Χρειάζονται “εργαλεία” για τους Κινέζους τουρίστες

Χρειάζονται “εργαλεία”  για τους Κινέζους τουρίστες

Χρειάζονται “εργαλεία” για τους Κινέζους τουρίστες

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 1064 ΦΟΡΕΣ

Ενδιαφέρουσα η προχθεσινή εκδήλωση που οργάνωσε ο δήμος Ρόδου και ο σύλλογος διευθυντών ξενοδοχείων

Η Ρόδος έχει όλες τις προϋποθέσεις για να διεκδικήσει ένα κομμάτι από τη μεγαλύτερη «πίτα» στον πλανήτη, την Κινέζικη αγορά, ωστόσο πρέπει να αποκτήσει και τα “εργαλεία”, τονίστηκε προχθές, κατά την ενημερωτική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Park Suites and Spa Hotel, η οποία και αποτελεί την απαρχή ώστε να ξεκινήσει από εδώ, πανελλαδικά, η πιστοποίηση φορέων και επιχειρήσεων για την τουριστική αγορά της Κίνας.

Συγκεκριμένα, η εκδήλωση αυτή, πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Δήμου Ρόδου και του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων, με στόχο να ξεκινήσει η προσπάθεια προσέγγισης της τουριστικής αγοράς της Κίνας, μέσω του πιστοποιημένου οργανισμού Welcome Chinese που αποτελεί τον αποκλειστικό συνεργάτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων και αντιπροσωπεύει τη μόνη επίσημη πιστοποίηση που εκδίδεται από την Κινεζική Ακαδημία Τουρισμού και αναγνωρίζεται από την Κινεζική Κυβέρνηση.

Στην κατάμεστη αίθουσα του ξενοδοχείου «Park», παρευρέθηκαν ο Δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κ. Γιώργος Ματσίγκος και ο Πολιτιστικός Ακόλουθος της Πρεσβείας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα κ. Wang Chao. Επίσης, παρόντες ήταν οι Αντιδήμαρχοι Τουρισμού και Πολιτισμού, κα Μαρίζα Χατζηλαζάρου και κ. Τέρης Χατζηιωάννου και αρκετοί επαγγελματίες του τουρισμού.

Το πρόγραμμα συντόνισε και παρουσίασε ο δημοσιογράφος και προϊστάμενος του οικονομικού ρεπορτάζ του Alpha, κ. Σταύρος Μονεμβασιώτης ενώ την Κινέζικη αγορά «μας σύστησε» ο υπεύθυνος του προγράμματος welcome Chinese στην Ελλάδα, κ. Ηλίας Παπαγεωργίου.

Βάσει της παρουσίασης που έγινε, μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι πρόκειται για την καλύτερη αναπτυσσόμενη αγορά παγκοσμίως με ρυθμό ανάπτυξης 10%, επίσης οι Κινέζοι κατά τις διακοπές τους ξοδεύουν περισσότερα και από τους καλύτερους επισκέπτες, τους Αμερικανούς, κάνουν αρκετά ταξίδια το χρόνο και θωρούνται οι καλύτεροι τουρίστες. Χαρακτηριστικό στοιχείο, μάλιστα, που δόθηκε είναι ότι ο επισκέπτης από την Κίνα ξοδεύει το 14% του μπάτζετ του, δηλαδή δημιουργεί αγορά, αφού δεν περνάει τον περισσότερο χρόνο του μέσα στο ξενοδοχείο. Μάλιστα, εκείνο που λένε για τους Κινέζους επισκέπτες είναι ότι κάνουν δεν κάνουν διακοπές αλλά τουρισμό.

Ωστόσο, υπάρχουν και οι δυσκολίες στην προσέγγιση της αγοράς αυτής: Η ιδιαιτερότητα της γλώσσας, μια και δεν μιλούν καμία άλλη γλώσσα.

Αυτό σημαίνει ότι, εκτός του ότι θα πρέπει να υπάρχουν άτομα που μιλούν τη γλώσσα τους στον προορισμό που επιλέγουν, θα πρέπει να υπάρχουν μεταφρασμένοι οδηγοί και κατάλογοι του ξενοδοχείου, να παρέχει κινέζικο πρωινό, να υπάρχει κινέζικο εστιατόριο αλά καρτ εντός του ξενοδοχείου κτλ. Επίσης, σημαντικό για τους επισκέπτες αυτούς είναι, εκεί που πάνε να υπάρχει φορέας πιστοποιημένος από την πατρίδα τους, την Κίνα.

Το σημαντικότερο, όμως, που τονίστηκε προχθές το βράδυ, είναι ότι αυτός ο λαός θέλει πολιτιστικό προορισμό και κυρίως ότι η Ρόδος μπορεί να το κάνει πολύ καλύτερα αλλά χρειάζεται τα εργαλεία.

Από τα highlight της εκδήλωσης ήταν η ζωντανή σύνδεση με Πεκίνο και η συνομιλία με τον κ. Σούλη, Έλληνα tour-operator που ζει και δραστηριοποιείται στην Κίνα.
Ο ίδιος, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι οι Κινέζοι έχουν πολύ καλή εικόνα για τη χώρα μας και μας εκλαμβάνουν ως «αδελφό λαό» όσο αφορά στη μακραίωνη ιστορία και τον πολιτισμό μας.

Όμως, το πρωταρχικό που πρέπει να αλλάξει, για να επενδύσει ο ελληνικός τουρισμός στην Κινέζικη αγορά, είναι να προσαρμοστεί στις ιδιαίτερες ανάγκες που έχει αυτός ο λαός για τις διακοπές του.

Έτσι, εκτός από τα προαναφερθέντα, πρέπει οι ξενοδοχειακές μονάδες να εφοδιαστούν και με τα συστήματα πληρωμών που έχουν στη χώρα τους. Σημαντικό ρόλο προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης σχέσεων με την Κίνα, μπορεί να αποτελέσει η εκπαίδευση και η επιμόρφωση για τον Ασιάτη τουρίστα καθώς και η ανταλλαγή μαθητών.

«Είναι επιβεβλημένο ν’ ακολουθήσουμε κάποια στάνταρ που ζητάει μια ιδιαίτερη αγορά», είπε ο κ. Παπαγεωργίου. Στον χαιρετισμό του, ο κ. Chao, μίλησε για μία νέα εποχή που εγκαινιάζουν τα δύο έθνη και είπε ότι αν και είναι η πρώτη του επίσκεψη στη Ρόδο, η φιλοξενία πάντα τον κάνει να αισθάνεται «σαν το σπίτι του».

Επίσης, μέσω βίντεο έστειλε το μήνυμά του και ο Πρόεδρος της Κινέζικης Ακαδημίας Τουρισμού, που είναι ένας από τους πιο ισχυρούς θεσμούς της χώρας. Μεταξύ άλλων, είπε ότι η Ελλάδα με τη μακραίωνη ιστορία της έχει καθιερωθεί την τελευταία δεκαετία ως ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τους Κινέζους. Ωστόσο, θα πρέπει να γίνουν βήματα προς την απλούστευση της βίζας και την παροχή υπηρεσιών προς τον Κινέζο, ώστε ν’ αντιμετωπιστούν τα εμπόδια τις γλώσσας και των όποιων πολιτισμικών διαφορών.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν, ο πληθυσμός της Κίνας είναι 1,300 δισεκατομμύρια. 120 εκατομμύρια Κινέζοι ταξιδεύουν σε διεθνή και εγχώριους προορισμούς, εκ των οποίων τα 90 εκατομμύρια σε διεθνή ταξίδια. Την Ευρώπη επισκέπτονται συνολικά 10 εκατομμύρια, όμως ο αριθμός των επισκεπτών στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα περιορισμένος, καθώς ανέρχεται στις 120.000 (0.1%).

«Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν ανεκμετάλλευτα εκατομμύρια που μπορούμε να επενδύσουμε» , ανέφερε χαρακτηριστικά στην τοποθέτηση του ο κ. Ματσίγκος.

Η εκπαίδευση των τουριστικών επιχειρήσεων στη Ρόδο, η προβολή ευκαιριών για την περαιτέρω ανάπτυξη συνεργασιών στην αύξηση των τουριστικών ροών της Κινέζικής τουριστικής αγοράς και το βασικό στρατηγικό πλεονέκτημα που δίνει ο εισερχόμενος τουρισμός από την Κίνα, όπως και η τακτική αεροπορική σύνδεση Κίνας –Ελλάδας, ήταν τα βασικά σημεία αναφοράς της σύντομης ομιλίας του Δημάρχου κ. Χατζηδιάκου.

«Η Ρόδος με τις εξαιρετικές τουριστικές υποδομές, τα απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς τοπία και με όχημα το πλούσιο πολιτιστικό της υπόβαθρο έχει τις προϋποθέσεις να προσελκύσει ένα πολύ μεγάλο μέρος των Κινέζων επισκεπτών» τόνισε ο Δήμαρχος και ακολούθως αναφέρθηκε στις προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα από το Δήμο Ρόδου, για να παγιωθεί η συνεργασία με την κινέζική τουριστική αγορά.

Συγκεκριμένα:
• Ο Δήμος Ρόδου είναι ο μοναδικός Δήμος στην Ελλάδα, που καλείται να συμμετέχει στο Διεθνές Συνέδριο των Δημάρχων για τον Τουρισμό, το οποίο διοργανώνεται κάθε δυο χρόνια στην πόλη Zhenghou από την Εθνική Διοίκηση Τουρισμού της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, την Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων Ασίας-Ειρηνικού και την κυβέρνηση της περιφέρειας Henan της Κίνας. Μάλιστα το 2016 η Ρόδος, με δικό της περίπτερο ήταν η τιμώμενη περιοχή μεταξύ 90 δήμων από 38 χώρες και υπέγραψε το Σύμφωνο Συνεργασίας Τουριστικών Πόλεων που εστιάζει σε θέματα κοινής συνεργασίας και στοχεύει στην επίτευξη μέγιστων τουριστικών ωφελειών για το νησί μας.

• Το Φεβρουάριο 2015 υπεγράφη πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ του Ινστιτούτου της Θάλασσας και της Διευθύνσεως Εκπαίδευσης της κινέζικής πόλης Qingdao.

• Τον Ιούλιο, στο περιθώριο του Συμποσίου της Σύμης, έγινε συνάντηση με τον Γ.Γ. της Διεθνούς Ένωσης για το Δρόμο του Μεταξιού και Διευθυντή του Κινέζικου Κέντρου σύγχρονων διεθνών σπουδών, καθώς και με την πρώτη Γραμματέα της Πρεσβείας της Κίνας υπεύθυνη για θέματα εξωτερικής οικονομικής πολιτικής και διεθνών σχέσεων. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκε η προοπτική να ενταχθεί, μακροπρόθεσμα, η Ρόδος στα λιμάνια-σταθμούς του Νέου Δρόμου του Μεταξιού και συμφωνήθηκε το επόμενο μεγάλο διεθνές συνέδριο της Ένωσης για το Δρόμο του Μεταξιού να γίνει στην Ρόδο.

«Συνεπώς-συμπέρανε ο κ. Χατζηδιάκος-η σημερινή (σ.σ. προχθεσινή) εκδήλωση δεν αποτελεί ένα μεμονωμένο γεγονός, αλλά έρχεται να προστεθεί στις μέχρι τώρα πρωτοβουλίες της δημοτικής Αρχής για τη μεγαλύτερη δυνατή αξιοποίηση του εξερχόμενου από την Κίνα τουρισμού».

Διαβάστε ακόμη

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Γ. Ματσίγκος: Πολύ καλά εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση τον Απρίλιο στη Ρόδο

Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά από την blogger Anne Maria De Graaf – Γαστρονομική περιήγηση του νησιού

40 κρουαζιερόπλοια θα καταπλεύσουν τον Μάιο στο λιμάνι της Ρόδου