Άχρηστη η καρτέλα ενημέρωσης πελάτη

Τα τουριστικά καταλύματα (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, τουριστικές κατοικίες και επαύλεις), εκτός από τις αυξημένες φορολογικές επιβαρύνσεις και υποχρεώσεις σε σχέση με τις βραχυχρόνιες και αστικές μισθώσεις, έρχονται αντιμέτωπα με αναχρονιστικές διατάξεις νόμων που τα εμπλέκουν σε άχρηστες γραφειοκρατίες και έξοδα, τονίζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων.

Παράδειγμα η παρ.4, Άρθρο 50, του νόμου 4403/2016 που αναφέρει:

«Οι επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων έχουν την υποχρέωση ανάρτησης, σε εμφανές σημείο της επιχείρησης «Καρτέλας Ενημέρωσης Πελάτη», την οποία παραλαμβάνουν από τον Πανελλήνιο Συλλογικό Επαγγελματικό Φορέα του κλάδου που ανήκουν, με τις προϋποθέσεις που αυτός θέτει».
Η Ομοσπονδία θέτει τις ακόλουθες ερωτήσεις και ερωτηματικά:

Ποιους αφορά η διάταξη αυτή;
Όλα τα τουριστικά καταλύματα (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, τουριστικές κατοικίες και επαύλεις).- Τι είναι αυτή η Καρτέλα αυτή και ποιο το σημαντικό περιεχόμενο της;Δεν καθορίζεται από τη διάταξη του νόμου, οπότε μπορεί να γράφει οτιδήποτε!  

Η Καρτέλα της ΣΕΤΚΕ για παράδειγμα αναγράφει: τα στοιχεία της επιχείρησης, οκτώ γραμμές από τον Κανονισμό σχέσεων ξενοδόχων-πελατών του 1986, τα τηλέφωνα ΕΟΤ και Αστυνομίας για παράπονα και ότι «ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει αν δεν πάρει το νόμιμο παραστατικό».

Στοιχεία δηλαδή που ήδη υπάρχουν στην είσοδο κάθε νόμιμου τουριστικού καταλύματος, καθώς αναγράφονται στο Ειδικό Σήμα Λειτουργίας του καταλύματος, στον αγορανομικό Τιμοκατάλογο της επιχείρησης και στο Κανονισμό σχέσεων ξενοδόχων-πελατών.

• Τι προσφέρει λοιπόν αυτή η γραφειοκρατική διαδικασία στο πελάτη; Τίποτα.
• Τι προσφέρει στην επιχείρηση; Ταλαιπωρία να προμηθευτεί άχρηστα χαρτιά, να τα κρεμάει σε τοίχους και δωμάτια και να πληρώνει το διανεμητή οτιδήποτε ζητήσει, ανεξέλεγκτα. Η περίπτωση θυμίζει την υπόθεση ΑΕΠΙ που ζητούσε οτιδήποτε ήθελε, χωρίς κανόνες και όρια.

• Τι προσφέρει στο κράτος; Τίποτα αφού όλα τα στοιχεία των τουριστικών καταλυμάτων που είναι σε λειτουργία, είναι πλήρως και άμεσα γνωστά στο κρατικό μηχανισμό, μέσω του ΜΗΤΕ και της βάσης δεδομένων της Γνωστοποίησης. Αντιθέτως επιβαρύνει τον κρατικό μηχανισμό με άχρηστες γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Η Καρτέλα αυτή δεν έχει τίποτα να προσφέρει και μετά από δυο χρόνια εφαρμογής της διάταξης, δεν την έχει πάρει και δεν την έχει αναρτήσει κανένα ξενοδοχείο στην Ελλάδα.
Η διάταξη δεν προβλέπει πρόστιμο και έτσι επιβεβαιώνεται ότι είναι μια διάταξη άνευ σημασίας.

Η «Πανελλήνια Ομοσπονδία Τουριστικών Καταλυμάτων», θεωρεί ότι δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης αυτής της διάταξης και ότι πρέπει να καταργηθεί καθότι στερείται οποιασδήποτε κοινωφελούς σκοπιμότητας, διότι έμεινε ανεφάρμοστη από τη συντριπτική πλειοψηφία των τουριστικών καταλυμάτων, διότι είναι ενάντια στις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για κατάργηση όλων των «φόρων υπέρ τρίτων», διότι δημιούργησε άνισες συνθήκες λειτουργίας μεταξύ σωματείων και παρεμβαίνει ανεπίτρεπτα στην υφιστάμενη νομοθεσία περί σωματείων, διότι προσθέτει άχρηστη γραφειοκρατία και διότι επιβαρύνει αναίτια τις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων.

O αγορανομικός Τιμοκατάλογος που οφείλει σύμφωνα με το ΦΕΚ Β΄ 2983/30-08-2017, Άρθρο 67 κάθε επιχείρηση να φτιάχνει και να έχει αναρτημένο σε ορατό από τον πελάτη σημείο, είναι αρκετός για να ενημερώνει τον πελάτη.