Στον αστερισμό του θεματικού τουρισμού

Στον αστερισμό του θεματικού τουρισμού

Στον αστερισμό του θεματικού τουρισμού

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 198 ΦΟΡΕΣ

Του Θοδωρή Γιάνναρου* στο capital.gr

Η ιδέα και η πρακτική του θεματικού τουρισμού ξεκίνησαν ως απάντηση στις επιδράσεις του μαζικού, συμβατικού τουρισμού και ως μια ανάγκη έκφρασης των ειδικών ενδιαφερόντων, αναγκών και προτιμήσεων των επισκεπτών.

Η χώρα μας ήταν και είναι ήδη πρωτοπόρος προορισμός σε αυτόν τον θεματικής μορφής τουρισμό, καθώς ανταποκρίνεται πλήρως στα περισσότερα είδη εναλλακτικών-θεματικών διακοπών. Ο θεματικός τουρισμός έχει το βασικό χαρακτηριστικό του δημιουργικού τουρισμού, αλλά οι υπηρεσίες που μπορούν να προσφερθούν, αφορούν μια τεράστια γκάμα δραστηριοτήτων και πρέπει να καλύπτουν κάθε γούστο και κάθε επιθυμία.

Οι επισκέπτες αλληλεπιδρούν περισσότερο με τους ντόπιους, αντί απλά να επισκέπτονται στεγνά τα ιστορικά μνημεία και τα αξιοθέατα μιας περιοχής! Εξάλλου, βασικό μέλημα των τουριστικών αυτών υπηρεσιών είναι ο σεβασμός της φύσης και των ντόπιων κατοίκων, στοιχεία που παραγκωνίζονται πλήρως στον μαζικό και συμβατικό τουρισμό.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του θεματικού-εναλλακτικού τουρισμού περιλαμβάνουν ένα οικονομικό σχετικά ταξίδι, τη συνύπαρξη με τους ντόπιους, τη χρήση παραδοσιακών, τοπικών προϊόντων, την πνευματική, σωματική και ψυχική αναζωογόνηση και χαλάρωση. Συχνά αποτελείται από ένα δημιουργικό κομμάτι, είτε αυτό είναι κάποια εξωτερική δραστηριότητα, είτε κάποιου είδους τοπική δεξιότητα.

Ο θεματικός τουρισμός θα αποτελέσει άμεσα, προϊόν ευρείας διαβούλευσης του Υπουργείου Τουρισμού με το σύνολο των φορέων του ελληνικού τουρισμού ώστε να τύχει της αποδοχής του συνόλου του κλάδου και συγχρόνως να ενισχύσει την ανταγωνιστική θέση της Ελλάδας στην απαιτητική, διαρκώς εξελισσόμενη και αυξανόμενη, παγκόσμια τουριστική αγορά.

Από την άλλη βέβαια, πρέπει να οδηγήσει σε νέους καινοτόμους για τη χώρα τομείς τουριστικής ανάπτυξης, εξυπηρετώντας τον εθνικό στρατηγικό στόχο για τουρισμό 365 ημέρες τον χρόνο, που για μία χώρα όπως η Ελλάδα μας, δεν θα ήταν διόλου ανέφικτο -το αντίθετο θα ‘λέγε κάποιος που απλά παρατηρεί προσεκτικά.

Ειδικότερα, στις διατάξεις του νομοσχεδίου που πρέπει να εκπονηθεί για τον θεματικό τουρισμό, είναι αναγκαίο να οριστούν όλες ανεξαιρέτως οι ειδικές μορφές τουρισμού, όπως:
-ο τουρισμός υπαίθρου (αγροτουρισμός, οινοτουρισμός κλπ), ο αθλητικός τουρισμός, ο θαλάσσιος τουρισμός (γιώτινγκ και καταδυτικός), ο πολιτιστικός τουρισμός, ο τουρισμός γαστρονομίας, ο θρησκευτικός τουρισμός, ο συνεδριακός τουρισμός, ο εκπαιδευτικός τουρισμός, ο μαθητικός τουρισμός, ο τουρισμός υγείας, ομορφιάς και ευεξίας.

Για το λόγο αυτόν, πρέπει να:
* δημιουργηθούν νέα πεδία για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στα θεματικά τουριστικά προϊόντα σε όλη τη χώρα.

* θεσπιστούν προδιαγραφές πιστοποίησης και κανόνες ασφαλείας με σαφείς κόκκινες γραμμές και όρια.

* εισαχθούν αναπτυξιακές ρυθμίσεις και κίνητρα, για το σύνολο των επιχειρήσεων που αναπτύσσουν δραστηριότητες στο θεματικό τουρισμό....

Παράλληλα με όλα αυτά πρέπει να υπάρξουν ρυθμίσεις που θα εκσυγχρονίζουν το ισχύον θεσμικό πλαίσιο με απώτερο στόχο τη βέλτιστη δυνατή λειτουργία της εγχώριας τουριστικής αγοράς.

Συνοπτικά είναι κατεπείγουσα η ανάγκη να:
- απλοποιηθούν οι διαδικασίες, με τις οποίες ο κλάδος λειτουργεί και αναπτύσσεται στο εγχώριο επιχειρηματικό και επενδυτικό περιβάλλον.

- να αναγνωριστούν τα ισχυρά σημεία που διαθέτει η χώρα, τα αδύνατα, οι ευκαιρίες και οι κίνδυνοι, μέσω μιάς εξελιγμένης ανάλυσης "swot”, που θα τα περιγράφει και θα τα αναλύει λεπτομερώς.

- να εξαλειφθούν παρωχημένες, ανακόλουθες και αντιαναπτυξιακές ρυθμίσεις στους γενικούς όρους και τις προϋποθέσεις για την αδειοδότηση ξενοδοχείων, τουριστικών επιχειρήσεων και γενικά όλων των δραστηριοτήτων που καθοδηγούνται και ελέγχονται από την τουριστική νομοθεσία.

- να ρυθμιστούν με κανόνες και υποχρεώσεις και από τα δύο μέρη (ταξιδιώτες & τουριστικά γραφεία), το προπληρωμένο οργανωμένο ταξίδι που πραγματοποιείται μέσω τουριστικών γραφείων.

- να αντιμετωπιστούν νομοθετικά και διοικητικά κενά, καθώς και λειτουργικά προβλήματα που αφορούν σε ειδικές τουριστικές υποδομές.

- να ενισχυθεί δραστικά η αποτελεσματικότητα των διοικητικών υπηρεσιών τουρισμού, που είναι αρμόδιες για την αδειοδότηση, την εποπτεία και τον έλεγχο των τουριστικών επιχειρήσεων στην ελληνική επικράτεια, τόσο τοπικά, όσο και κεντρικά.

Το στοίχημα της νέας ηγεσίας του Υπουργείου Τουρισμού, δεν είναι άλλο, από:
-την ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και την τόνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στη χώρα.

-τη διασύνδεση του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα, την αγροδιατροφή και τη μεταποίηση, την ενθάρρυνση συνεργειών μεταξύ διαφορετικών κλάδων της οικονομίας και τη δυναμική ένταξη των τοπικών προϊόντων στην ευρύτερη τουριστική αλυσίδα

-την ενίσχυση της απασχόλησης με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και νέων επαγγελματικών δραστηριοτήτων και τη διεύρυνση του αντικειμένου στο σύνολο των θεματικών τουριστικών προϊόντων

-την προσέλκυση νέων καινοτόμων επενδύσεων και την επίτευξη χρηματοδοτήσεων από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, καθώς και συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα (ΕΣΠΑ, Αναπτυξιακός Νόμος), κωδικοποιώντας και απλουστεύοντας δυσλειτουργικές και γραφειοκρατικές διαδικασίες αδειοδότησης.

-την ακόμη πιο δυναμική προώθηση νέων ελληνικών προορισμών, για την επίτευξη μιας αυξημένης και ισόρροπης κατανομής των τουριστών ανά την χώρα και βέβαια, καθ΄ολη τη διάρκεια του έτους.

Η κύρια ιδέα πίσω από αυτή την ιδιαίτερη μορφή τουρισμού είναι οι επισκέπτες της χώρας μας, να ζήσουν μια αξέχαστη εμπειρία, που να τους γεμίσει πνευματικά και ψυχικά, χαρίζοντάς τους μια μοναδική, αυθεντική σύνδεση με τη φύση, τον πολιτισμό και τους ανθρώπους στην Ελλάδα.

Όλες οι χώρες που προσφέρουν τουριστικό προϊόν βασίζονται στους ικανοποιημένους επισκέπτες! Όμως αυτός είναι και ο πιο δεδομένος τρόπος για να αποτύχουν, μιας και ο ικανοποιημένος επισκέπτης παραμένει ικανοποιημένος, μέχρις ότου βρει κάτι πιο ενδιαφέρον -τότε φεύγει!

Μόνο αν δημιουργήσουμε οπαδούς της χώρας και των προϊόντων που προσφέρει, μόνο τότε θα μπορέσουμε να παγιώσουμε ανοδικά τα ρεύματα των επισκεπτών προς τη χώρα μας!

Μόνο ο εναλλακτικός-θεματικός τουρισμός μπορεί να εγγυηθεί την επιτυχία... αν βέβαια δημιουργήσουμε επαγγελματικά τις υποδομές... με συνέπεια, ανοικτό μυαλό, κέφι και μεράκι!
Από εμάς εξαρτάται και μόνον από εμάς!

*Ο κ. Θοδωρής Γιάνναρος είναι Μοριακός Βιολόγος-Γενετιστής, Μέλος Τομέα Υγείας της Νέας Δημοκρατίας

Διαβάστε ακόμη

Δρ. Ιωάννης Ηλ. Βολανάκης: Ταμάριξ η γαλλική (Tamarix gallica), κοινώς αρμυρίκι ή αλμυρίκι

Φίλιππος Ζάχαρης: Η προστασία της Ευρώπης, οι Ευρωεκλογές και οι κίνδυνοι

Αργύρης Αργυριάδης: Η «παράλληλη» εργασία των δημοσίων υπαλλήλων

Χρήστος Γιαννούτσος: Τελικά ψηφίζουμε στις Ευρωεκλογές με κριτήριο την πολιτική ή το lifestyle;

Ηλίας Καραβόλιας: Το αφανές κόστος του δυνητικού

Θεόδωρος Παπανδρέου: Διορθωτικές παρεμβάσεις στο Αναλυτικό και Ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου

Γιατί να ψηφίσουμε στις Ευρωπαϊκές εκλογές του 2024;

Στην Ηλιούπολη για τα μπαράζ ανόδου ο ΠΑΟΚ Ρόδου