καθορίζονται ζώνες με διακριτές χρήσεις γιατί σήμερα παρουσιάζεται το φαινόμενο να υπάρχει κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, δίπλα τουριστικό κτλ.

Ο κανονισμός, λοιπόν, προβλέπει ότι οι χρήσεις θα είναι ανά περιοχές και δίνεται μία μεταβατική περίοδος τριών χρόνων ή μέχρι τη λήξη της σύμβασης της μίσθωσης για την αλλαγή χρήσης. Δηλαδή, άπαξ και εγκαταλείψει κάποιος το κατάστημα η νέα προκήρυξη για τη μίσθωση θα γίνει με συγκεκριμένη χρήση.

Ένα άλλο θέμα είναι τα σκίαστρα, αφού οι πέργκολες καταργούνται τελείως και θα αντικατασταθούν από σκίαστρα ειδικού τύπου που θα είναι σχεδιασμένα από τη Διεύθυνση Μεσαιωνικής Πόλης. Επίσης, απαγορεύεται ρητά η κυκλοφορία στο εσωτερικό της για οποιοδήποτε αυτοκίνητο ή δίκυκλο, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας και της νύχτας και ο εφοδιασμός των καταστημάτων θα γίνεται με καροτσάκια από τις εξωτερικές πλευρές.

Ακόμα, πρόθεση της Δημοτικής αρχής που δεν συμπεριλαμβάνεται στον κανονισμό, είναι να καταργηθούν οι τρεις εσωτερικές πτέρυγες οι οποίες δεν υπήρχαν. Υπάρχουν και κάποιες συνοδευτικές προτάσεις που ο Αντιδήμαρχος θεωρεί ότι πρέπει να τις υιοθετήσουν ως δ.σ., όπως η εγκατάσταση νυχτερινού φωτισμού για την αναβάθμιση του μνημείου, η οριοθέτηση χώρου στάθμευσης δικύκλων περιμετρικά του συγκροτήματος ενώ προβλέπουν και εκπόνηση συνολικής κτιριακής μελέτης για την αποκατάσταση του Μνημείου.

Σοβαρή, επίσης, θεωρείται η πρόταση να δεσμεύεται το 30% από τα ετήσια έσοδα του συγκροτήματος για συντηρήσεις και επεμβάσεις όπου χρειάζεται.
Σημειώνεται ότι τη μελέτη συνέταξαν αρχιτέκτονες της Διεύθυνσης ενώ συνέδραμαν και άλλα στελέχη του Δήμου.

Για την Παλιά Πόλη
…Όπως την ξέρουμε φαίνεται ότι παραμένει η κατάσταση στην Παλιά Πόλη, τουλάχιστον όπως την περιέγραψε χθες ο Αντιδήμαρχος. Καταρχήν, όσο αφορά στο κυκλοφοριακό, όπως είπε, τουλάχιστον όσο αφορά στα αυτοκίνητα έχουν φθάσει σε ένα καλό επίπεδο αφού έχουν μοιραστεί τα τηλεχειριστήρια και όλοι οι κάτοικοι της Παλιάς Πόλης έχουν το δικό τους, οπότε μπορούν να μπαίνουν και να βγαίνουν χωρίς να υπάρχει πρόβλημα, αρκεί βέβαια να το χειρίζονται σωστά αφού τους δίνουν μαζί και τις οδηγίες.

Και είπε ο κ. Κακούλης: «Πρέπει να τις τηρούν (σ.σ. τις οδηγίες) χωρίς καμία παρέκκλιση γιατί, από εκεί και πέρα, αν συμβεί κάποιο ατύχημα, η ευθύνη είναι αποκλειστικά δικιά τους. Εκείνοι που δεν έχουν δικαίωμα, δεν πρέπει να επιχειρούν καθόλου να μπαίνουν. Είτε από μόνοι τους είτε πίσω από κάποια άλλα αυτοκίνητα. Γιατί, κάποια στιγμή, θα σηκωθεί η μπάρα και θα τους δημιουργήσει μεγάλη ζημιά και η ευθύνη είναι δικιά τους. Αυτό πρέπει να το γνωρίζουν όλοι οι συμπολίτες μας».

Ένα μεγάλο πρόβλημα, όμως, είναι με τα μοτοποδήλατα, τα οποία δυστυχώς δεν μπορούν να τα ελέγξουν αφού για να το κάνουν θα πρέπει να τοποθετήσουν μπάρες οριζόντιες κάτι το οποίο δεν γίνεται αφού δεν θα μπορούν να μπαίνουν ούτε καν οι επισκέπτες!

«Θα πρέπει να αντιληφθούν όλοι ότι κάνουν ζημιά στον τουρισμό μας, δυσφημούν την πόλη μας και ειδικά τη Μεσαιωνική Πόλη η οποία αποτελεί τη ναυαρχίδα του τουρισμού μας», είπε και παρακάλεσε όλους τους πολίτες οι οποίοι δεν έχουν δουλειά να μην εισέρχονται με τα μοτοποδήλατα στο Μνημείο ή αν έχουν να μπαίνουν με τα πόδια. Εκτός ειδικών περιπτώσεων όταν υπάρχει σοβαρό πρόβλημα ή πρόκειται για ΑμεΑ, και μπορούν να καλούν τον τηλεφωνικό αριθμό που υπάρχει για το κέντρο και έχει δώσει εντολή να τους δίνεται η άδεια να εισέρχονται.

Μάλιστα, για να αποτρέπεται η είσοδος και η κυκλοφορία μοτοποδηλάτων, έχουν προσλάβει προσωπικό εταιρίας ιδιωτικής φύλαξης σε δύο πύλες, αυτήν της Ακαντιάς και στην πλατεία Σύμης. Παρά ταύτα, υπάρχουν αρκετά επεισόδια και μάλιστα ο Αντιδήμαρχος ανέφερε ότι κάποιοι είναι θρασύτατοι και φθάνουν να βρίζουν και τον ίδιο! Βέβαια, σε αρκετούς έχει πάρει τα στοιχεία τους και τους έχουν κάνει συστάσεις.

Αναφέρθηκε και σε ένα περιστατικό που συνέβη χθες το πρωί με κάτοικο της Μεσαιωνικής Πόλης που, σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο, εξύβρισε τον ίδιο και τον φύλακα της ιδιωτικής εταιρίας και μετά απ’ αυτό ξεκίνησε τη διαδικασία ανάκλησης της άδειας εισόδου του στη Μεσαιωνική Πόλη.

Στη συνέχεια, επειδή, όπως είπε, η Δημοτική Αρχή κατηγορείται για πολλά πράγματα για τα οποία δεν είναι υπεύθυνη, θέλησε να ξεκαθαρίσει:
«Όπου μπορούμε επεμβαίνουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Θα έλεγα αδυναμίες και αστοχίες υπάρχουν.

Όμως, δεν θα μας φορτώνουν κάποια πράγματα που δεν είναι της αρμοδιότητάς μας», είπε και αναφέρθηκε στους κράχτες. Ο Αντιδήμαρχος τόνισε ότι δεν είναι αρμοδιότητα του Δήμου, όπως και οι μικροπωλητές, οι επαίτες, και η κυκλοφορία των οχημάτων που μπαίνουν κατά παράβαση του κανονισμού. Τόνισε ότι είναι θέμα της τροχαίας και να τους βεβαιώσει την παράβαση αλλά και να συλλάβει τους κράχτες και τους επαίτες και να ακολουθήσει την προβλεπόμενη διαδικασία.

Όπως είπε, κάνουν ό,τι μπορούν, τα συνεργεία ελέγχου είναι έξω σε καθημερινή βάση και, μάλιστα, έχουν βεβαιώσει πάνω από 500 (!) παραβάσεις αλλά δυστυχώς οι συμπολίτες μας δεν συμμορφώνονται και συνεχίζουν και με τα εμπορεύματα αλλά και να αναπτύσσουν τραπεζοκαθίσματα σε χώρους που δεν επιτρέπεται, καταλαμβάνοντας πλέον του κοινόχρηστου χώρου που δικαιούνται με αποτέλεσμα να υπάρχει μία γκρίνια από τους κατοίκους της Μεσαιωνικής Πόλης και ταυτόχρονα πρόβλημα με τον αθέμιτο ανταγωνισμό από άλλους καταστηματάρχες που θέλουν να είναι νόμιμοι.

Θετική είναι η εξέλιξη με την πολεοδομική μελέτη της Παλιάς Πόλης αφού, όπως είπε ο Αντιδήμαρχος, επιτέλους μετά από δύο χρόνια προχώρησε η α’ φάση και μπαίνουν στη β’ φάση. Η μελέτη αυτή είχε κατατεθεί τον Αύγουστο του 2014, έμεινε στα συρτάρια του Υπουργείου Ενέργειας και το πρόβλημα ήταν η αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων μεταξύ των Υπουργείων Ενέργειας και Εσωτερικών.

Με τη συμβολή του βουλευτή Δωδεκανήσου κ. Νεκτάριου Σαντορινιού έγινε αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων και άμεσα εγκρίθηκε η α’ φάση η οποία στάλθηκε ξανά πίσω στο Δήμο προκειμένου να προχωρήσουν στη β’ φάση. Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο, όταν ολοκληρωθεί αυτή η μελέτη θα λύσει προβλήματα που ταλανίζουν εδώ και αρκετά χρόνια την Παλιά Πόλη.

Η οδός Καμείρου
Τέλος, σε καλό στάδιο βρίσκεται η διάνοιξη της Καμείρου, ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία της εξωδικαστικής επίλυσης και ευελπιστούν ότι, μέσα στον τρέχοντα μήνα θα έχει ολοκληρωθεί. Όλες οι υπόλοιπες διαδικασίες έχουν προχωρήσει για την αποζημίωση των ιδιοκτητών των κτιρίων. Οπότε, μόλις ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, θα μπορέσουν να κατεδαφίσουν τα κτίσματα, προκειμένου να μπει η αρχαιολογία και να προχωρήσει στις ανασκαφές.

Επιπλέον, για το περίπτερο στην οδό Μιχαήλ Πετρίδη έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και δεν έχει κατεδαφιστεί λόγω της απεργίας των μηχανικών αφού έπρεπε να γίνει μελέτη για την κατεδάφιση και την αποκατάσταση του οδοστρώματος. Αναμένεται εντός των ημερών να προχωρήσει η συμβασιοποίηση της μελέτης και να προχωρήσουν στην ολοκλήρωση αυτής της διάνοιξης.

Διαβάστε ακόμη

Η δραστηριότητα του Κέντρου «Δίοδος»

Προκήρυξη διαγωνισμού για το «Βραβείο Βασίλη Μοσκόβη έτους 2023»

Ορκίστηκε χειρουργός στο Νοσοκομείο Ρόδου ο Γιώργος Ντόκος

Συνάντηση του Περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης Πάνο Αλεξανδρή

Δείτε σε ζωντανή μετάδοση τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου

Έντονη αντίδραση του Βασίλη Υψηλάντη κατά της Ζωής Κωνσταντοπούλου – Την χαρακτήρισε «Εθνική Εισαγγελέα»

Τζέιμς Καφετζής: Ο πατέρας μου ψάχνει νέο σκάφος στον Ειρηνικό για να συνεχίσει το ταξίδι του από εκεί

Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών του δήμου Ρόδου η Ματίνα Γιανέλλη