Μεσοπόλεμος: Η διαμόρφωση της νέας πόλεως Ρόδου
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 432 ΦΟΡΕΣ
Μελετημένες επεμβάσεις, κατάλληλες επιχωματώσεις, ανοίγεται στο εσωτερικό των τειχών δρόμος
Μεσοπόλεμος. Να μια λεπτομέρεια που και γι’ αυτή έπρεπε να δοθεί λύση, για να κλείσει η περιμετρική των τειχών της πόλεως Ρόδου, και να υπάρχουν μόνο λεωφόροι, φυσικά της εποχής.Έτσι γίνονται μελετημένες επεμβάσεις, κατάλληλες επιχωματώσεις, ανοίγεται στο εσωτερικό των τειχών-τα υπερασπίζονταν οι ιππότες της Γλώσσας της Ιταλίας-δρόμος, αρκετά κατάλληλος, για να διέρχονται μεγάλα οχήματα.
Για την εποχή εκείνη ήταν λεωφόρος. Δεν μπορούσε να γίνει διαφορετικά. Το έργο έπρεπε να πάρει σάρκα και οστά, παρότι τα μαράσια των Ορθοδόξων, έβρισκαν πλέον διέξοδο. Αλλά έβρισκαν και διέξοδο προς το λιμάνι και τη νέα πόλη των Φασιστών, οι ιδιωτικές εταιρείες των Λεβαντίνων, όπως η SAIFE, η SEGARIA η SAMICA η MARE NOSTRO, η SACOM και τόσες άλλες ειδικά του Εντοάρντο Κοφφίνο που είχε την Società Anonima Commerciale Italiana per l' Egeo, και αντιπροσώπευε άλλες εκατό και πλέον εταιρείες, και οι ιταλικές κρατικές όπως η RODIA, η SABA και τα Σφαγεία.
Λέγεται ότι, στο νέο δρόμο που ανοίχτηκε, όταν οι Εβραίοι συμπατριώτες μας έκαναν εκεί τον περίπατό τους με τις οικογένειές τους, αυτός ο δρόμος γέμιζε τσόφλια από σπόρια-κούννες, και κάθε είδους καλούδι. Εκεί γίνονταν τα περισσότερα συνοικέσια.
Τα κατοπινά χρόνια με νοσταλγία αναπολούσαν αυτούς τους περιπάτους οι Εβραίοι συμπατριώτες μας. Στο βάθος οι ανεμόμυλοι του εμπορικού λιμανιού που άρχισε να διαμορφώνεται την περίοδο αυτή και ο Πύργος των Αγγέλων.
ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΑΛΑΧΟΥΡΗΣ