Μ. Κόνσολας: «Η οδική ασφάλεια δεν έχει ταξικό χαρακτήρα. Η απώλεια μιας ανθρώπινης ζωής έχει το ίδιο κόστος» (βίντεο)

Την αντίθεσή του στις διατάξεις του νομοσχεδίου που μειώνουν τα πρόστιμα για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και σε κάποιες περιπτώσεις τα αυξάνουν, συνδέοντάς τα με εισοδηματικά κριτήρια, εξέφρασε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής, ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο κ. Κόνσολας, επισήμανε μεταξύ άλλων:

«Αν η κυβέρνηση ήθελε να αντιμετωπίσει με σοβαρότητα το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, θα έπρεπε να είχε άλλες προτεραιότητες.

Επιτρέψτε μου, κυρία Πρόεδρε, να αναφέρω τέσσερις από αυτές.

Θα έπρεπε η κυβέρνηση και ο κύριος Υπουργός, έστω και τώρα, να ενσωματώσει στο νομοσχέδιο τη θεσμοθέτηση της κυκλοφοριακής εκπαίδευσης στην πρώτη και δεύτερη βαθμίδα της εκπαίδευσης, αλλά και στο επίπεδο της δια βίου εκπαίδευσης και με συνέργειες Κράτους και αυτοδιοίκησης θα ήταν η μία προτεραιότητα.

Η δεύτερη προτεραιότητα θα έπρεπε να είναι η διαμόρφωση του μητρώου τροχαίων ατυχημάτων, που θα βοηθούσε στην χωροταξική αποτύπωση των σημείων επικινδυνότητας.

Στα νησιά του Αιγαίου και ιδιαίτερα στα Δωδεκάνησα, κύριε Υπουργέ, υπάρχει έξαρση των τροχαίων ατυχημάτων και όλοι γνωρίζουν τα προβληματικά σημεία του οδικού δικτύου.

Στην περιφερειακή οδό Ρόδου-Λίνδου, για παράδειγμα, η διαχωριστική νησίδα θα πρέπει να επεκταθεί μέχρι τη Λίνδο και τη Νότια Ρόδο. Είναι ένα επιβεβλημένο έργο που πρέπει να γίνει και νομίζω ότι θα μπορείτε να το δείτε με μια θετική ματιά.

Όπως, επίσης, και η χάραξη της μεσογειακής οδού από την πόλη της Ρόδου στο αεροδρόμιο, μία διαδρομή με τις πιο υψηλές συχνότητες στην καταγραφή τροχαίων ατυχημάτων. Δεν έχετε δώσει απάντηση στα ερωτήματα που κατά καιρούς σας έχω καταθέσει. Επίσης, η προέκταση αυτού

του άξονα από την δυτική πλευρά θα ήταν μία πολύ σημαντική πρωτοβουλία. Η Ρόδος, κύριε Υπουργέ, θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πρότυπο βιώσιμης κινητικότητας και οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.

Η τρίτη προτεραιότητα θα έπρεπε να είναι ένα ευρύ πλέγμα παρεμβάσεων στον τομέα της οδικής σήμανσης στο επαρχιακό δίκτυο και κυρίως στο οδικό δίκτυο των νησιών, αλλά και παρεμβάσεις στο αστικό δίκτυο που θα αναδεικνύουν την προτεραιότητα των πεζών έναντι των αυτοκινήτων.

Η τέταρτη προτεραιότητα είναι η αντιμετώπιση στρεβλώσεων, όπως η διαφορετική αντιμετώπιση της εγκατάλειψης θύματος με βάση τα όσα προβλέπονται στο άρθρο 306 του Ποινικού Κώδικα και στο άρθρο 43 του ΚΟΚ που προβλέπει ευνοϊκότερη αντιμετώπιση (ποινή 6 μηνών) για τους οδηγούς μηχανοκίνητων μέσων που θα εγκαταλείψουν το θύμα ενός τροχαίου.

Καταθέτω στα πρακτικά μια επιστολή, με δεκάδες υπογραφές από όλη την Ελλάδα του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας Ρόδου, σε σχέση με την άμεση κατάργηση του συγκεκριμένου άρθρου».

Σε δήλωσή του ο Μάνος Κόνσολας τόνισε:

«Έχω καταθέσει πολλές φορές στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής προτάσεις για την Οδική Ασφάλεια στα νησιά μας αλλά και στη χώρα.

Αποτελεί μονόδρομο η εκπόνηση ενός Στρατηγικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια».