Θέμα επιβίωσης η κρουαζιέρα για τους Ροδίτες

Τoυ Νίκου Χαραλάμπη

Επειδή το θέμα της κρουαζιέρας τουλάχιστον για εμάς τους Ροδίτες είναι Θέμα επιβίωσης και ανάπτυξης θα αναφερθώ σε κάποια θέματα που κατά την γνώμη μου χρήζουν άμεσης προσοχής.

Στα ελληνικά λιμάνια θα πρέπει να υλοποιηθούν πολλά έργα υποδομής, ώστε να πληρούν τις προϋποθέσεις που απαιτούν οι μεγάλες εταιρείες της παγκόσμιας κρουαζιέρας και να γίνουν ελκυστικά home port για τα κρουαζιερόπλοια.

Κατά την γνώμη μου κάποια από τα κριτήρια που πρέπει να πληροί ένα λιμάνι για να μπορεί να είναι ελκυστικό home port.

Μερικά από αυτά, περιλαμβάνουν:

• το μήκος του προβλήτα,

• το βάθος του λιμανιού,

• την υποδομή ασφαλούς και γρήγορης επιβίβασης/αποβίβασης επιβατών,

• τις υπηρεσίες ασφάλειας του λιμανιού,

• Η τροφοδοσία καυσίμων, (φτηνότερα από αλλού)

• Η παροχή φτηνού ποσίμου νερού

• το κόστος υπηρεσιών προς τους επιβάτες και τα κρουαζιερόπλοια

• το ύψος των λιμενικών τελών κ.α.

• Η παροχή ειδών πρώτης ανάγκης (τροφίμων) σε καλύτερες τιμές

Δυστυχώς όπως είναι σήμερα το Κράτος αυτές οι επενδύσεις μπορούν να γίνουν μόνο με την βοήθεια ιδιωτών.

Επίσης πρέπει να αλλάξει ο τρόπος διοίκησης και τα στελέχη που διοικούν τα λιμάνια μας.

Πρέπει να διοικούνται από άτομα που να μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτό το νέο διεθνές περιβάλλον.

Θα πρέπει να στελεχώσουμε τις διοικήσεις των λιμένων μας, με στελέχη που διαθέτουν εξειδικευμένες γνώσεις και ικανότητες καθώς και διεθνή εμπειρία και είναι ικανά να ασκήσουν διοίκηση σε ένα καθαρά νέο διεθνές περιβάλλον, όπως είναι αυτό του παγκόσμιου τουρισμού και της κρουαζιέρας.

Ήδη η παγκόσμια διακίνηση αγαθών γίνεται πλέον με κοντέινερς. Δυστυχώς καμία πρόβλεψη για την Ρόδο μας για ένα τέτοιο λιμάνι η μια τέτοια υποδομή.