Η τοπική αγορά μετά την απεργία της ΠΝΟ

Η τοπική αγορά μετά την  απεργία της ΠΝΟ

Η τοπική αγορά μετά την απεργία της ΠΝΟ

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 605 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο
Νίκος Παπασταματίου
Γ. Γραμματέας του ΕΒΕΔ


Ή απεργία της ΠΝΟ ήλθε σαν επιστέγασμα στην ήδη χειμαζόμενη αγορά της Ρόδου και των άλλων νησιών της Δωδεκανήσου.

Με τον πιο σκληρό τρόπο επιβεβαιώνεται ότι όλα αυτά που κυβερνήσεις των τελευταίων εικοσιπέντε χρόνων διακηρύσσοντας περί νησιωτικής πολιτικής, ρήτρας νησιωτικότητας σε κάθε νομοσχέδιο που ψηφίζεται και μέτρων για τη στήριξη της μικρής επιχείρησης σε ιδιαίτερα δοκιμαζόμενες περιοχές λόγω δυσκολίας χερσαίας πρόσβασης, αποτελούν σχήμα λόγου και μόνο.

Έτσι λοιπόν σε μία αγορά όπως η Ελληνική όπου ή έλλειψη ρευστότητας είναι το κυριώτερο πρόβλημα έρχονται να προστεθούν τα προβλήματα έλλειψης εμπορευμάτων και αγαθών, ακόμα και πρώτης ανάγκης,που αποτελούν το κύριο συστατικό σε μία εμπορική συναλλαγή.

Βρισκόμαστε λοιπόν δεκαπέντε μέρες πριν από τη γιορτή των Χριστουγέννων σε μία αγορά που έχει στεγνώσει κυριολεκτικά από μετρητά και που οι φορολογικές υποχρεώσεις και η εκπλήρωση μέρους, υπό μορφή δόσεων ρύθμισης, των ανελαστικών δαπανών, εξαντλούν το μέγιστο μέρος των διαθέσιμων του κάθε νοικοκυριού. Έτσι οδηγούμαστε στην κατ’ ευφημισμό εορταστική καταναλωτική περίοδο μέσα από ένα δαίδαλο υποχρεώσεων και αναγκών.

Καλείται ο καταναλωτής να καλύψει και τις ανάγκες σε είδη διατροφής του Χριστουγεννιάτικου τραπεζιού, οι οποίες θα εξαντλήσουν και το μέγιστο μέρος των διαθέσιμων και κάποιων μικροδώρων που εθιμικά ανταλλάσσονται στις οικογένειες.
Και εκεί, δυστυχώς, η αδυναμία των μικρών τοπικών επιχειρήσεων να αντιμετωπίσουν την λαίλαπα των εθνικών και πολυεθνικών αλυσίδων αγορών δίνει το τελικό κτύπημα στην πιθανότητα αύξησης της κερδοφορίας κατά την εορταστική περίοδο.

Το ζητούμενο στο μέτρο του εφικτού, για να μιλήσουμε με όρους ρεαλισμού, είναι ή ευαισθητοποίηση του καταναλωτικού κοινού ούτως ώστε και μέρος των μικρών αγορών να διοχετευθεί στις τοπικές επιχειρήσεις.

Όχι μόνο, όμως, στην προτίμηση αγορών από τη μικρή τοπική επιχείρηση αλλά και την προτίμηση στα τοπικά παραγόμενα προϊόντα που συνεχώς αυξάνονται στα ράφια των καταστημάτων σε ποικιλία και ανταγωνιστική ποιότητα.

Μόνο έτσι ,αργά αλλά αποτελεσματικά, ή τοπική οικονομία θα αρχίσει να ανακυκλώνει μέρος των χρημάτων που θα δαπανηθούν, ειδικά αυτή την περίοδο που ή μόνη πηγή ρευστότητας της αγοράς είναι, ελλείψει τουρισμού, η τοπική αγοραστική δύναμη.

Διαβάστε ακόμη

19 εκατομμύρια ευρώ στους δήμους της Δωδεκανήσου

ΕΝΦΙΑ: 6 & 7 Απριλίου η ανάρτηση των εκκαθαριστικών

«Πρωταθλήτρια» στις απορροφήσεις του ΕΣΠΑ η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Κοινή επιστολή των νησιωτικών συλλόγων λογιστών για τους κατοίκους Εξωτερικού

Ε. Κρητικός: 1.200 πλειστηριασμοί και κατασχέσεις στα Δωδεκάνησα

Λογαριασμοί ρεύματος: Τα μέτρα στήριξης για τον Νοέμβριο

Νέα προγράμματα ΕΣΠΑ: Δίνουν έως 180.000€ σε νέες επιχειρήσεις

ΙΕΛΚΑ: Πώς η ακρίβεια άλλαξε τη διατροφή των Ελλήνων, ποια προϊόντα έχουν «κόψει» από το 2009