Σεμινάρια για γονείς-μαθητές και καθηγητές από το σωματείο Φροντιστών

Σεμινάρια για γονείς-μαθητές και  καθηγητές από το σωματείο Φροντιστών

Σεμινάρια για γονείς-μαθητές και καθηγητές από το σωματείο Φροντιστών

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 404 ΦΟΡΕΣ

Στους τρεις πυλώνες Μαθητές-Γονείς-Καθηγητές οι οποίοι αποτελούν τους πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εστίασε το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, το Σωματείο Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Β΄Βάθμιας Εκπ/σης Δωδ/σου, διεξάγοντας τρία διαφορετικά σεμινάρια στην αίθουσα του Ροδινιού.

Μια αξιέπαινη πρωτοβουλία στην οποία ανταποκρίθηκε πλήθος κόσμου, αφού το θέμα της εκπαίδευσης είναι διαρκώς επίκαιρο και σημαντικό για τις περισσότερες οικογένειες του νησιού μας.

Κεντρικοί ομιλητές ήταν η κ. Εύα Φουντουλάκη ψυχολόγος-σύμβουλος προσανατολισμού, με μεταπτυχιακό δίπλωμα στη Συμβουλευτική Ψυχολογία και ο κ. Χρυσόστομος Καπέτης καθηγητής πληροφορικής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ειδικός σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού.

Το 1ο Σεμινάριο για καθηγητές που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου, είχε τίτλο: «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία & Τεχνικές Μάθησης».

Σε αυτό διερευνήθηκαν τα χαρακτηριστικά του μαθησιακού προφίλ του μαθητή, τα οποία εξαρτώνται από το ημισφαίριο (δεξιό ή αριστερό), το οποίο είναι κυρίαρχο στη διαδικασία της μάθησης. Επίσης, η αλληλεπίδραση με τον μαθησιακό του τύπο λεκτικός, οπτικός, ακουστικός, διαπροσωπικός, κιναισθητικός, καθορίζουν τις εκπαιδευτικές μεθόδους του διδάσκοντα προκειμένου να εναρμονιστεί αποτελεσματικότερα με τον εκπαιδευόμενο.

Απαντήθηκαν πολλά ερωτήματα σχετικά με τη διαχείριση μιας ανομοιόμορφης τάξης, ενώ τονίστηκε η σημασία της συνεργατικής μάθησης.

Το 2ο Σεμινάριο για γονείς που διεξήχθη το απόγευμα του Σαββάτου είχε τίτλο: «Στηρίζω το παιδί μου στη Μάθηση & το Μαθαίνω να Μαθαίνει».

Με την αναγνώριση του μαθησιακού τύπου του παιδιού, ξεκινάει η προσπάθεια στήριξης από την πλευρά του γονέα. Η ενθάρρυνση, η αγάπη, αλλά και τα όρια, αποτελούν τα κυρίαρχα εργαλεία τα οποία αυξάνουν την αυτοεκτίμηση του μαθητή και θα καθορίσουν το βαθμό στον οποίο εκείνο θα πιστέψει στις δυνατότητές του.

Στόχος, η ανεξαρτητοποίηση του τόσο στη μελέτη, όσο και στη μετέπειτα ζωή του, που θα του επιτρέψει να γίνει ένας αυτάρκης και σκεπτόμενος πολίτης. Η συναισθηματική προσέγγιση και η καλλιέργεια θετικού κλίματος στη μάθηση, αποτελούν κινητήριες δυνάμεις στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Με το 3ο Σεμινάριο για μαθητές ολοκληρώθηκε την Κυριακή η σειρά των διαλέξεων και είχε τίτλο: «Επαγγέλματα του Μέλλοντος» & «Το νέο εκπαιδευτικό σύστημα, Τα Πονηρά Σημεία και οι Έξυπνες Επιλογές».

Η ομιλία ξεκίνησε με την παράθεση επαγγελμάτων του μέλλοντος όπως: Βιοπληροφορικός υλισμικού λογισμικού, Προσωπικός παρουσιαστής ειδήσεων σε διαδικτυακά κανάλια, Οικονομολόγος οικιακής οικονομίας & Οικολογίας, Διαγνώστης εξ αποστάσεως, Χειρουργός αύξησης της μνήμης και εμφυτευτής αναμνήσεων, ήταν κάποιες από τις «παράξενες» ειδικότητες που θα μεσουρανήσουν τα προσεχή χρόνια.

Στη συνέχεια, αναφέρθηκαν η εξωστρέφεια, η δημιουργικότητα, η οργανωτικότητα, η αντίληψη, η παρατηρητικότητα, η χωροαντιληπτική ικανότητα, αλλά κυρίως η συναισθηματική νοημοσύνη, ως απαραίτητες δεξιότητες στη δομή της εργασιακής προσωπικότητας.

Έπειτα έγινε εκτεταμένη παρουσίαση στο νέο τρόπο εισαγωγής στα τμήματα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, στον τρόπο επιλογής των σχολών στο μηχανογραφικό, καθώς και στις σχολές που παρουσιάζουν ευοίωνες προοπτικές.

«Η διαδικασία επιλογής των σπουδών είναι άκρως σημαντική διαδικασία και απαιτεί χρόνια επεξεργασίας από τους μαθητές, αφού είναι μια αυστηρά προσωπική τους υπόθεση», τόνισε ο πρόεδρος των φροντιστών κ. Θανάσης Βυρίνης και συνέχισε «η ζωή σας είναι ένας άσπρος καμβάς και καλείστε να διαλέξετε εσείς τα χρώματα και τα σχέδια που θα τον γεμίσουν».

Η κ. Εύη Λυρώνη εκπροσωπώντας το πανεπιστήμιο Λευκωσίας, παρουσίασε τις δυνατότητες που δίνονται στους μαθητές να σπουδάσουν στην Κύπρο, στην ελληνική γλώσσα, σε ένα ραγδαία εξελισσόμενο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι.

Η ενημέρωση ολοκληρώθηκε με τις θερμές ευχαριστίες στο μέγα χορηγό των σεμιναρίων, πανεπιστήμιο της Λευκωσίας και στο Επιμελητήριο Δωδεκανήσου που στηρίζει σταθερά τις δράσεις του Σωματείου. Επιπρόσθετα, δόθηκαν 10 δωρεάν τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού «Άριστον Τεστ», ενώ την τρέχουσα εβδομάδα θα διανέμονται σε όλους τους μαθητές που το επιθυμούν, βιβλιαράκια βάσεων των σχολών από τις φροντιστηριακές μονάδες σε κάθε γειτονιά.

Διαβάστε ακόμη

Εκπαιδευτική εκδρομή στη Βόρεια Ελλάδα πραγματοποίησε το 5ο Γυμνάσιο Ρόδου

Με 14 παιδιά η Anosis Robotics Academy στην 3η Ολυμπιάδα αθλητικής Ρομποτικής στην Κρήτη

Συμμετοχή του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Ρόδου στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας στην Πάτρα

Διεθνής Ημέρα Γλυπτικής στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ρόδου

Μαθήτριες και μαθητές του Γυμνασίου Παραδεισίου έβαψαν πασχαλινά αυγά για τη Δομή Συσσιτίου του δήμου

Ολοκλήρωση της ημερίδας «Ταξίδι στον κόσμο των λέξεων και της μουσικής»

Διάκριση για 14χρονη μαθήτρια σε διαγωνισμό της Παιδικής Πινακοθήκης Ελλάδας

Παράκτιος καθαρισμός στην παραλία της Ψαροπούλας από το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρόδου και τον Υδροβιολογικό Σταθμό Ρόδου