Γιάννης Παρασκευάς: Τιβέριος Γράκχος: προς γνώση και συμμόρφωση ημών και αλλήλων
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 153 ΦΟΡΕΣ
Γράφει ο Γιάννης Παρασκευάς
Με αφορμή τα συμβαίνοντα στη γειτονιά μας, όλα αυτά που αφορούν τη λειτουργία των Θεσμών και των θεσμικών εκπροσώπων.
Κοινός τόπος και κοινή αποδοχή ότι ο τόπος αντιμετωπίζει σωρεία προβλημάτων σε πολλά επίπεδα.
Στόχος όλων θα έπρεπε να είναι η συνεργασία όλων των επιπέδων εξουσίας: ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ, ΔΗΜΟΥ, ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ για την αντιμετώπιση των υπαρκτών και σοβαρών προβλημάτων.
Ο κάθε φορέας από τη μεριά του διατείνεται ότι προσπαθεί, δεν έχω καμία αντίρρηση, αυτό που δεν ομολογείται εμφανώς και με παρρησία είναι ότι θα υπήρχαν θετικότερα αποτελέσματα αν υπήρχε αυτή η συνεργασία.
Κανένας δεν δικαιώνεται όταν το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι αυτό που προσδοκά και περιμένει ο ΛΑΟΣ, ο οποίος είναι ο τελικός κριτής.
Δεν έχει καμία σημασία αν ο ένας ή ο άλλος φορέας εξουσίας κάνει κάτι δευτερεύον, σημασία έχει ότι δεν κατάφεραν όλοι μαζί να κάνουν τα ΣΗΜΑΙΝΟΝΤΑ, όλα αυτά που δίνουν προοπτική.
Οι δημοσιοποιημένες αντιπαλότητες για μικρά και ασήμαντα δεν φθείρουν μόνο τα πρόσωπα αλλά και τους θεσμούς.
Η φθορά των θεσμών και των εκπροσώπων τους φθείρει τελικά την ίδια την κοινωνία, η οποία χάνει την εμπιστοσύνη της και νιώθει ναυαγός σε φουρτουνιασμένο πέλαγος.
Νιώθει σαν επιβάτης πλοίου χωρίς καπετάνιο και την ώρα της κρίσης, την ώρα που αντιμετωπίζει το αδιέξοδο, παίρνει την απόφαση να πάρει τα πράγματα στα χέρια του και να πετάξει τους καπετάνιους στη θάλασσα.
Παραίνεση σε όλους τα λόγια του ΤΙΒΕΡΙΟΥ ΓΡΑKΧΟΥ προς τον Λαό σε μια παρόμοια κατάσταση ανόητης σύγκρουσης των αρχόντων.
Ατίμασε ο ΤΙΒΕΡΙΟΣ τον συνάρχοντα του ΟΚΤΑΒΙΟΥ και έτσι προκάλεσε την απέχθεια όχι μόνο των ισχυρών αλλά και του πλήθους.
Είχε διατηρήσει την αίγλη της η αρχή των Δημάρχων, ήταν κάτω από τους ΥΠΑΤΟΥΣ μέχρι την ημέρα που καταβλήθηκε.
Τότε ο Τιβέριος συγκάλεσε τον Λαό και μίλησε μπροστά σε μεγάλο πλήθος.
Αξίζει να δούμε τι είπε ο Τιβέριος Γράκχος:
- Ο θεσμός του Δημάρχου είναι ιερός και απαραβίαστος και οφείλει να ασκεί τα καθήκοντά του για χάρη του ΔΗΜΟΥ και να κατευθύνει τον Λαό.
- Αν όμως αλλάζοντας συμπεριφορά και αφαιρεί από τον Λαό τα δικαιώματά του, αποστερεί ο ίδιος από τον εαυτό του την τιμή που έλαβε, αφού δεν κάνει αυτά για τα οποία την έλαβε.
Αν δεν συνέβαινε αυτό, θα έπρεπε να μην καθαιρεθεί, έστω και αν γκρέμιζε το Καπιτώλιο. - Και, ασφαλώς, αν προβαίνει σε τέτοιες ενέργειες ο Δήμαρχος, είναι κακός και αν καλύψει την δύναμη του Λαού, δεν είναι πια Δήμαρχος.
- Δεν είναι φοβερό να μπορεί ο Δήμαρχος να τιμωρεί τον Ύπατο, αλλά να μην μπορεί ο Λαός να αφαιρέσει την εξουσία από τον Δήμαρχο, όταν αυτός την χρησιμοποιεί εις βάρος αυτού που του την έχει δώσει;
- Και τον Δήμαρχο και τον Ύπατο ο Λαός τους εκλέγει.
Τι πιο άγιο υπάρχει στην Ρώμη εκτός από τις παρθένες που προσέχουν και φυλάνε την Αγία Φωτιά; - Αν κάποια υποπέσει σε σφάλμα, την θάβουν ζωντανή, γιατί ασέβησε απέναντι στους Θεούς και χάνει την ασυλία που είχε λάβει από τους Θεούς.
- Κατά τον ίδιο τρόπο, ούτε ο Δήμαρχος έχει το δικαίωμα, όταν αδικεί τον Λαό, να διατηρεί τη θέση που έχει πάρει από τον Λαό, γιατί καταλύει τη δύναμη που τον είχε κάνει ισχυρό.
- Η εξουσία δεν είναι ούτε απαραβίαστη, ούτε αναφαίρετη.
Αξίζει πάντοτε οι ΑΡΧΟΝΤΕΣ να θυμούνται ότι είναι περαστικοί, οι θεσμοί, δυνατοί ή αδύναμοι, παραμένουν, τα πρόσωπα έρχονται και παρέρχονται.
ΚΑΜΙΑ καρέκλα εξουσίας δεν δίνει κύρος και σεβασμό σε αυτούς που την κατέχουν, οι κατέχοντες δίνουν κύρος στην καρέκλα.