Τα φρούτα προστατεύουν από τον διαβήτη (αλλά όχι οι φρουτοχυμοί)

Τα φρέσκα φρούτα έχουν βιταμίνες, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά. Και οι μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση ολόκληρων φρούτων παρέχει οφέλη σχετικά με την πρόληψη των καρδιακών παθήσεων, των εγκεφαλικών επεισοδίων και ορισμένων τύπων καρκίνου.

Από την άλλη μεριά οι φρουτοχυμοί μπορεί να είναι βολικοί αλλά έχουν λιγότερες φυτικές ίνες. Επιπλέον οι φρουτοχυμοί του εμπορίου μπορεί να έχουν πρόσθετη ζάχαρη.

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “British Medical Journal” συμπεραίνει ότι η κατανάλωση ολόκληρων φρούτων μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο του διαβήτη τύπου 2. Η μελέτη θεωρείται σημαντική διότι ο διαβήτης τύπου 2 είναι επιδημικός στις ανεπτυγμένες χώρες.

Οι ερευνητές εξέτασαν τη διατροφή και την υγεία χιλιάδων ανθρώπων αρκετές δεκαετίες πριν και παρατήρησαν ότι όσοι έτρωγαν κάθε εβδομάδα δύο ή περισσότερες μερίδες φρούτων, όπως μούρα, σταφύλια, σταφίδες, αχλάδια, μήλα και δαμάσκηνα είχαν κατά 23% μειωμένες πιθανότητες να εμφανίσουν διαβήτη τύπου 2.

Πιστεύεται ότι κάποια συστατικά των φρούτων προσφέρουν προστασία έναντι του διαβήτη αλλά ακόμα δεν είναι γνωστό ποια είναι αυτά.
Αντίθετα, η καθημερινή κατανάλωση φρουτοχυμών είχε το αντίθετο αποτέλεσμα, αυξάνοντας κατά 21% τις πιθανότητες διαβήτη τύπου 2.

Οι ερευνητές αποδίδουν το αποτέλεσμα στις απότομες αυξήσεις του σακχάρου του αίματος που προκαλεί η συγκέντρωση σακχάρων στον φρουτοχυμό, με άλλα λόγια στο μεγαλύτερο γλυκαιμικό δείκτη τους.
Πηγή: www.healthyliving.gr