Μάχη στην τουριστική αγορά για τον «χρυσοφόρο» Κινέζο ταξιδιώτη

Μάχη στην τουριστική αγορά για τον «χρυσοφόρο» Κινέζο ταξιδιώτη

Μάχη στην τουριστική αγορά για τον «χρυσοφόρο» Κινέζο ταξιδιώτη

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 582 ΦΟΡΕΣ

Επί τάπητος ο σχεδιασμός για την προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών από την ασιατική χώρα

Στην προσέλκυση περισσότερων Κινέζων τουριστών εστιάζει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και για τον σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε πρόσφατα ειδική συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου προκειμένου να γίνει μια αρχική συζήτηση και να ληφθούν οι πρώτες πρωτοβουλίες για το άνοιγμα της περιφέρειας στην κινεζική τουριστική αγορά. Στη συνεδρίαση παρουσιάστηκαν επίσης μία σειρά στοιχείων για την κινεζική τουριστική αγορά και τα χαρακτηριστικά του Κινέζου τουρίστα με ευρύτερο ενδιαφέρον.

Η ραγδαία αύξηση των Ασιατών τουριστών δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορη την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, η οποία έχει εδραιώσει τη θέση της στις παραδοσιακές αγορές της Ευρώπης. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγίου είναι δεύτερη περιφέρεια στις αφίξεις, προσελκύοντας το 19% των διεθνών αφίξεων στη χώρα, δηλαδή περίπου 5,85 εκατ. ευρώ, πρώτη περιφέρεια στις διανυκτερεύσεις με 22% (46,2 εκατ.) και πρώτη στις εισπράξεις με 26% επί του συνόλου (3,65 δισ. ευρώ).

Το μεγαλύτερο μέρος των επισκέψεων προήλθε από τη Γερμανία (911 χιλ.) και ακολούθησαν οι επισκέψεις ταξιδιωτών από το Ηνωμένο Βασίλειο (706 χιλ.) και τη Γαλλία (486 χιλ.). Επίσης, το μεγαλύτερο μέρος των διανυκτερεύσεων προήλθε από τη Γερμανία (7.790 χιλ.) και ακολούθησαν οι διανυκτερεύσεις ταξιδιωτών από το Ηνωμένο Βασίλειο (5.879 χιλ.) και τη Γαλλία (3.878 χιλ.). Επιπλέον, το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων προήλθε από τη Γερμανία με 606 εκατ. ευρώ. Ακολούθησαν οι εισπράξεις ταξιδιωτών από το Ηνωμένο Βασίλειο (505 εκατ. ευρώ) και τη Γαλλία (321 εκατ. ευρώ). Είναι, λοιπόν, καιρός η περιφέρεια να ανοιχτεί και σε άλλες ελπιδοφόρες αγορές, όπως είναι η Κίνα, η οποία αναγορεύεται σταδιακά σε υπερδύναμη για τον παγκόσμιο τουρισμό.

Αυτός είναι ο λόγος που τουριστικοί πράκτορες και ξενοδοχεία από κάθε γωνιά του κόσμου έχουν βάλει στο στόχαστρό τους τους Κινέζους τουρίστες. Κατά την τελευταία δεκαετία η ανάπτυξη της Κίνας ως χώρας παραγωγής τουριστών είναι και παραμένει η μεγαλύτερη στον κόσμο, χάρη κυρίως στην ταχεία αστικοποίηση, την άνοδο των διαθέσιμων εισοδημάτων και τη χαλάρωση των κανόνων για μετακινήσεις στο εξωτερικό, ανέφερε στο περιφερειακό συμβούλιο ο Παναγιώτης Κουνάκης, ο οποίος εισηγήθηκε το θέμα.

Επισημαίνεται ότι με βάση έρευνα της European Tourism Comission (ETC) ο αριθμός των Κινέζων τουριστών το 2016 ξεπέρασε τα 122,3 εκατ., ενώ το 2010 ήταν μόλις 57,4 εκατ.

Υπολογίζεται ότι το 2015 (έτος για το οποίο υπάρχουν στοιχεία) στην Ευρώπη ήρθαν 12,5 εκατ. Κινέζοι τουρίστες, σύμφωνα πάντα με την ETC, ενώ το 75% των Κινεζών τουριστών κατευθύνθηκε σε χώρες τη Ασίας, συμπεριλαμβανομένου του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο, δύο προορισμούς που τους προτιμούν συνολικά πάνω από 70 εκατ. Κινέζοι τουρίστες τον χρόνο.

Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα το 2016 ήταν η πρώτη χώρα σε τουριστικές δαπάνες (128,6 δισ. δολάρια), από 7η το 2000, όπως ανέφερε ο κ. Κουνάκης.

Ορισμένα άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία για τους Κινέζους τουρίστες, όπως τα παρουσίασε ο κ. Κουνάκης, είναι:

Οι Κινέζοι τουρίστες φαίνεται ότι ταξιδεύουν φέτος περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χρονιά, κατά μέσο όρο θα πραγματοποιήσουν 4,6 ταξίδια, όταν το 2013 έκαναν 3,53.
Εντυπωσιακή είναι και η αγοραστική δύναμη των Κινέζων. Το 15% αυτών ξοδεύει στις διακοπές του σε καθημερινή βάση, εξαιρουμένου του κόστους διαμονής 1.619 δολάρια, το 28% από 324 έως 810 δολάρια, το 36% από 81-324 δολάρια την ημέρα, ενώ υπάρχει ένα ποσοστό 2% που διαθέτει για αγορές και διασκέδαση πάνω από 8.000 δολάρια.

Ενδεικτικό της καταναλωτικής δύναμης των Κινέζων είναι πως ενώ στη Γαλλία είναι λιγότεροι από 2% του συνόλου των επισκεπτών, σύμφωνα µε τα στοιχεία της Global tax free έχουν το 15% του συνολικού τζίρου που γίνεται σε όλη τη χώρα.
Το προφίλ του Κινέζου τουρίστα δείχνει ακόμη πως τα τρία βασικά κριτήρια επιλογής προορισμού είναι η ασφάλεια σε ποσοστό 48%, η πολιτιστική κληρονομιά σε ποσοστό 37%, η γαστρονομία σε ποσοστό 29% και η σχέση αξίας προς τιμή σε ποσοστό 26%.


Οι Κινέζοι που ήρθαν στην Ελλάδα πέρυσι ξόδεψαν αναλογικά τα περισσότερα χρήματα για κάθε μέρα που παρέμειναν στη χώρα µας: 116,4 ευρώ για κάθε µία από 7,7 διανυκτερεύσεις που πραγματοποίησαν κατά μέσο όρο. Δηλαδή 25% περισσότερα από τους Ρώσους, οι οποίοι ξόδεψαν 93,1 ευρώ για κάθε µία από τις 10,6 βραδιές που έμειναν κατά μέσο όρο στην Ελλάδα.

Μπορεί οι Γερμανοί, οι Βρετανοί και οι Ρώσοι να αποτελούν τους κύριους αιμοδότες του ελληνικού τουρισμού, όμως οι αποδοτικότεροι και καλύτεροι πελάτες είναι τελικά οι Κινέζοι, τόνισε ο κ. Κουνάκης.

Το προφίλ των Κινέζων τουριστών

Γενικά, διακρίνονται δυο κατηγορίες Κινέζων τουριστών. Αυτοί της μεσαίας τάξης, που παραδοσιακά ταξιδεύουν σε προορισμούς εσωτερικού, ενώ όταν επισκέπτονται την Ευρώπη συχνά το κάνουν μέσα από οργανωμένες ξεναγήσεις.

Η άλλη κατηγορία είναι οι high-end προφίλ, μία ραγδαία αναπτυσσόμενη κατηγορία που αποτελείται από την ανώτερη μεσαία τάξη µε υψηλή αγοραστική δύναμη. Το τμήμα αυτό έχει συνήθως ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα για ταξίδια στην Ευρώπη και δεν επιλέγει οργανωμένες εκδρομές. Αυτό το τμήμα επισκέπτεται γενικά λιγότερες χώρες στην Ευρώπη, αλλά καταναλώνει περισσότερο απ’ ό,τι η μεσαία τάξη. Η προέλευσή τους είναι από τα νότια και ανατολικά της χώρας, κυρίως από το Πεκίνο και τη Σαγκάη.

Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί των Κινεζών τουριστών είναι, όπως προαναφέρθηκε, το Χονγκ Κονγκ, το Μακάο και η Ταϊβάν, αλλά τα τελευταία χρόνια οι εν λόγω προορισμοί χάνουν μερίδιο αγοράς από μακρινούς προορισμούς, όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη.

Άλλα χαρακτηριστικά του Κινέζου ταξιδιώτη είναι ότι ο μέσος όρος ηλικίας κυμαίνεται μεταξύ 25-44 ετών, με τη μεγάλη πλειοψηφία να είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (81%) και συνήθως ταξιδεύουν µε την οικογένειά τους (47%), με φίλους (23,81%), συναδέλφους (13,66%) ή µόνοι τους (6,95%). Το εισόδημά τους κυμαίνεται από 700 έως 3.000 δολάρια ανά μήνα.

Κατά την επόμενη δεκαετία αναμένεται μια σημαντική επέκταση στο όριο ηλικίας από 35-60 ετών, το οποίο θα είναι η κύρια πηγή ανάπτυξης σε ταξίδια στο εξωτερικό. Ακόμη, οι Κινέζοι επιλέγουν να ταξιδεύουν συνήθως σε περιόδους εθνικών διακοπών για τα μακροχρόνια ταξίδια τους (μέχρι τέσσερις εβδομάδες), γενικά για να γιορτάσουν το κινεζικό νέο έτος τον Ιανουάριο ή τον Φεβρουάριο και για καλοκαιρινές διακοπές από μέσα Ιουλίου και Αύγουστο. Το ταξίδι στην Ευρώπη πραγματοποιείται συνήθως μεταξύ Μαΐου και Σεπτεμβρίου (περίπου 47% των ταξιδιών).

Η μέση κατηγορία τουριστών, οι οποίοι πρόκειται να κάνουν το πρώτο µακρινό ταξίδι, συχνά καταφεύγουν σε οργανωμένα ταξίδια. Ένα από τα πιο δημοφιλή προϊόντα της ευρωπαϊκής πορείας µε αυτό το είδος του τουρισμού είναι το περίφημο πακέτο «10 ευρωπαϊκές χώρες μέσα σε 12 ημέρες», στο οποίο ταξιδεύουν µε λεωφορείο από έναν διάσημο προορισμό σε άλλον στην Ευρώπη. Αυτό το είδος του τουρίστα συνήθως παραμένει σε οικονομικά ξενοδοχεία, αφού οι εταιρείες που οργανώνουν τα ταξίδια ελέγχουν τις τιμές των τουριστικών πακέτων.

Πηγή: https://www.naftemporiki.gr

Διαβάστε ακόμη

110 πτήσεις τσάρτερ το Σαββατοκύριακο 20-21 Απριλίου στο αεροδρόμιο της Ρόδου

Χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες στη Ρόδο

Ασπρονήσια: Οι εξωτικές νησίδες του Ανατολικού Αιγαίου στα ανατολικά των Λειψών που μαγεύουν τους επισκέπτες

TUI: Με νέα πρωτοβουλία υποστηρίζει 500 Έλληνες παραγωγούς σε Ρόδο και Κρήτη

Τεράστιο ενδιαφέρον για το Rodos Week στα βρετανικά ΜΜΕ

Γ. Κάππα: Η σεζόν στη Ρόδο έχει ξεκινήσει με ικανοποιητικά στοιχεία

Συνεχείς ακυρώσεις στα νησιά από επαγγελματικά θαλαμηγά σκάφη

Γ. Χατζημάρκος: Ιστορική ημέρα η χθεσινή για τον Ευρωπαϊκό Τουρισμό